Holland Kadett B Club Forum
20 April 2026, 01:01:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: soorten uitlaten  (gelezen 10036 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
trefl420
Gast
« Gepost op: 17 Mei 2011, 13:15:24 »

Hallo,
Ik heb een vraag mijn kadett 1968 b2 heeft een enkele voorpijp en een midden en achterdemper is dit normaal?ik zie op de meeste afbeeldingen meestal een enkele voorpijp en geen einddemper klopt dit?
Gr leon
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 17 Mei 2011, 13:51:02 »

2 dempers is heel gebruikelijk dus waarschijnlijk wel origineel.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Mei 2011, 15:47:20 »

Je hebt allerlei combinaties sowieso; een enkelvoudig spruitstuk (1.1n?) een tweevoudig spruitstuk (1.1SR, 1.2?) waar de dubbele voorpijp op kan. Geloof ook dat daar 2 maten in zijn. Beide spruitstukken passen op de 1.2 en 1.1 motoren.
Op die voorpijp komt - voor zover ik weet en gezien heb - altijd een tussendemper, waarna er een pijp over de achteras loopt, met daaraan een einddemper, of gewoon een doorlopende pijp, al dan niet met een chromen stuk eromheen. Lachebek

Zowel bij de 1.1n als bij een 1.1SR of 1.2x kun je dubbele of enkele einddempers hebben. Voor zover ik weet is de diameter van de enkele voorpijp en de delen erachter kleiner.
trefl420
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Mei 2011, 21:07:31 »

Oke.
Maar zijn er ook verschillende lengtes enkele voorpijpen ?
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Mei 2011, 21:27:00 »

Voor zover ik weet niet; vóór de vooras heb ik tot dusver steevast een demper gezien met evt. ophanging, waaruit een pijp over de achteras heen volgt.
trefl420
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Mei 2011, 17:19:55 »

Ja dat klopt dat is bij mij ook zo.
Het rare is nu dat ik een nieuwe enkele voorpijp heb (de goede en eigenlijk de zelfde) en als ik die eronder hang dan kom ik net 3a4 cm te kort en dit kan ik niet meer naar voren met de rest van de uitlaat ivm bocht over achteras.
Ik zie ook niet aan de voorpijp die er nu onder ligt of daar een stukje aangelast is!
Dus ik heb het idee dat heel de uitlaat er nooit goed onder heeft gehangen.
Zou een optie zijn om de achterdemper weg te laten en alleen zo`n achterpijp na de middendemper te zetten want volgens mij is die bocht ook beter,
dan kan namelijk mijn middendemper wel wat naar voren of kan dit niet zomaar?

bvd
voor de reacties

Leon
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 18 Mei 2011, 20:37:09 »

Ik zou kijken hoe je uitkomt; bij mij hangt de middendemper met rubberen ringen die in haken aan de demper zelf zitten. Weet zo niet of je de bevestiging aan de tussendemper kunt verschuiven: Kan dat, dan kun je inderdaad de tussendemper terughangen en vanaf daar enkel een pijpje laten lopen.
Levert een iets lager geluid uit de uitlaat op, voor zover ik weet.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 19 Mei 2011, 06:35:37 »

Leon,

Er zijn middendempers die je samen met een achterdemper moet monteren anders levert dit een geluid op als een ferrari, wel leuk natuurlijk.

De middendemper kun je inderdaad in de beugel verschuiven.

Kijk ook eens bij www.onderdelendirect.nl daar staan mooie tekeningen en zie je dat de middendemper met of zonder achterdemper verschillende onderdeelnummers hen\bben.

groeten Fred uut Huuessen.
Wouter
Sr. Member

Helaas geen Kadett meer.

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 19 Mei 2011, 08:48:22 »

Praatje plaatje:

Enkele voorpijp, zonder einddemper

Dubbele voorpijp, met einddemper

Dubbele voorpijp, zonder einddemper

De variant "enkele voorpijp met einddemper" kan ik in de webshop niet vinden. Onder mijn oude kadett had ik wel een enkele voorpijp met einddemper. Voor zover ik me kan herinneren pastte deze perfect.

Helaas geen kadett meer...
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 19 Mei 2011, 14:50:10 »

Wouter bedankt voor je mooie plaatjes, je bent hier beter mee als ik.

De variant enkele pijp met achterdemper kan natuurlijk ook, dit past allemaal, alleen als je een middendemper heb voor een uitlaat met achterdemper dan krijg je dit geluid. Heb ik zelf mogen ervaren.

Dus als ik mijn middendemper kapot heb en wil deze monteren dan zal ik ook een achterpijp met demper moeten monteren.

Hopelijk kunnen ze hier mee verder.

groeten Fred uut Huuessen
Max
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 19 Mei 2011, 16:04:54 »

Toen ik mijn dett kocht zat er dus alleen een einddemper onder, maar met hoeveel er aan dat ding gebeund is sta ik nergens meer van te kijken. Als vervanging (doorgeroest) heb ik toen een middendemper zonder einddemper gehad..
trefl420
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 20 Mei 2011, 16:51:05 »

Bedankt mannen
ik denk dat ik voor een gehele nieuwe uitlaat ga met alleen een midden demper.
Groeten leon
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: