Holland Kadett B Club Forum
26 Juni 2026, 10:27:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: smeren ruitenwisser asjes  (gelezen 8326 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Gepost op: 09 December 2010, 13:48:18 »

Ik heb ergens gelezen dat er smeernippels gemaakt kunnen worden in de houders van de ruitenwisserasjes.

Heeft iemand hier de maat  van waar dat kan?

Hoef ik misschien die asjes niet uit elkaar te halen en kan ik het af met een gaatje boren en een tap voor "blinde" gaten (m6?)

Al vast bedankt.

Ronald (die zijn vrije dagen nu maar nuttig aan het besteden is.) Lachen
Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 09 December 2010, 13:56:51 »

Ik zal vanavond een foto maken van een stel met nippels (ik doel op een stel ruitenwissers met smeernippels) dat ik heb liggen.
Ik heb ze ooit zo gekregen; of het werkt, of ze nog passen (i.v.m. de nippels) en hoe het uitgevoerd is  Verbaasd Verbaasd Daar kan ik weinig over zeggen .
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 09 December 2010, 16:03:11 »

Zou fijn zijn.
Al vast bedankt.
Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 10 December 2010, 08:40:39 »



Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 10 December 2010, 09:29:14 »

 Lachebek
bedankt voor de foto`s
ik kan prima zien waar de boel moet komen.
Ga het dit weekend eens proberen.

Ronald
Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 10 December 2010, 10:27:48 »

Door er goed vet in te pompen kun je ook eventuele lekkage door speling verminderen/stoppen.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 10 December 2010, 12:16:02 »

Dit was ook precies de bedoeling.
Weer een lekkage minder straks.
Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
kadett-doc
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 10 December 2010, 17:13:38 »

doe al jaren in de bankschroef demonteren en dan gewoon nieuw dik lager vet er in en heb er gewoon jaren plezier van en het voornaamste is het lekt ook niet
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines