Holland Kadett B Club Forum
25 November 2025, 21:21:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Magnetron Kadett B 1.1 1972  (gelezen 69775 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #75 Gepost op: 06 Mei 2012, 07:48:12 »

http://www.autopartsonline.nl/OPEL/KADETT/KADETT+B/remblokken/r/

Als je voering, cilinders of montagesetjes nodig hebt, heb je misschien wat aan deze leverancier. Ik weet niet of ze kabels kunnen leveren, remslangen wel.

Ik heb er al regelmatig zaken besteld en tot op heden is dat goed bevallen. Voordat ze leveren worden gegevens nog even gecontroleerd en telefonisch bevestigd. Bij de levering zit meteen een bus remmenreiniger en keramisch vet.

Groeten,
Reinier.

magnetron
Gast
« Antwoord #76 Gepost op: 06 Mei 2012, 10:47:15 »

@Jinx: Hoi, ja ik heb als het goed is alle onderdelen bij elkaar gevonden:

@Nicokadett: Hoi, Graag gedaan! het was een geslaagde dag!

@Reusjep: De afstelling dacht ik inderdaad al, heb 't laten controleren tijd geleden toen ik hem net had, en de remmen achter waren nog niet aan vervaning toe. Nu ga ik het hele zooitje gewoon vervangen. Alleen heb dit zelf nog nooit gedaan. Dus het word een avontuur! ben erg benieuwd.
zie mijn foto van de bestelling! Als 't goed is kom ik er zo ver mee.

@Knutselsmurf (coole naam ;-) ) Bedankt voor je hulp! deze website is erg handig geweest! Ik ga eind deze maand bestellen! dan is het budget er weer ;-)!

Hierbij dus de foto van de onderdeeltjes die ik nodig heb voor de APK. Het wordt een avontuur om ze erop te gaan maken, nu vraag ik me af, als ik de wielremcylinders 'herplaats' zit ik dan ook weer met remdruk die ik moet afstellen?

Remslangen L/R. Ga ik vervangen, dan loopt mijn volledige rem olie leeg? *Stomme vragen misschien maarja. Ik ben geen kenner!

Nu nog opzoek naar een STUURHUISHOES

Dit was het voor vandaag!
Groetjes Magnetron!
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #77 Gepost op: 06 Mei 2012, 11:04:58 »

Stuurhuishoezen zijn o.a. te krijgen bij Splendidparts in Duitsland (Stuurt ook naar Nederland op). Kosten daar 5,95 p/s.

Linkje naar de webshop: Lenkmanschette GT / Kadett B

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #78 Gepost op: 06 Mei 2012, 12:24:48 »

stuurhuishoes heb ik een jaar geleden nog bij de brezan gehaald...

Kadett B L "super" 1968 LPG
magnetron
Gast
« Antwoord #79 Gepost op: 06 Mei 2012, 12:31:31 »

Dank voor de reacties!

Nu de montage nog, ik ga eens google! Lachebek
zomer72
Gast
« Antwoord #80 Gepost op: 06 Mei 2012, 12:31:46 »

Als je de stuurhoezen gaat vervangen, kan ik anders wel even langskomen voor wat aanwijzingen en ik zal dan gelijk mijn stuurkogeltrekker meenemen  Knipoog ......zijn ze zo los.     Harry banis heeft nog orginele stuurhuishoezen maar vraagt er €25,- voor........ Verbaasd  

Succes Zomer69
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #81 Gepost op: 06 Mei 2012, 15:31:29 »

Hierbij dus de foto van de onderdeeltjes die ik nodig heb voor de APK. Het wordt een avontuur om ze erop te gaan maken, nu vraag ik me af, als ik de wielremcylinders 'herplaats' zit ik dan ook weer met remdruk die ik moet afstellen?

Remslangen L/R. Ga ik vervangen, dan loopt mijn volledige rem olie leeg? *Stomme vragen misschien maarja. Ik ben geen kenner!

Nieuwe remcilinders hoef je niet af te stellen, wel ontluchten, zelfde geldt voor je remslangen. Afgelopen week heb ik nog een paar achter-remslangen bij een bmw met klauwen vervangen en heb niet hoeven ontluchten. Als je de slang afkoppelt, spuit niet alle remvloeistof er in 1x uit, dit loopt langzaam door. Daar heb ik gebruik van gemaakt, heb de slang ge de- en monteerd, even gewacht tot de remolie uit de slang kwam lopen, dit druppelsgewijs in de cilinder laten lopen (die nog vol stond met de aansluiting naar boven), de slang er in gedraaid en alles gemonteerd. Daarna nog even gekeken of er lucht in zat, maar de remdruk was goed en geen lucht.

