Holland Kadett B Club Forum
21 April 2026, 23:43:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoe sloten demonteren zonder passende sleutel  (gelezen 22525 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 18 Mei 2010, 10:41:06 »

Ik ga deze week naar een B-kadett kijken waarvan de sleutels 'zoek' zijn. De portieren zijn gewoon open. Heeft iemand een idee hoe ik eenvoudig het slot van de achterklep geopend krijg, en hoe ik slim het stuurslot in de 'neutrale' stand krijg (startslot)? Uiteraard zonder te veel beschadigingen. Een complete set sloten heb ik nog wel liggen, dus uitboren e.d. kan ook, maar hoe gaat dit het makkelijkste?

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Mei 2010, 10:51:20 »

Als er geen gastank voor zit kun je wel in de kofferbak komen door de achterbank eruit te halen.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Mei 2010, 11:35:32 »

Als er geen gastank voor zit kun je wel in de kofferbak komen door de achterbank eruit te halen.

Klopt, maar dan zit het metalen 'kruis' nog in de weg. En dan heb je volgens mij wel erg lange armen nodig om aan het slot te komen.......

Ralph

Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Mei 2010, 15:12:53 »

Ralph, effe aankomen en geef ik je een partij sleutels mee, er past wellicht eentje van.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 18 Mei 2010, 21:04:55 »

Ralph, effe aankomen en geef ik je een partij sleutels mee, er past wellicht eentje van.
Goed idee. Ik zal proberen morgen even langs te komen. Ik ga donderdag middag kijken naar de auto, die overigens niet ver van jouw af staat. Hij staat namelijk in een garage in Hoensbroek!

Ps. (even off-topic) heb jij al een mailtje gekregen van In den Hof? Ik nog niet!

kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Mei 2010, 21:29:25 »

Goed idee. Ik zal proberen morgen even langs te komen. Ik ga donderdag middag kijken naar de auto, die overigens niet ver van jouw af staat. Hij staat namelijk in een garage in Hoensbroek!

Ps. (even off-topic) heb jij al een mailtje gekregen van In den Hof? Ik nog niet!

ikke ook nog niet
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Mei 2010, 12:37:35 »

Gisteren nog even bij Chris geweest, om een doosje met sleutels op te halen. Voor de zekerheid ook nog maar de sleutels meegenomen van mijn eigen (project)kadett, en van de door mij zelf gesloopte kadett's.

Resultaat: de 2e sleutel die ik probeerde (een van mijn eigen sleutels) liet de kofferbak al open gaan! Na een paar minuten was ook het startslot voorzien van een passende sleutel. Helaas zijn het wel verschillende sleutels, maar alles is weer open!

Nu de reden waarom ik deze vraag gesteld had: Ik ben vandaag gaan kijken naar een B-kadett die tot een paar jaar geleden nog gewoon gebruikt werd door een oudere heer. De meneer is nu 96(!) en is opgenomen in een verzorgings tehuis. Zijn zonen zijn nu zijn oude woning aan het op ruimen, en ook de kadett moet nu weg.

Het is een "standaard" sedan die ooit een (slecht) is over gespoten, lange pook, trekhaak, rechter buitenspiegel. De auto zelf heeft diverse deukjes, krasjes enz., maar is wel ZEEEER hard, en verder heel origineel.

Op dit moment ben ik nog aan het onderhandelen over de prijs. Wie weet heb ik binnenkort weer een 'rijdende' B-kadett!
Als de prijs te hoog blijft (voor mij), zal ik de auto hier op het forum te koop aan bieden. De zonen willen namelijk wel dat hij bij een liefhebber terecht komt, en niet bij een gast die er een 'rat' van maakt!

Ralph

kadett-doc
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Mei 2010, 16:30:26 »

Op dit moment ben ik nog aan het onderhandelen over de prijs. Wie weet heb ik binnenkort weer een 'rijdende' B-kadett!
Als de prijs te hoog blijft (voor mij), zal ik de auto hier op het forum te koop aan bieden. De zonen willen namelijk wel dat hij bij een liefhebber terecht komt, en niet bij een gast die er een 'rat' van maakt!
Ralph

Ralph, ik moet je zonen gelijk geven, een rat maken is wel het laatste. nu hopen dat je rond komt Knipoog
mark vds car hifi
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 09 Augustus 2010, 22:24:32 »

Beste medeliefhebbers,

Als nieuweling kom ik binnen met een vraagje die aansluit bij dit topic.

Vandaag een Kadett B opgehaald welke bij mensen in de weg stond. Helaas is ook in dit geval geen sleutel meer aanwezig na 18 jaar stalling.
Het betreft geen schoonheid maar de auto lijkt in redelijke staat. Lichte roestvoreming bij de wielranden voor zover te zien is.
Lange pook, rubberen mat.

Hoe dan ook hebben we de kadett net thuis gekregen maar helaas geen sleutel. Graag zou ik het stuurslot eraf halen zonder al teveel geweld.
Ik ga ervanuit dat ik de breekboutjes door mag boren maar...?

Na jaren ervaring in de c kadettjes valt me op dat het kontakrslot van een kadett b lastiger is te kraken.

Kan iemand me helpen? Of heeft iemand bergen sleutels om te passen? Ik woon in Brabant, omgeving uden.

Hartelijk dank en met vriendelijke groeten,
Mark

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Augustus 2010, 04:57:15 »

hee Mark  ik kan je er wel mee helpen. In Schijndel (je weet de weg waarschijnlijk nog wel) Grijns

gr Paul
mark vds car hifi
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 10 Augustus 2010, 15:03:21 »

Hoi Paul,

Dat zou mooi zijn en lkkr in de buurt.
Heb jij n tip het slot te kraken of heb je wellicht bergen sleutels liggen? Naar dat laatste gaat mijn voorkeur uit. Kapot maken kan altijd nog..

Het mag best iets kosten maar niet teveel, ik weet namelijk nog niet wat ik met deze kadett ga doen. Wellicht verkopen voor een leuk prijsje??

Bij deze iig een paar plaatjes:

VOOR HET WASSEN:

NA HET WASSEN:

Mvg,
Mark
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Augustus 2010, 19:59:33 »

kom het doosje met sleutels maar eens halen dan komt de rest wel goed Grijns

gr Paul
mark vds car hifi
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 11 Augustus 2010, 10:54:23 »

Hoi Paul, prima plan... Wanneer komt jouw gelegen?

Heb andere tel, oude is stuk en je nummer niet meer... (erg lastig moet aan iedereen zn nummer weer vragen;-))

Groeten,
Mark
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 11 Augustus 2010, 20:01:53 »

je hebt een privé mailtje!!
Geert Jan
Jr. Member
**

Kadett B 1974 in restauratie

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 18 December 2013, 15:36:16 »

Dag allen,

Sinds anderhalve week ben ik de trotse bezitter van een Kadett B (maart 1974) die flink opgeknapt moet worden. O.a. laswerk bodemplaat en wat roest-issues her en der aan het blik. Motorisch lijkt ie behoorlijk in orde, maar ook daar zal ik in de loop van de tijd vast wel e.e.a. aan gaan opknappen. Kortom: ik zal dit forum de komende tijd waarschijnlijk veel gaan raadplegen.
Maar nu even on-topic: een van de eerste 'problemen' is dat ik maar 1 sleutel heb, welke past op contact (jippie!) en kofferdeksel. Deze past echter niet op de portieren...

Is er wellicht iemand (enigszins) in de buurt van Tilburg die een bakje sleutels heeft staan?

Hartelijke groet,
Geert Jan

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: