Holland Kadett B Club Forum
25 Juni 2026, 03:22:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: prijsindicatie spuitwerk carrosserie  (gelezen 9526 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 12 Oktober 2010, 07:36:35 »

Even ter verificatie.
Zijn er enkel liefhebbers die kunnen aangeven wat het ongeveer zou kosten om een carrosserie volledig te laten spuiten.
Dat wil zeggen: metalic lak en aflakken met een clearcoat
De carrosserie is dan volledig strak gemaakt en staat in 3 lagen epoxy primer.

vast dank
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 12 Oktober 2010, 08:17:14 »

Even ter verificatie.
Zijn er enkel liefhebbers die kunnen aangeven wat het ongeveer zou kosten om een carrosserie volledig te laten spuiten.
Dat wil zeggen: metalic lak en aflakken met een clearcoat
De carrosserie is dan volledig strak gemaakt en staat in 3 lagen epoxy primer.
vast dank
Wouter

je hebt strak maken en strak maken er zit een groot verschil daarin en een goede spuiter accepteerd niet het eerste beste wat strak is gemaakt. de spuiter heeft als laatste zijn hand eraan gelegd en wordt daarop vaak afgerekend met wie heeft dat zo gespoten terwijl het spuitwerk super is en de voor bewerking gewoon weg klote is.
de spuiter die ik al jaren heb gaat er blindelings ervan uit wat ie krijgt, hij vraagt me altijd welke kleur en welke auto voor de hoeveelheid lak die nodig is en daar heb ik zelf en hij ook al jaren goede ervaring mee. heb al vanaf 2002 ook een vaste prijs met hem voor een complete auto van binnen en buiten te spuiten. vrijdags avond brengen en maandag avond ophalen en dat voor nog geen 800 euro all in. succes met de voorbewerking.
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Oktober 2010, 11:58:08 »

dank je wel Chris,
Ik heb zelf al het body werk uitbesteedt.
Ik heb al enkele projecten van deze persoon gezien en dat ziet er echt strak uit, dus aan zijn kwaliteit van voorbewerking twijfel ik niet.
De restauratie vindt stapsgewijs plaats en voordat we verdere afspaken gaan maken voor de complete afwerking was ik even benieuwd naar een prijsindicatie.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Oktober 2010, 12:21:48 »

dit is mijn prijs, andere hebben een veel hogere prijzen die wel kunnen op naar 2 a 3000 euro, spuiters voelen zich een beetje verheven van hun standbeeld en dat laten ze ook vlug merken. waar ik al jaren kom heeft me ook te werk gevraagd bij hem, dat zegt dus genoeg over het voorwerk wat ik doe.
maar succes met de restauratie
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Oktober 2010, 18:10:32 »

ik heb hier ook een body klaar staan om strak gemaakt en gespoten te worden en heb al meerdere malen (gelukkig) bijna een rolberoerte gehad Droevig Droevig prijzen tussen de €4500 en €6500 en dan ben ik de auto ongeveer tussen de 2 en 8 maanden kwijt....... zijn echt geen leuke prijzen hier Huilen Huilen
ben nog steeds (rustig) op zoek Ik weet het niet

gr Paul
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Oktober 2010, 19:21:22 »

ik heb hier ook een body klaar staan om strak gemaakt en gespoten te worden en heb al meerdere malen (gelukkig) bijna een rolberoerte gehad Droevig Droevig prijzen tussen de €4500 en €6500 en dan ben ik de auto ongeveer tussen de 2 en 8 maanden kwijt....... zijn echt geen leuke prijzen hier Huilen Huilen
ben nog steeds (rustig) op zoek Ik weet het niet

gr Paul

Ben een veelvoud van dat bedrag inderdaad alleen al kwijt enkel aan het laswerk.....daarkomt zo dus nog het stralen, primeren, strak maken en spuiten nog bij..... Had ik nou maar een jaguar markII
Maar goed het is een hobby .. ahum..
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadett-doc
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 12 Oktober 2010, 20:32:52 »

ik heb hier ook een body klaar staan om strak gemaakt en gespoten te worden en heb al meerdere malen (gelukkig) bijna een rolberoerte gehad Droevig Droevig prijzen tussen de €4500 en €6500 en dan ben ik de auto ongeveer tussen de 2 en 8 maanden kwijt....... zijn echt geen leuke prijzen hier Huilen Huilen
ben nog steeds (rustig) op zoek Ik weet het niet

gr Paul

Ben een veelvoud van dat bedrag inderdaad alleen al kwijt enkel aan het laswerk.....daarkomt zo dus nog het stralen, primeren, strak maken en spuiten nog bij..... Had ik nou maar een jaguar markII
Maar goed het is een hobby .. ahum..

het is toch een geluk dat ik alles zelf in de hand heb en maak, dat scheelt me toch wel etterlijke duizende euro's die ik minder hoef te betalen en voor paul, zelf heb ik ongeveer 4 a 5 maanden nodig om een kadettje helemaal te restaureren, dat is ook zo het leuke ervan. soms wel nog sneller. Lachen Lachen
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines