Holland Kadett B Club Forum
25 Juni 2026, 02:12:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: hoe ziet het boutje eruit dat het stuur borgt ??  (gelezen 10198 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
anton
Gast
« Gepost op: 18 April 2010, 11:35:21 »

ik ben met de claxon bezig en nou kom ik er achter dat het stuur terug omhoog komt
nou lijkt mij dat dit geborgt zit met een boutje onder aan de stuurkolom

hoe ziet dit boutje eruit want bij mij zit er een in maar lijkt  me niet de goede

mvg anton Verbaasd Verbaasd Verbaasd
Gelogd
OlympiaA
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 18 April 2010, 11:43:08 »

Kijk eerst eens of je struurrubber niet kapot is of speling heeft.
Gelogd
anton
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 18 April 2010, 17:19:51 »

ik dacht van niet
maar onder in de stuurkolom zit nu een homemade boutje in en dat lijkt me niet het goede?

 
Gelogd
OlympiaA
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 18 April 2010, 18:44:14 »

Nee daar hoort een breekboutje eentje met een platte kop.
Maar dat is geen ramp als daar en gewone inzit.
Gelogd
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 20 April 2010, 19:24:01 »

Als het boutje maar niet te lang is, dan komt hij tegen de stuurstang, of te kort, dan komt hij niet tegen de geleider op de stuurstang, zie pijl.


Een foto van het boutje heb ik niet.
Zit de veer wel onder je stuur, deze valt binnen de sleepring van de claxon en houdt de stuurstang omhoog tegen de geleider met het boutje.
Als deze er niet in zit, heb je speling in je stuur.


Groeten,
Reinier.
Gelogd
wooty22
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 08 Oktober 2010, 00:10:48 »

anton is het uiteindelijk gelukt?

ik heb een zelfde probleem.. mijn stuur komt omhoog er zit een kier tussen de kap en het stuur. en de stuur pen is ook niet helemaal in de voor as geschoven. Dus bij de vooras te kort en bijhet stuur te hoog.

nu heb ik het borg boutje verwijderd    en daar zat een hele inkeping in gesleten. zie foto. dus nu dacht ik ik maak het boutje na met behulp van de dremel ( de linker) en duw het stuur aan en draai het nieuwe boutje erin.

echter geen resultaat.

kan het zijn dat de stuur pen uit 2 delen bestaat en in elkaar is geschoven? iig zo lijkt het op de exploted vieuws?

wat te doen wat te doen?

gr woot
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 08 Oktober 2010, 06:37:04 »

gewoon simpel, je moet wel met 2 man zijn. eentje draaid onder de bout en moer los bij de stuurkoppeling en de andere duwt het stuur naar voren toe waarna je dan de bout en moer van het stuurhuis vast draaid. meer niet. dan komt alles op zijn plaatst terug. Knipoog
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines