Holland Kadett B Club Forum
10 Juni 2026, 14:01:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vakantie 2010: Denemarken  (gelezen 5447 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 18 Augustus 2010, 14:15:51 »

Hallo Allemaal,

Na bijna drie weken weg te zijn geweest volgt hier een korte impressie wat onze kadett allemaal weer heeft te zien gekregen in Denemarken. Het was een hele fijne vakantie met hele aardige mensen.

Tussendoor moet er natuurlijk wel even wat gegeten worden langs de weg.

In de rij voor de veerboot over de Elbe (bij Hamburg stond alles vast dus mooi binnendoor).

Wederom in de rij maar nu voor de veerboot naar Funen.

De prachtige kust van het eiland Funen.

Een mooi kiekje door de takken op de camping.

De haven van Troense.

Een van de weinige molens in Denemarken (wij Nederlanders kijken daar niet van op).

In een natuurgebied bovenin Funen.

En natuurlijk de wijdse graanvelden van Denemarken.

Met de kadett is alles heel goed gegaan, geen enkel probleem. Voor de mensen die zich afvragen hoe het ging om de caravan te trekken moet ik er wel bij zeggen dat onze blauwe kadett een 1700 is. Het verbruik met caravan is wel stevig, 1 op 8 maar dan rijden we ook tussen de 90 en 100 km/uur op de snelweg. Vooral qua afstand is het heel erg goed te doen om naar Denemarken te rijden.

Al met al een topvakantie!

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Augustus 2010, 14:23:55 »

mooie reportage met erg leuke foto's.
De Kadett ziet er top uit; gepoetst of nieuw gespoten?
Dat je een 1700 motor hebt lijkt me haast wel noodzaak; met m'n 1100 zou je wel erg traag worden Ik weet het niet  denk ik.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Augustus 2010, 15:51:08 »

Olaf,
zo te zien hebben jullie heerlijk genoten van de vakantie... Helemaal super om dit met de kadett te doen.
En inderdaad zul je die 1700 wel nodig gehad hebben om overal te komen met de caravan.

Heb zelf wel een paar keer gekampeerd in Nederland met de kadett + forse vouwwagen.
Dit was een 1100-tje en dan wordt je op de snelweg toch herhaaldelijk gepasseerd door diverse vrachtwagens.
En 1x bij het veer in Breskens toch met het zweet in mijn handen gestaan of ik de helling wel haalde om de veerpond op te komen.... Lachen

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Augustus 2010, 17:47:21 »

Mooie foto's Olaf! Denemarken is een mooi land. Ik kom er ook af en toe, omdat het moederbedrijf waar ik werk Deens is (Rockwool). Af en toe krijg je dan een 'snoepreisje' naar het Deense moederbedijf in Hedehusene, of naar de fabrieken in Doense en Vamdrup.

Ik ben zelf naar Oostenrijk geweest dit jaar, en wil beslist een keer met een B-kadett hiernaar terug gaan. Het lijkt mij echt heel mooi om daar rond te toeren door de bergen met een Kadettje.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Augustus 2010, 06:18:16 »

Bedankt voor de leuke reacties!

En inderdaad de 1700 is wel fijn om te hebben. De caravan heb ik al eens achter mijn oranje 1100 kadett gehad en deze had er best moeite mee. Later nog een keer achter mijn witte 1200 station maar dat was niks beter, een aanhanger of kleine vouwwagen is best wel te doen. Met de blauwe 1700 zijn we vorig jaar nog naar zuid limburg geweest en dat was ook geen probleem. Zonder caravan zijn we al wel verder geweest, zo ben ik met de station (1200 op LPG) naar Italie geweest (Toscane), dat kun je hier lezen: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,5958.0.html. Tevens zijn we er ook al mee naar Kroatiƫ geweest.

Denemarken is echt een heel liefelijk land, ik ben er wel een beetje verliefd op geworden. Ik heb zelfs nog een B-kadett gezien maar kon er zo snel geen foto van maken.

En de auto is nog niet gespoten, wat alleen wassen al doet!

Ik kan iedereen alleen maar aanmoedigen om ook met de kadett op vakantie te gaan.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 19 Augustus 2010, 09:04:46 »

Ik heb een tijd terug een reisverslag gevonden van iemand die tussen kerst en nieuwjaar 'even' naar Lapland is gereden. Niet met een B-kadett, maar met een C-kadett. Dit is echt een mooi reisverslag met veel mooie foto's.

Verslag is hier te vinden: http://oldtimeropelforum.nl/forum/viewtopic.php?f=54&t=3852

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: