Holland Kadett B Club Forum
10 Juni 2026, 13:05:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: effe voorstellen  (gelezen 13592 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 29 Augustus 2010, 17:54:55 »

dag allemaal ik ben richard 41 jaar en gek op oldtimers zowel auto's en motoren .
ik heb twee oude amerikanen een zijspan ural dnepr motorfiets en een solo ural dnepr motorfiets en een oude zundapp motorscooter .
ik ben gek op sleutelen en daarom heb ik mij een B kadettje aangeschaft met een kapotte motor .
ik ga hier een andere motor inzetten en er een tijdje inrijden .
ik heb hem eigenlijk gekocht om hem te repareren en hem dan weer proberen te verkopen .
maar of dit doorgaat weet ik nog niet want ik vind hem eigenlijk stiekum toch wel erg mooi .
dus we zien wel hoe het gaat ik ben er in ieder geval wel heel erg blij mee .
misschien is het kadettje wel bij één van jullie bekent .
en ik ben blij met dit forum want ik heb al veel informatie gelezen .

Mitch
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Augustus 2010, 18:08:33 »

Dat is nog een hele fraaie Kadett!
Welkom hier.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Augustus 2010, 18:23:40 »

nou bij deze Richard, van mij ook, welkom bij de HKBC.
ik denk niet dat het motortje zo kapot is maar dat je meer problemen om het water buiten te houden, zo wat ik zie op de vloermat. leuke wagen trouwens.

succes ermee en verkopen daar krijg je spijt van, geloof me maar Knipoog Knipoog

Chris
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Augustus 2010, 18:29:27 »

dat water moet ik nog even bekijken ik had hem net gewassen , maar de motor zit echt vast volgens de vorige eigenaar was hij steeds langzamer gaan rijden en toen heeft hij de anwb erbij gehad en kwamen ze er achter dat er geen olie meer op het blok zat maar het gekke van dit verhaal vind ik dat dan toch de oliedruk lampje aan had moeten gaan . maar we zien wel ik haal het blok eruit en zal hem eens open maken en kijken wat ik tegen kom .
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 29 Augustus 2010, 21:33:01 »

Hallo Richard,

Welkom op het forum!

Ik had deze auto ook op marktplaats zien staan, maar ik kreeg geen antwoord op mijn mailtjes. Als je deze auto hebt gekregen voor het op marktplaats geboden bedrag, heb je een koopje gedaan! De auto staat er netjes bij, en een motor is relatief snel uit te wisselen.

Succes met de auto!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Augustus 2010, 21:37:47 »

nee voor dat bedrag heb ik hem zeker niet gekregen dan was het zeker een koopje geweest
kadett-doc
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 29 Augustus 2010, 22:37:56 »

dat water moet ik nog even bekijken ik had hem net gewassen , maar de motor zit echt vast volgens de vorige eigenaar was hij steeds langzamer gaan rijden en toen heeft hij de anwb erbij gehad en kwamen ze er achter dat er geen olie meer op het blok zat maar het gekke van dit verhaal vind ik dat dan toch de oliedruk lampje aan had moeten gaan . maar we zien wel ik haal het blok eruit en zal hem eens open maken en kijken wat ik tegen kom .

het kan zijn dat het lampje kapot was of wat ook vaak voorkomt is dat de oliedruksensor verstopt is met drap en dan blijft ie gewoon de druk behouden terwijl er geen nieuwe olie aan komt. dit laatste denk ik eerder. succes met de auto.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 30 Augustus 2010, 06:34:25 »

Welkom Richard,

Dit is zeker een hele mooie kadett! Een andere motor is niet zo'n probleem, in een zaterdag is dat makkelijk te doen. Mooie velgen trouwens!  Knipoog

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Nicole
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 30 Augustus 2010, 18:13:51 »

Welkom Richard.
Mooie kadett! Succes en veel plezier met knutselen.
Elkan
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 30 Augustus 2010, 20:25:21 »

Welkom..

Ziet er goed uit.. Knipoog
En verkopen zou zonde zijn, maar daar kom je nog wel achter.. Knipoog
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 30 Augustus 2010, 21:19:14 »

bedankt voor jullie leuke reacties , ik heb nog wel een vraag ( puur interesse ) stel dat ik hier een zware motor in zou willen bouwen bijv. een 1700 of 1900 past dit dan i.v.m. de versnellingsbak tunnel omdat dit er één met een kortepook is of moet je dan echt een automaat versie hebben want die hebben zeker een bredere tunnelbak toch . het wordt denk ik echt wel weer een 1100 wordt maar het lijkt mij echt geweldig om zoiets te maken met een sterke motor .
kadett-doc
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 30 Augustus 2010, 23:35:46 »

staat allemaal in het forum beschreven, als je rustig de tijd neemt en het doet door spitten dan vind je zoveel informatie dat de vraag overbodig wordt. is er echt niet het antwoordt erbij dan vraag gerust. Knipoog Knipoog

chris
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 31 Augustus 2010, 06:57:49 »

Hoi Richard,
Welkom op het forum en in de wereld van de B-kadett.
Mooi exemplaar heb je op de kop weten te tikken... moet je zuinig op zijn.
en het blokje vervangen is niet echt een wereld klus.

MAAR.... Dit is mijn mening hoor....(dus neem er geen aanstoot aan)
ik zou het zonde vinden om in deze gave kadett een verbouwing te gaan doen om er een zwaar blok in te leggen.
Koop er dan een in iets mindere staat waar je naar hartelust een stukje uit kunt slijpen.

Wil je het toch doen.. er staat, zoals Chris, al aangaf in diverse topics al beschreven hoe j dit moet doen.

Groet
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 31 Augustus 2010, 07:21:59 »

ik zou het zonde vinden om in deze gave kadett een verbouwing te gaan doen om er een zwaar blok in te leggen.
Koop er dan een in iets mindere staat waar je naar hartelust een stukje uit kunt slijpen.

Wil je het toch doen.. er staat, zoals Chris, al aangaf in diverse topics al beschreven hoe j dit moet doen.

Groet
Wouter

Hoi Richard,

Ik moet zeggen, ik ben het wel met Wouter eens. Ik heb zelf een B-kadett met een 1700 en een met een 1200. Als je het verschil wilt zien moet je maar een keer langskomen. Je weet al waar mijn werk in Almelo is dus Goor weet je dan ook wel te vinden.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Nicole
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 31 Augustus 2010, 11:28:32 »

Groet
Wouter

Hoi Richard,

Ik moet zeggen, ik ben het wel met Wouter eens. Ik heb zelf een B-kadett met een 1700 en een met een 1200. Als je het verschil wilt zien moet je maar een keer langskomen. Je weet al waar mijn werk in Almelo is dus Goor weet je dan ook wel te vinden.

Groeten Olaf
hej, da's dichtbij, ik werk in Almelo en woon in Enschede. Dus als ik hulp nodig heb zijn er mensen in de buurt Lachebek
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: