Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 00:13:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Magnetron Kadett B 1.1 1972  (gelezen 72948 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
magnetron
Gast
« Gepost op: 29 Februari 2012, 08:27:08 »

Dames En Heren!

Ik ben Cyriel Gaemers 20 jaar uit Bussum. maar noem mij maar 'Magnetron' ;-)
Eindelijk hier op 't forum. Ik kom van het 'poloclubholland' forum (mijn Polo G40) is verkocht en ik heb een Kadett B gekocht.
Staat geregistreerd op dit forum dacht ik te zien via het kenteken. 15-80-UJ

Als aller eerst wil ik beginnen met een klein verhaal:

De kadett heb ik kunnen bemachtigen via via (mijn vriendin's facebook) het is een droom om a.s. zomer een HEEL stuk te gaan rijden met deze bolide. Wellicht wel verder dan zuid-spanje!  Er is een hoop te doen maar dat vind ik leuk! (ik heb een mooie garagebox en daar staat die heerlijk droog.

Okidoki lets start, wat er moet gebeuren.

Ik heb deze bolide rijdend naar Bussum gekregen uit Amsterdam. Prima ging netjes. Maar het verhaal waar ik hem mee heb gekocht is: De auto laad niet op tijdens het rijden. Dus er is iets mis met de?

- Dynamo
- Spannings regelaar? (was los gekoppeld)
- Electrische circuit van de lampjes waardoor de dynamo niet geactiveerd word!

Ik heb hem naar Garage Van Zanten te bussum gebracht gister, voor 60 euro een analyse laten doen maar die man zei, jij kunt beter aan een nieuwe kabelboom gaan beginnen en dan starten we opnieuw. Ach, daar staat mijn hoof niet helemaal naar dus ik ga eerst nog voor een andere optie.
IK breng hem vandaag Richting: Houten - Kabelboom.com Een stel mannen die wellicht het circuit zo kunnen omleggen en alles netjes in orde maken!

Ik wacht zijn reactie af voordat ik grote andere stappen ga nemen.

Algoed, Ik zal hier ook even wat dingen aangeven die ik zoek:

- Rem schijven voor
- Rem blokjes voor
- Trommelremschoentjes
- Volledige nieuwe trommel rem evt.
- Deur rubber links
- Raamrubbers portieren

De foto's:

2 maanden stil gestaan in amsterdam & zo naar bussum gereden (zonder te wassen)

''

Interieur:

Motorruim:

28-02-2012 Gewassen en wel Grijns:

Dit was het even. Zie de foto's! & hoop dat er wat actieve mensen zijn hier alle reacties en suggesties welkom!

Groet, Magnetron!

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Februari 2012, 08:43:07 »

Hoi Cyriel,

Welkom op het forum van de B-kadett club. Grote afstanden afleggen met de kadett is geen probleem, ik ben er al mee naar Scandinavie geweest, Kroatie, Italie en nog wel meer landen. Dus dat mag geen probleem zijn.

Dat de kadett niet bij laad is vervelend. Heb je er een nieuwe dynamo en spanningsregelaar bijgekregen van de vorige eigenaar? Die heb ik hem namelijk verkocht en die zijn goed (bij mij thuis getest). Als je een werkplaats handboek voor de kadett koopt zit daar ook een elektrisch schema in, zo kun je gemakkelijk nagaan wat er niet goed zit.

Als de auto loopt moet je eens op de accu meten, dit moet (met spanningsregelaar) zo rond de 13 tot 14 volt zijn (klein beetje gas geven). Als het deze spanning niet is dan is er dus iets mis. Daarna kun je op de uitgang van de dynamo eens meten of hier wel spanning af komt. Vanaf de kabelboom van de auto komen slechts twee draden die zich opsplitsen tussen de dynamo en de spannings regelaar dus erg veel kan er bijna niet mis zijn aan de kabelboom. Als dit stukje vervangen wordt (namaken) moet de dynamo in ieder geval wel weer willen bijladen.

Succes ermee.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
magnetron
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Februari 2012, 14:41:11 »

Hoi Olaf,

Bedankt voor je reactie, deze zijn inderdaad goed, die heb ik erbij gekregen.
was de kadett bekend hier?

De auto heeft het weer gered richting houten: Beek Classic Wire. Daar staat de auto nu zon 5 dagen. Het word een tussendoor klus.

Meneer heeft even gemeten en alles bekeken. Dynamo werkt top. Accu laad ook goed bij. Alleen bij het uitzetten geeft die geen seintje om te stoppen. Dat geeft de problemen.

Hij ging akkoord met de conclussie van garage van zanten te bussum. Onder het dashboard is het een zooitje.
De heer gaat alles netjes maken,

- elektra probleem word opgelost
- alle draden voor radio + kachel + ontsteking met contactpuntjes worden hersteld naar originele staat.
- daarbij komt er een originele bosch spanningsregelaar terug.

Ook heb ik gevraagd of ik een kleine beurt + remmen reviesie kan laten doen, prijs krijg ik nog daar voor!

Ik kan niet wachten om de auto op te halen! Hopen dat alles verloopt zo als we hopen.

Dit was het dan voor even.

Magnetron!
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Februari 2012, 19:48:14 »

is het een gelijkspanning dynamo of een wisselspanning dynamo? en wat bedoel je met seintje om te stoppen?
daarbij is het denkt ik verstanding om voor je plannen richting spanje goed na te denken of je wel contactpunten wil... er zijn namelijk goede, goedkope maar vooral betere en betrouwbaardere alternatieven.

Kadett B L "super" 1968 LPG
magnetron
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 01 Maart 2012, 11:37:08 »

Hoi,

Cyriels vrouwlijke versie hier, zn vriendin , merel! We doen het project samen.
wisselspanning, voor zo ver ik weet.
Wat voor andere alternatieven heb je het dan precies over?
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Maart 2012, 15:06:55 »

in de eerste versies van de kadett zat een gelijkspanningsdynamo, met een losse spanningsregelaar, in de latere versie zit een wisselspanningsdynamo met ingebouwde spanningsregelaar. de wisselspanningsvariant geeft veel meer stroom en behoeft minder onderhoud.

voor ontsteking heb je veel varianten.
velleman kitje(goedkoopst)
hotspark
petronics
corsa a ontsteking
newtronic (weet niet of die nog leverbaar zijn)

een hoop alternatieven die de contactpunten vervangen of minder belasten. met google en de zoekfunctie van het forum vind je denk ik voldoende info.

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 01 Maart 2012, 19:51:07 »

in de eerste versies van de kadett zat een gelijkspanningsdynamo, met een losse spanningsregelaar, in de latere versie zit een wisselspanningsdynamo met ingebouwde spanningsregelaar.

Hoi Jeroen,

Nu moet ik je toch even corrigeren, de Bosch wisselstroom dynamo's (die heeft Magnetron erop zitten) die hebben een losse spanningsregelaar. De AC-Delco dynamo's hebben vaak een ingebouwde spanning regelaar.

Groeten Olaf

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 01 Maart 2012, 21:49:00 »

weer wat geleerd...

magnetron
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 02 Maart 2012, 09:17:07 »

Ha! kijk nou, de vrouw wordt zelfs actief ;-)!

Ja correct, De bosch spannings-regelaar word nu weer gemonteerd (zat een aftermarket iets op)

Er zijn misschien wel andere oplossingen voor de ontsteking etc. Alleen alles word hersteld nu en in 'nieuwstaat' gebracht. Dus vind het zo wel even prima! De meneer  (www.kabelboom.com) Was enthousiast en vertelde dat die wat elektra rond de rotor ook even zou vernieuwen ivm. De lange trip! Om die onzekerheden uit de wereld te helpen.

Gister even gesproken met de meneer en hij gaat er eerder aan beginnen (vandaag dus)

We zijn benieuwd!

Magnetron!
magnetron
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 02 Maart 2012, 09:22:33 »

Owja,,,

De vrouw had een goed idee. De zonne-kleppen waren erg vies & beschimmeld! Die heeft ze even in een bleek badje gegooid en ze kwamen er zo uit:

NICE!  Grijns

magnetron
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 04 Maart 2012, 10:14:12 »

Hallo Allemaal,

(Beek Classic Wire) Belde me en zei dat de kachel stuk was. (bedrading was helemaal nieuw rondom, alleen hij deed 't niet!
Gisteren dus een nieuwe '2ehands' Kachel weten te bemachtigen!

Tadaaa:

Was hem weer even!
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 04 Maart 2012, 11:21:19 »

Citaat
Hoi Jeroen,

Nu moet ik je toch even corrigeren, de Bosch wisselstroom dynamo's (die heeft Magnetron erop zitten) die hebben een losse spanningsregelaar. De AC-Delco dynamo's hebben vaak een ingebouwde spanning regelaar.

Groeten Olaf

Hoe vaak komen die AC-Delco dynamo's voor? Ik moet zeggen dat ik ze nog nóóit gespot heb op een Kadettje. Enkel de Bosch met externe spanningsregelaar.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 04 Maart 2012, 12:59:02 »

Hoi Cyriel & Merel,
Welkom hier op het forum...
Heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst en het leuke vooruitzicht om daarmee helemaal naar spanje te rijden.

groet,
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 04 Maart 2012, 16:17:11 »

Hoe vaak komen die AC-Delco dynamo's voor? Ik moet zeggen dat ik ze nog nóóit gespot heb op een Kadettje. Enkel de Bosch met externe spanningsregelaar.

Precies weet ik het ook niet. Ik heb er eentje gesloopt waar deze op zat maar het kan goed zijn dat deze dynamo nagemonteerd is.

Groeten Olaf

magnetron
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 04 Maart 2012, 20:09:52 »

Bedankt voor 't verwelkomen! ben benieuwd... krijg morgen een telefoontje van de status! (eind van de dag)

Groetjes!
Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omhoog
  Print  

Ga naar: