Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 03:55:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Magnetron Kadett B 1.1 1972  (gelezen 73000 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
magnetron
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 13 Maart 2012, 13:11:44 »

de Kadett,

Ik had vorige week een tom tom gekocht, alleen ik kon hem niet gebruiken ivm. de lange schacht van de aansteker. (en het systeempje zat er niet in) Vandaag Bij eurami bussum een universele sigaretten aansteker gekocht. Alles even los gemaakt & Aangesloten.

(Zie foto's)

Dat werkt allemaal weer prima!
magnetron
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 19 Maart 2012, 10:30:36 »

Beste Allen,

Ik heb alvast een '2ehands' carburateur overgekocht via Olaf. (van t forum) Deze zal dinsdag arriveren. Ik heb zojuist de carburateur schoongemaakt. Kwam eigenlijk niets 'afwijkend's' tegen. Ik ga hem er morgen ochtend weer opzetten. EN anders dinsdag de vervangende carburateur.

Hier nog wat fototjes!

Even een werk tafeltje gefabriceerd Grijns

Dit was hem weerrr!
magnetron
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 20 Maart 2012, 20:05:15 »

Hallo allemaal, ik verplaats het stuk even naar hier om alles on topic en in DIT topic te houden.

Reactie op de voorgaande berichten:

@kinuyakkii: Ik ga er een aanschaffen ;-)! Maar dit probleem had ik simpel weg kunnen verhelpen door de 2ehands carburateur erop te zetten. Nu Heb ik 150 euro afgerekend. En kadett doet het weer TOP! (had ik wat kunnen besparen idd.)

@zomer69: Bedankt voor de reactie, bussum is niet zo verweg! Ik ben benieuwd, die vraagbaak? zou ik graag aankomen! Wat bedoel je precies met A.s. Zondag?

HET VERHAAL VAN VANDAAG:

De problemen waren: *Schokkerig (optrekken) *toeren maakte die alleen met de choke. *Gas geven zorgde voor 'verzuipen' Kortom hij reed alleen op de choke en niet met het gaspedaal.

Als eerst moest ik zelf aan de carburateur denken omdat ik een nieuwe verdelerkap met bogiekabels heb. Ontsteking was op tijd gezet(2 weken terug dit was dus in orde)

1) Vacuum vervroeger was defect. Die heb ik vervangen

- Geen resultaat

2) Carburateur losgemaakt (zag er van binnen top uit geen mankementen kunnen vinden) volledig uit elkaar gehaald, doorgeblazen, schoongemaakt waar nodig was.  Erop gemonteerd.

- Geen resultaat.

Ontsteking was goed, alles werkt naar behoren? Ik wist het niet meer misschien was het een simpele afstelling?

De dealer heeft stap 3 gevonden wat het uiteindelijk was.

3) Carburateur was krom bij de pakking naar het spruitstuk en zoog valse lucht. Kortom carburateur gevlakt en nieuwe pakkingen erop! Probleem volledig op gelost.

Nu zijn ze alleen vergeten mijn stationair af te stellen? vraag me niet hoe, maar morgen ochtend sta ik voor de deur! ;-)!

Heren, nogmaals mijn dank voor jullie goeie duidelijke reacties en met name 'snelle' acties! Lachen
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 20 Maart 2012, 23:51:03 »

was het de onderste pakking of je rubberen ring onder de carb, want als het dat laatste was, zou ik zie alsnog vervangen...

Kadett B L "super" 1968 LPG
magnetron
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 23 Maart 2012, 21:28:21 »

Hi Guys, daar was ik weer.

Vandaag heeerlijk wat rond gereden. en ja hoor, kwam weer stil te staan (ondanks alle reparaties) De kadett begon weer te schudden en te stotteren als ik 'gas gaf' en weeeeeeer op de choke perfect?! (ondank de nieuwe carburateur)

Andere Carburateur (van Olaf)
Nieuwe dynamo
Nieuwe kleppen afstelling
Nieuwe bogiekabels
Nieuwe verdelerkap
Nieuwe Bogies

Ik word GEK! maandag staat die weer bij de garage voor nader onderzoek.