Mocht je tijd nodig hebben om alles te monteren, kun je het rempedaal een stukje ingetrapt houden met een stok tussen het pedaal en je zitting. Op die manier sluit je de doorstroming vanaf je tankje naar de hoofremcilinder af en kan je tankje niet leeglopen.

Ontluchten kan op een paar manieren, met een speciaal drukvat gevuld met remolie op je tankje, met vacuüm op de ontluchtingsnippel van de cilinder of met pompen. Het laatste is het meest gebruikelijke, maar kan het einde betekenen voor de cupjes in de hoofdremcilinder, want je trapt je pedaal dan verder dan hij meestal komt en kan bij vervuiling op die plek de cups beschadigen.

Ontluchten met drukvat: zorg dat de druk niet te hoog is, je tankje kan dat misschien niet meer hebben. Begin met ontluchten altijd met de cilinder die het verst weg is, dus R.A., losdraaien tot de lucht weg is, dichtdraaien, dan de volgende.

Met vacuüm:, geld dezelfde volgorde, zorg er voor dat het tankje goed gevuld blijft, anders kun je weer overnieuw beginnen.

Pompen: als je niet in het bezit bent van deze apparaten, gewoon met 2 man/vrouw/iets daartussen. Pomp een paar keer met je pedaal tot je tegendruk voelt. Lucht is samen persbaar en voelt aan als een veer onder het pedaal. Houd het pedaal vast en draai de ontluchtingsnippel los. Herhaal dit een aantal keren tot de lucht er uit is en ga zo de auto rond. Zorg er voor dat je tankje ook hierbij gevuld blijft.

HEEEELLLL belangrijk, monteer wel de voering/trommels/schijven/klauwen/blokken of wat dan ook. Ik heb dit verhaal al eens aan iemand verteld en die kwam met de mededeling dat de cupjes uit de remcilinders waren gevallen tijdens het ontluchten, die had verder niets monteert  Tong

Gebruik geen DOT5 remvloeistof, dit is op silicone basis en kan niet gemengd worden met DOT 3 of 4. Er is wel 5.1 in de handel als vervanger op niet silicone basis.

Heel verhaal, hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,
Reinier.

Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #82 Gepost op: 06 Mei 2012, 18:29:55 »

Nog even een puntje ter aanvulling, kijk eerst bij de remcilinders of remklauwen die je niet gaat vervangen, maar eventueel alleen de leiding/slang moet vervangen, of de ontluchtingsnippel gangbaar is. Beetje lastig als je alles gemonteerd hebt en je kan niet ontluchten omdat de nippel afbreekt, is tenslotte maar een hol klein boutje.

Als je het rempedaal ingetrapt en vastzet, staat er druk in je systeem en zitten de trommels/klauwen vast of lopen aan en zijn niet/moeilijk te demonteren. Draai de ontluchtingsnippel iets los en je bent de druk kwijt.

Tong pffffff nog meer verhaal  Ik weet het niet

Groeten,
Reinier.

magnetron
Gast
« Antwoord #83 Gepost op: 07 Mei 2012, 18:51:29 »

Top! goed verhaal Lachebek ik ben benieuwd. Eind deze maand, gaan we alles bestellen!

Jullie horen van mij! Lachebek Magnetron.
magnetron
Gast
« Antwoord #84 Gepost op: 16 Mei 2012, 19:57:26 »

Hi All,

Even een vraag met betrekking tot de koppeling. Als ik hem in trap 'ontkoppelt' ie alleen als ik hem (door mn bodem heen trap) als ik hem 1 cm laat opkomen/ 2 cm is hij alweer ontkoppelt.

Is dit nog af te stellen d.m.v. een kabel? of is mijn koppeling op?

Groet Cyriel.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #85 Gepost op: 16 Mei 2012, 21:29:09 »

even het warteltje van de koppelingskabel een beetje strakker zetten.
Deze zit op de koppelingslepel aan de zijkant van de versnellingsbak.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omhoog
  Print  

Ga naar: