Holland Kadett B Club Forum
25 Juni 2026, 14:43:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Motorblok / restauratie van de verdere auto!  (gelezen 32067 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 03 Februari 2011, 22:59:43 »

Om welke bout ging het dan?
Die van de motersteunen?

Bout van het spruitstuk Droevig
Gelogd
roger H
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 03 Februari 2011, 23:21:22 »

tja heb ik ook gehad,dit zijn van die mooie 12 kant bouten.
zeker de laatste bout die bij het schutbord zit.
 
heb je ze al een flinke mep met de hamer op de kop gegeven? ( los schrikken)
ik heb ze met de flex eraf geslepen,maar dat was niet zo 1,2,3 gedaan,maar omdat ik een nieuw spruitstuk had,heb ik het laatste stuk van het spruitstuk eraf geflext zo kom je er iets beter aan.

je kunt ook gewoon met een scherpe bijtel de kopjes van de bouten eraf slaan. gaat ook niet echt vanzelf,maar veel meer opties zijn er niet.


je kunt wel nog proberen als dit ook niet gaat,om de bouten flink warm te stoken,en dan voorzichtig proberen los te draaien.
de kans zit er wel in dat ze afbreken,maar dat is dan ook nog niet zo'n ramp, dan moet je ze uitboren dit is dan ook nog een optie.

succes ermee.

Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 03 Februari 2011, 23:41:50 »

Om welke bout ging het dan?
Die van de motersteunen?

Bout van het spruitstuk Droevig

met een beitel los tikken, dit gaat altijd
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 04 Februari 2011, 08:30:33 »

even een ander vraagje?? waarom zit er (op bovenstaande foto ) om de bobinekabel stroomdraad gewikkeld?

dit heb ik ook om mn bobinekabel gehad maar snap er het nut niet van?

gr Paul.
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 04 Februari 2011, 09:09:52 »

even een ander vraagje?? waarom zit er (op bovenstaande foto ) om de bobinekabel stroomdraad gewikkeld?

dit heb ik ook om mn bobinekabel gehad maar snap er het nut niet van?

gr Paul.

@Paul: Deze draad is als een spoel om de secundaire kant van de bobine draad gewikkeld, en is aangesloten op 2de (veiligheid!)afsluiter in de motorruimte van de LPG installatie (de 1ste afsluiter zit bij de gastank zelf).

Dit is ook de reden waarom het even duurt voordat de LPG gaat stromen als je start op LPG: Pas als de motor ronddraait, en er dus stroompulsen naar de bougies gaan, wordt deze afsluiter open gestuurd.

Als je motor wel nog op contact staat (1ste afsluiter is open), maar zou afslaan, dan zal automatisch na een paar seconden de LPG toevoer stoppen d.m.v. het sluiten van de 2de afsluiter in de motorruimte.

Dit is dus puur voor de veiligheid!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 04 Februari 2011, 14:37:24 »

DANK DANK  Lachen Lachen

ik zelf heb (nog) geen gasauto gehad. had het wel vaker gezien maar nooit op gelet of er ook gas in zat.

weer iets geleerd Knipoog

gr Paul
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 04 Februari 2011, 14:46:02 »

Mijn rode op LPG had dat niet.
Werkt bij die extra veiligheidsklep het "voorgassen" dan wel?
Ik bedoel, contact aan, psssst, starten..
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 04 Februari 2011, 14:53:10 »

Bij mijn gas-auto's werkt het als volgt:

Als ik de sleutel op contact zet, hoor ik een doffe klik achter bij de gas-tank: De eerste (hoofd)afsluiter gaat open.

Zodra ik ga starten, zal mijn motor eerst een aantal keren moeten ronddraaien, voordat de 2de afsluiter zal openen. Hierdoor duurt het starten (bij mij) op LPG altijd wat langer: Er moet eerst "bewezen" worden dat de motor draait.

@Gert: Zodra je het contact opzet, kan er al een stroom door de bobine lopen (als het contactpuntje gesloten is), Bij mij is dit niet voldoende om deze veiligheidsklep al te openen: Hiervoor moet de motor echt een aantal slagen voor ronddraaien.

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 04 Februari 2011, 14:59:11 »

Ik had toen geen puntjes maar de Corsa-A ontsteking er in.
Bij contact aan hoorde je de klik en het geluid van gasinspuiten in de carb.(2-3 sec.), en dan sprong hij ook aan op het moment dat je de sleutel doordraaide.
Die twee seconden moest je dan wel even afwachten.  Bij erg koud weer gaste ik ook wel twee keer voor (twee keer op contact zetten).

o.k.; het voorgassen werkt dan dus niet, maar je hebt wel een extra veiligheid.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 05 Februari 2011, 07:56:34 »

Bij mijn gas-auto's werkt het als volgt:

Als ik de sleutel op contact zet, hoor ik een doffe klik achter bij de gas-tank: De eerste (hoofd)afsluiter gaat open.

Zodra ik ga starten, zal mijn motor eerst een aantal keren moeten ronddraaien, voordat de 2de afsluiter zal openen. Hierdoor duurt het starten (bij mij) op LPG altijd wat langer: Er moet eerst "bewezen" worden dat de motor draait.

Er zijn verschillende regelunits in de loop der jaren op de markt gekomen dus het kan per LPG installatie verschillen. Tegenwoordig moet in ieder geval altijd bij de APK een veiligheid zijn ingebouwd.

Mijn rode op LPG had dat niet.

Waarschijnlijk heeft die van jou ook wel een veiligheid ingebouwd. Deze draad kun je ook verwijderen en dan sluit je het aan op de groene draad die voor je toerenteller is bedoeld, dit heeft het zelfde effect.

De meeste regelunits geven op het moment dat je de sleutel omdraait alles vrij en als er binnen drie seconden niet gestart wordt gaat alles weer dicht. In principe is het ook zo dat er geen gas uit de verdamper komt als er niet aan gezogen wordt. Dus dat psssst van Gert kan ik zo eigenlijk niet verklaren.

Of heb ik het niet helemaal goed?

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 07 Februari 2011, 20:37:46 »

Als het gewone temperaturen zijn, kan ik gewoon direct starten. De motor hoeft niet eerst een paar keer rond te draaien, Het is wel zo dat ik een doffe klik hoor, dit wordt veroorzaakt door de gastank die open gaat.

Sleutel omdraaien en starten en uiteraard rustig wegrijden Lachen Tja.. nu heb ik het even over het verleden.

Morgen weer aan de slag met mijn auto !!
Gelogd
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 09 Februari 2011, 16:28:33 »

Het blok is volledig los, nu er nog uit! neem aan dat jullie, degene die het gedaan hebben hier een takeltje voor hebben ofzo, of is er een andere mooie oplossing ?!?

Anders moet ik er één aanschaffen Knipoog morgen volgen de foto's
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 09 Februari 2011, 16:37:52 »

Met takel of menskracht via bovenzijde of as los nemen en de auto opbeuren en het blok er onder uit rijden.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 09 Februari 2011, 16:41:17 »

Hmmm juist, toch maar een takel zien te versieren dan Knipoog
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 09 Februari 2011, 16:47:30 »

zou ik ook doen Lachebek
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines