Hallo allemaal, ik verplaats het stuk even naar hier om alles on topic en in DIT topic te houden.
Reactie op de voorgaande berichten:
@kinuyakkii: Ik ga er een aanschaffen ;-)! Maar dit probleem had ik simpel weg kunnen verhelpen door de 2ehands carburateur erop te zetten. Nu Heb ik 150 euro afgerekend. En kadett doet het weer TOP! (had ik wat kunnen besparen idd.)
@zomer69: Bedankt voor de reactie, bussum is niet zo verweg! Ik ben benieuwd, die vraagbaak? zou ik graag aankomen! Wat bedoel je precies met A.s. Zondag?
HET VERHAAL VAN VANDAAG: De problemen waren: *Schokkerig (optrekken) *toeren maakte die alleen met de choke. *Gas geven zorgde voor 'verzuipen' Kortom hij reed alleen op de choke en niet met het gaspedaal.
Als eerst moest ik zelf aan de carburateur denken omdat ik een nieuwe verdelerkap met bogiekabels heb. Ontsteking was op tijd gezet(2 weken terug dit was dus in orde)
1) Vacuum vervroeger was defect. Die heb ik vervangen
- Geen resultaat
2) Carburateur losgemaakt (zag er van binnen top uit geen mankementen kunnen vinden) volledig uit elkaar gehaald, doorgeblazen, schoongemaakt waar nodig was. Erop gemonteerd.
- Geen resultaat. Ontsteking was goed, alles werkt naar behoren? Ik wist het niet meer misschien was het een simpele afstelling?
De dealer heeft stap 3 gevonden wat het uiteindelijk was.
3) Carburateur was krom bij de pakking naar het spruitstuk en zoog valse lucht. Kortom carburateur gevlakt en nieuwe pakkingen erop! Probleem volledig op gelost.
Nu zijn ze alleen vergeten mijn stationair af te stellen? vraag me niet hoe, maar morgen ochtend sta ik voor de deur! ;-)!
Heren, nogmaals mijn dank voor jullie goeie duidelijke reacties en met name 'snelle' acties!