Ik heb een youtube filmpje geplaatst hier daarop kun je zien wat die doet.

Nu heb ik gevonden dat als ik in zn 2 rijd. Rem met mijn linker voet zo dat die bijna gaat schokken. VOL GAS GEEF met mn andere voet... dan hobbelt die wat door en als ik hem dan opnieuw start, rijd die perfect!!! ? :O god mag het weten?!

Ik heb 't gefilmd, 'het probleem' is dus nogsteeds: Schokkerig - schudden - verzuipen (althans zo klinkt het) en DOOD.

Hier het filmpje:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=RBKBV40MzbM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=RBKBV40MzbM</a>

Ik moet er helaas snel vandoor woensdag meer!! Groetjes, Magnetron.,
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 23 Maart 2012, 21:43:43 »

het zou kunnen dat hij alsnog valse lucht zuigt... dus ik zou de o-ring onder de carb vervangen...
en de condensator testen.(had je geloof ik nog niet gedaan?)

kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 23 Maart 2012, 23:03:50 »

Gezien het filmpje zou ik gaan zoeken bij de condensator.
Misschien een slechte verbinding?
Even een vraagje: zit de condensator onder de verdelerkap?
In dat geval kan het namelijk zijn dat het schroefje waar hij mee op de grondplaat zit los is getrild.
Succes,
Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 24 Maart 2012, 00:24:43 »

valse lucht kan je checken door te kijken welke kleur je bougies hebben. koffie-met-melk kleur is goed, wit poederig is slecht.... en dan ligt dit dus aan je mengsel... als de kleur goed is dan zit het in de ontsteking...

wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 24 Maart 2012, 07:58:42 »

Valse lucht checken door remmenreiniger te spuiten bij carburateurvoet en/ of spruitstuk gaat de motor snellerlopen dan heb je valselucht. Condesator omzeilen door Vellemankit kost 14,95 euro is bouwpakket, de puntjes gaan 50000km mee en motor loppt beter.

Succes Fred Uut Huuessen
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 24 Maart 2012, 18:43:29 »

zou dit geen blokkage in de hoofdsproeier kunnen zijn?

magnetron
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 26 Maart 2012, 09:21:02 »

@Jeroen: Condensator is inderdaad door mij niet getest maar wel door de garage. Zit goed. Oring is vervangen. Carburateur zuigt geen valse lucht meer.

@Kwadettilac: Condensator is echt prima en doet zijn werk hoe het moet Bedankt voor de tip.

@Wienf390: Dat ombouwen ben ik niet zoon fan van. Ik moet er 6000 KM mee rijden in 6 weken ;-)! dus dat wordt hem niet.  (Origineel houden vind ik fijn)

@Jinx: Dit is de oorzaak waarschijnlijk. Toch nog vuil in de carburateur. Hij krijgt te veel lucht.

De reden waarom ik zelf niets er aan doe? zullen jullie je nu wel afvragen? Omdat ik hiervoor 300 euro heb betaald. Dus als ik nu zelf weer dingen ga losmaken en hun zien dat, is mijn 'zogenaamde garantie' weg (dan maak ik het me zelf helemaal lastig)

Ik heb voor nu een Opel Agila mee gekregen als leen auto.

(Goeie service) was niet optie 1. maar als je een beetje vist kom je een eind dus!
De leen auto was eerst een probleem maar na wat praten kwam die terug met de sleutels. Ze gaan het vandaag aanpakken want morgen had die de leenauto weer nodig. Dus dat is ook weer een garantie voor mij dat ik hem echt vandaag terug krijg.

Jullie horen van mij!
magnetron
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 26 Maart 2012, 21:31:00 »

Hallo Allemaal,

Ik ben weer helemaal happy, de stationair sproeier zat verstopt. Ik heb gezien dat mijn benzine filter meer dan vies was. Dus deze heb ik ook eens vervangen. Ik kreeg als tip mee:

spoel je benzine tank eens uit, en maak dan nog een benzine filter direct uit je tank. (zit vaak roest in de tank werd mij verteld) Dus hebben jullie hier al ervaring mee?

Even een shotje van de vernieuwing:

Dus alles is eindelijk weer goed! en als dit probleem nu voorkomt weet ik dus 100% zeker wat het is! Fijn om te weten. Alles is zijn geld waard geweest.

Groet Magnetron.
magnetron
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: 28 Maart 2012, 08:39:59 »

Beste ForumUrs!

Ik kom bij het volgende punt. Draag armen. Hoe zit dit precies. Zijn er mensen met wat duidelijke foto's? of zijn er mensen die mij foto's kunnen toesturen?
Bij een maat de auto op de brug gehad en die zij dat zeer waarschijnlijk de draagarmen worden afgekeurd omdat de rubbers zijn uitgedroogd.

Nu is mijn vraag. Hoe gaat dit allemaal in zijn werking.

Plan 1: 2ehands draagarmen kopen antiroest bewerken - daar nieuwe rubbers in zetten ?
Plan 2: Door de garage laten vervangen i.v.m het gereedschap wat ik mis?
Plan 3: Deze draagarmen zelf demonteren en daar nieuwe rubbers in zetten.

Moeten deze rubbers ook geperst worden? (ik heb wel eens poly bushes) in een draagarm geperst voor een stabilisator stang van een Polo GTI. Werkt dit allemaal het zelfde? en zal ik dan gewoon rubbers nemen of ook: poly bushes?

Ik hoor van jullie!

MagnetroN!
Max
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: 28 Maart 2012, 10:46:07 »

Bovenste draagarmen zijn vervelend omdat 'swerelds langste bout erin zit en die gegarandeerd vastzit. Onderste draagarmen staat je bladveer op en als je de standaard bladveer hebt dan moet je die onder spanning zetten om de boel los te maken en weer vast te zetten. Daarnaast bestaat de onderste draagarm uit twee delen die je niet uit elkaar krijgt zonder een stalen bus te verwijderen. Ik heb vals gespeeld en ze gewoon in elkaar gelaten om vervolgens het rubber er tussen te doen.

Rubbers krijg je er met een beetje kracht en/of een bankschroef wel in. Wat betreft rubber of poly: rubber slijt veel harder dan poly, maar is wel wat 'comfortabeler'. Ik zou zelf ten alle tijden poly doen.

Wat heb je nodig om het zelf te doen:
bladveerspanner (kan je zelf klussen, maar doe dit alleen als je zeker bent van je fabricatieskills)
Dop en steeksleutel 19, 17 en 13.
Iets om het oude rubber uit je draagarmen te halen
nieuwe bouten (de ouwe ga je waarschijnlijk mollen)
Evt nieuwe carroserieringen
Bankschroef
Uiteraard nieuwe bussen
heel veel geduld

Als je toch je draagarmen los hebt, vervang dan gelijk je kogels in je draagarmen. Bovemste kan je zelf, onderste moet je laten persen.
magnetron
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 02 April 2012, 08:31:54 »

Beste Max, zo uitgebreide omschrijving! Ik stuur hem de 17e April naar de APK dan eens kijken wat ze allemaal tegen komen.

Ik ben erg nieuwschieuwsgierig. Mogen de Gele koplampen (Duplo's) eigenlijk voor de apk? 

En heeft iemand nog een goeie RIEMEN SET?! (mijn katrol werkt niet goed en dat is een APK afkeur punt!)

Ik heb de kofferbak roest weg gepoetst. stukken beter zo! en alles bekleed. als laatst nog een mooie box in gebouwd ivm. de muziek waar ik zo van houd!

Zo was het:

En zo is het nu:

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omhoog
  Print  

Ga naar: