Holland Kadett B Club Forum
11 Juni 2026, 12:51:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett Rallye 1100  (gelezen 48103 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 08 Maart 2011, 10:41:37 »

Oh ja, nu kan ik dat ook op "mijn" plaatje herkennen; niet tot aan de rechte naad, maar in een vloeiende lijn naar het beginpunt van de goot.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
dimitrip
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 08 Maart 2011, 10:47:17 »

Dat is inderdaad interessant. Ik ga het nog eens aan de verkoper vragen. Aangezien hij de wagen kent van bij nieuw, en hij er geen baat bij heeft om erover te liegen hoop ik dat hij er eerlijk over is.
Volgens hem was het trouwens nog de originele lak omdat het uit het fabriek een metallic lak is zonder vernis (of speciale vernis, mijn frans is niet zo goed).

Het kan inderdaad ook wel dat ze de beschikbare onderdelen in 1968 (overgangsjaar) een beetje door elkaar hebben gebruikt. Het is ook het enige jaar dat de kiemen als B2 is uitgebracht.

De velgen zijn trouwens de juiste.
dimitrip
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 08 Maart 2011, 10:50:24 »

Als ik goed kijk lijkt het er wel op dat de watergoot aan de achterkant van de motorkap wat afgebladerd is. Het zou misschien kunnen dat het matzwart opnieuw gespoten is in de loop der jaren en het zilver niet.

Ik ga het nog eens vragen :-)
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 08 Maart 2011, 10:58:28 »

Op de foto lijkt het andersom. Er is zilver over het zwart geneveld.
Het lijkt me dat onder de kap het één en ander is bijgespoten (kijk maar naar de ruitenwissermotor) en dat er wat ziverkleurige verf op het matzwarte deel is terecht gekomen (slecht afgeplakt), en dat dit afbladdert.

dimitrip
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 08 Maart 2011, 12:07:55 »

Het motorcompartiment is inderdaad herspoten. Alsook de ruitenwissermotor en de beugel van de bobijn. Dat zie ik niet graag. Die verf gaat eraf en die spullen gaan netjes opnieuw verzinkt worden.

Ik zal het aan de verkoper vragen. Enige manier om er zeker van te zijn :-)
dimitrip
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 14 Maart 2011, 14:23:05 »

Leuk leuk, zo'n speurtocht.

Alvast iets verder met de zoektocht hier, en opnieuw enkele vraagjes voor de kenners/eigenaars van een rallye.

Het interieur blijkt origineel te zijn, met de originele tellers. Dat zal dus inderdaad een restpartij geweest zijn van de b1. Ik lees trouwens op sommige plaatsen dat de B2 vanaf augustus 1968 verkocht is, maar deze heeft als datum van eerste inschrijving 13 juli 1968. Het feit dat het een zeer vroege B2 is (heeft iemand een oudere B2?) kan verklaren waarom het interieur nog de oude meters heeft. Verder klopt alles. Chromen pook, zwarte hemel, zonneklepjes, houten stuur,.... alles. Grappig detail is dat het 'origineel' instructieboekje een boekje is van de olympia. Bestonden er geen van de rallye, of is dat kwijtgeraakt in de loop der jaren en vervangen door één wat ze voorhanden hadden met de juiste motor? Dat weet ik niet.

Of de spatborden gespoten waren kon de verkoper niet met zekerheid zeggen. Dus waarschijnlijk wel. Er moeten er toch nieuwe op, dus dat detail zal aangepast worden.

Kan iemand zeggen welke bekleding er origineel in de kofferruimte ligt bij de rallye? Die ontbreekt en wil ik graag terug origineel. In mijn vorige kadett lag een zwarte rubbermat. Hoort die ook hierin?

Verder is het kleppendeksel zilver. Moet dat niet zwart zijn zoals bij de andere ohv-blokjes? Of is dat voor de rallye aangepast?

Onder de motorkap is behoorlijk wat gespoten/geschilderd. Als iemand (originele) foto's zou hebben van het motorcompartiment van de rallye zou ik het erg appreciëren. Dan kan ik de afwerking terug proberen te krijgen (verzinken in geel of blank, chromeren, zwart spuiten, blank aluminium,......)

En als laatste, iets wat toch blijft meespelen. Ik heb dus de absolute garantie dat dit een échte rallye is. Het gelijkvormigheidsattest moet ik nog aanvragen. Maar zijn er mensen die kunnen aangeven hoe en waar het juiste type aangeduid staat? Op het typeplaatje staat 'Kadett-b coupé'. Geen aanduiding van 'rallye'. Maar ik weet wel door het aankoopfactuur dat deze auto de originele SR-motor heeft. Hoe onderscheidt de rallye zich op vlak van papieren van een andere coupé? Of is het enkel een esthetische upgrade geweest die op papier een coupé was met sr-motor?
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 14 Maart 2011, 15:14:47 »

Een coupé met SRmotor was of Rallye of Olympia-A; daar het geen Oly is, moet het wel .......

dimitrip
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 22 Maart 2011, 02:05:15 »

Nog een hele reeks foto's voor wie erin geïnteresseerd is:

Iemand een idee of het hart van het embleem zwart hoort te zijn? het lijkt alsof hier zwarte verf heeft gezeten

Hoort er een afdekplaat achter de achterbank? Of niet?

Geen roest in de achterste wielkasten

Wel een beetje in de bak van het reservewiel. Waarschijnlijk best een nieuw stuk erin

dimitrip
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 22 Maart 2011, 02:14:21 »

Iemand een idee of, en waar er een schakelaartje hoort te zitten voor het lampje in de kofferbak?

Bodem is best netjes

Onder de tank is het slechtste punt. Weet er verder iemand of deze spatlapjes origineel is, of als origineel accessoire te krijgen waren? Ik hou me aanbevolen moest iemand een linker exemplaartje hebben. Die ontbreekt.

Hoort de claxon zwart te zijn? of zilver? en de rest van het compartiment achter de grill? De kleur van de lak, of zwart?
dimitrip
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 22 Maart 2011, 02:23:38 »

Zitten de steunen voor de verstralers op de juiste plaats?

Ook hier.... moet er ergens een schakelaartje zitten voor het lampje onder de motorkap?

Iemand die zo uit het hoofd weet waar die doorgeknipte draden voor moesten dienen? Relais voor de verstralers misschien? Alles lijkt te werken, enkel de verstralers (een set originele heb ik liggen) zijn niet gemonteerd momenteel.

Stangen gaan netjes verzinkt worden uiteraard

Slordige veertjes... Iemand een foto van hoe het origineel hoort te zitten?
dimitrip
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 22 Maart 2011, 02:29:38 »

Hoort die stangenset zwart te zijn?

En het kleppendeksel zilver?

En dit lijkt me een oliedop van een corsa of kadett-e? niet?

Kent iemand dit type hoofdremcilinder, hij heeft maar 2 uitgangen. De voorste remleiding gaat door een extern verdeelblokje. Ik wil een revisieset kopen, maar weet niet de welke ik moet bestellen.

dimitrip
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 22 Maart 2011, 02:36:41 »

Originele ruitenwissers? Of moeten ze zilver zijn bij de rallye?

Dakantenne niet origineel neem ik aan? Jammer van het gat

Behalve de voorste spatborden is dit de enige plaats waar de auto is doorgeroest. Reparatieplaatwerk ligt klaar.

Zowel buitendorpel als binnendorpel zijn KEIhard
dimitrip
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 22 Maart 2011, 02:41:31 »

Gaar spatbord vooraan, maar is dat rubberen spatlapje origineel?

dimitrip
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 22 Maart 2011, 02:50:29 »

Weinig mis mee, en neet geen 100.000km op de teller. Of er dat nu 100 of 200 zijn? Gezien de algemene staat gok ik toch op 100

Zeer net interieur. En de minst doorgezakte zetels die ik al heb gevoeld in een kadett-b

Jammer van dat ene kleine scheurtje op de bovenkant van de rugleuning van de achterbank. Moest iemand een goede te koop hebben, met deze bekleding, voor een coupé uiteraard...
dimitrip
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 22 Maart 2011, 02:59:58 »

Iemand een nette accubak te koop? inclusief bevestigingsbeugel voor de accu?

En iemand een juiste peilstok te koop?

Eén van de weinige reparaties die ik kon vinden (los van die accubak dan)

Verder gewoon kei hard

Ook de binnenkant van de deuren ziet er prima uit

Hoe zou ik dit best kunnen aanpakken? De roest is oppervlakkig, dus nieuwe stukken inlassen heeft geen zin. Maar ik wil verder roesten wel voorkomen. Eerst roestoplosser en vervolgens schilderen? het is moeilijk om in de kantjes te geraken. De openingen in de deur zijn maar klein.
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: