Holland Kadett B Club Forum
11 Juni 2026, 11:38:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett Rallye 1100  (gelezen 48095 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jacco
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #45 Gepost op: 08 April 2011, 20:41:24 »

Beste Dimitri,
Ik ga het proberen! Het uitwaaieren van het spuiten zie je alleen in het interieur.
Wij kennen echter ook iemand die op basis van het chassisnummer precies kan uitzoeken wanneer, in welke kleur en uitvoering de Kadett de fabriek heeft verlaten. Als het niet lukt met de foto's zie je waarschijnlijk de foto's wel zondagavond op het forum, we hebben zondag de voorjaarsmeeting in Beekbergen en meestal worden de foto's daarvan snel geplaatst.
Als er nog vragen zijn of je wilt details weten, dan hoor ik het wel, we kennen enkele mensen met dit soort auto's en het is altijd leuk om elkaar te kunnen helpen.
Groeten, Jacco
dimitrip
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: 10 Mei 2011, 20:14:28 »

Ondertussen zijn er weer een paar weken voorbijgevlogen en het project heeft niet stilgestaan. De aankoop van een huis en nog wat grote stappen in mijn leven hebben even een boost gegeven. Al wat ik de komende maanden niet kan doen gaat er de komende jaren ook niet van komen. Nu dus even hard doorwerken om dan binnenkort op een iets rustiger tempo verder te doen. Foto's heb ik nog niet teveel kunnen nemen. Daar ben ik te druk voor bezig geweest, maar een opsomming van de werken al wel.

Al was het niet de bedoeling de wagen helemaal uit te kleden... dat is ondertussen wel gebeurd. Al was het zeker niet nodig geweest. De auto is al bij al keihard, op een paar details na dan. De laswerken gaan in totaal niet langer dan een dag geduurd hebben.
Na het demonteren van de voorschermen kon ik eindelijk zien in welke staat de kadett werkelijk was. Het voorfront had minimale roest aan de bevestiging met het voorfront, al heb ik daar toch aan weerszijden bovenaan een nieuw stukje ingelast wegens enkele slechte plekjes. Dat is weer als nieuw.
De rechtse a-stijl was hard. Daar kon ik met een punthamer niet doorheen slaan, maar toch heb ik aan de onderkant een stukje vervangen. Het metaal vertoonde toch wat roestputjes. Nu dus weer op z'n originele sterkte.
De linkse a-stijl is iets slechter. Na wat geklop kon ik daar op 2 plaatsen met de hamer gaatjes kloppen. Nieuwe plaatjes inlassen gaat geen goede oplossing zijn, dus meteen een nieuwe stijl gekocht.
De balken heb ik langs binnen kunnen bekijken als ik de slechte stukjes wegsleep uit de a-stijlen. Daar is geen plekje op te zien aan de binnenkant.
De vloer heeft aan beide kanten ooit een kleine reparatie gehad. Dat is netjes gedaan op één puntje na. De plaat die erin is gezet aan de rechterkant was nét iets te kort. Daar heb ik dus een stukje van ongeveer 5x2cm moeten wegslijpen en bijlassen.
Wat er nog moet gebeuren is: linker a-stijl en rechts achter onder de tank (zowel binnen als buiten) nieuw plaatwerk inlassen. Een klein plaatje in de reservewielbak (te goed om volledig te vervangen, enkel was roestvorming aan het afloopgat). En verder het gat van de dakantenne dichtlassen. Verder is hij nog perfect. Met een grote hoera voor het product waarmee hij behandeld is tegen roest zo'n 43 jaar geleden. Wielkastranden, balken, raamranden etc. zijn absoluut perfect.

Daarnaast zijn alle losse metalen onderdelen verwijderd en gedemonteerd. Heel de ophanging, aandrijving, aanbouwdelen van de motor, velgen, bouten, noem maar op.. zijn gezandstraald (wat in mijn kast pastte deed ik zelf.. assen, wielen, vering en andere grote stukken heb ik laten stralen. Ondertussen liggen de velgen bij de velgboer om te laten controleren, eventueel richten en stoeprandschade te herstellen.
Volgende week gaat alles naar de poedercoater/verzinker. Dan zullen de meeste delen van het onderstel zwart gepoedercoat worden en al het klein materiaal (bouten/moeren/klauwen/ankerplaten/stabilisatoren/....) zullen geel gepassiveerd worden. Dat is niet 100% origineel, maar véél beter bestand tegen roest dan blank verzinken. Dat is dan een compromis die ik wil nemen.

De bestellingen van onderdelen lagen ook niet stil. De meeste dingen die ik nieuw kon kopen voor onderstel en motor heb ik nieuw gekocht. Tenzij ik zeker weet dat het nog goed is, of tenzij de investering te groot is voor onderdelen die aan weinig slijtage onderhevig zijn (zo is bv. de differentieellagerset de enige lagerset die ik niet nieuw heb gekocht. Verder wel alle wiellagers, cardanlager, motorlagers,....).
Kortom, kosten noch moeite zullen gespaard blijven om deze rallye terug op te bouwen tot een perfect exemplaar.

foto's zullen spoedig volgen
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #47 Gepost op: 10 Mei 2011, 21:28:49 »

goed bezig Dimitri,
Ben heel benieuwd naar de foto's dus vergeet ze niet te maken, ondanks dat je veel werk op stapel hebt staan.
Ik weet uit ervaring dat het later toch erg leuk is om nog is alle stappen van zo een project terug te kijken.

Groet

Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Jacco
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #48 Gepost op: 30 Mei 2011, 20:34:59 »

Hee Dimitri,
Zie de foto's bij "meetings" en dan "Kampeerweekend" van Ralph van het oudere zusje van je auto met het Belgische mistachterlicht.
Groeten, Jacco
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
  Print  

Ga naar: