Holland Kadett B Club Forum
29 April 2026, 09:47:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: apk keuring  (gelezen 11908 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
nicokadett
Gast
« Gepost op: 05 Mei 2012, 18:33:00 »

Hallo allemaal,

Het was de eerste keer dat ik mijn bkadett uit 73 liet keuren dus was wel zenuwachtig. Er waren een aantal kleine snel te verhelpen mankementen en nadat ik die verholpen had werd hij met de herkeuring direkt goed gekeurd.
Ik ben er dus weer voor 2 jaar vanaf.

Het verbaasde mij alleen dat ik dubbele keuringkosten moest betalen dus 70 euro.
Mijn vraag is dus: Wat betalen jullie voor een keuring?

Groetjes nico
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 05 Mei 2012, 21:14:42 »

Ik heb 2 weken terug bij ATU €19,- betaald voor mijn Olympia, ook afgekeurd helaas.
Ben al bijna 2 weken tussen de voedingen van de tweeling bezig met reparatie.
Hopelijk volgende week herkeuring, nog geen idee wat dat gaat kosten.

Afkeurpunten vielen opzich wel mee, paar stuurhoezen, remslangen, remleiding op de achteras.
Claxon werkte niet altijd(sleepring contact), kapotte hoes van bovenste fuseekogel, etc.
Vanwege de restauratie van de station alles op voorraad.
Wel lachen want de monteur had niet zoveel trek in de reparatie en de zoektocht naar onderdelen, hij zuchtte van opluchting toen ik vertelde dat ik dat zelf wel zou doen Lachen Lachen. (Bovendien weet ik zeker dat het goed gebeurd als ik het zelf doe).

Alleen het laswerk aan de linker buitendorpel en rechtsachter bovenin de wielkuip is tijdrovend.
De vorige eigenaar was bij het vervangen van het linker voorspatbord 3 bouten "vergeten" daardoor lag er wel een schop vol zand en drek in de kokerbalk. Dus radicaal de slijper erin en het slechte stuk eruit geslepen en vervolgens een overzet koker op maat gemaakt en erin gezet.
In het verleden was er wel een goede antiroest behandeling geweest want de rest van de koker is OK.

Linker spatbord had ook zijn beste tijd wel gehad en moest er voor het laswerk toch af.
Toevallig stond er afgelopen week een setje spatborden op MP, en laat die linker nu bij aankoop een nieuwe originele Opel zijn Grijns Grijns.
Dus die ga ik aanpassen naar Olympia en erop zetten, pasvorm is TOP.
Nu alleen schoonmaken (30jaar stof) en dan goed conserveren, monteren en dan terug voor de herkansing.
Foto's volgen later...
Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Mei 2012, 21:38:53 »

Ik betaal 55 euro bij de lokale schadehersteller. Doet keuren zonder afspraak met gratis herkeuring binnen 2 weken bij afkeur.
Heb een enkele keer wel een bedrijf met 20 of 30 eu zien schermen, maar meestal is het op afspraak of net niet als ik met een wagen naar de keuring moet.

Leuke bij de schadehersteller is dat ze niet moeilijk doen over meekijken en een praatje maken. Kan precies zien waar ze op letten, wat er precies gekeurd wordt en hoe. (Zo werd de speling op de stuurkogels met een sokkentang 'gemeten'.)

@Erwin: Is de ATU niet bij de oosterburen, of zie ik iets verkeerd?
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Mei 2012, 07:44:07 »

De kosten in Oosterwolde Gelderland bij autobedrijf Pleijter 45,= voor een benzine auto en er komt 40,= bij voor een diesel ivm roetmeting. 2 keurmeesters die weten wat niet mag, en belangrijk, ook wat wel mag. Niet elk klein gaatje in de bodem of dorpel is afkeur, niet elke kleine speling ontoelaatbaar (ruim begrip). Bij dergelijke zaken wordt een eerlijk advies gegeven over reparatieadvies. Meestal spreek je af voor een bepaalde dag en zet je de auto er gewoon neer, maar een tijdsafspraak is ook mogelijk, komt bij een uitlopende andere reparatie soms wat wachttijd bij. Kleine dingen, zoals het afstellen van co of een koplamp wordt zo meegenomen in de keuring als er verder geen punten voor afkeur zijn. Herkeuring is gratis als er niet te lang wordt gewacht, veel km worden gemaakt of dat er een gigantische lijst met opnieuw na te kijken punten zijn.

Groeten,
Reinier.
magnetron
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Mei 2012, 10:29:28 »

Kwikfitt bussum, 20 euro als terug komende klant. Herkeuring is ook weer 20 euro.

Mijne is afgekeurd, meer info @ my project link! Pagina 5.
Mischaop82
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Mei 2012, 11:04:09 »

Zelf ga ik nooit voor een apk naar de kwikfit.
Ze keuren meestal af, waar ze zelf wat aan kunnen verdienen dus uitlaat, banden en remmen.
Nee, dan liever iets meer uitgeven voor de keuring maar dan krijg je wel een eerlijker beeld van de keuring.

Gr. Mischa

Helaas geen Kadett meer.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 06 Mei 2012, 11:17:50 »

Zelf ga ik nooit voor een apk naar de kwikfit.
Ze keuren meestal af, waar ze zelf wat aan kunnen verdienen dus uitlaat, banden en remmen.
Nee, dan liever iets meer uitgeven voor de keuring maar dan krijg je wel een eerlijker beeld van de keuring.

Gr. Mischa

Helemaal mee eens! Vaak weten ze bij kwikfit helemaal niet zo goed wat ze met onze kadettjes moeten. Omdat bij een eventuele steekproefkeuring ten onrechte goedgekeurde auto's, persoonlijk wordt aangerekend (bij te veel fouten kun je je APK bevoegdheid verliezen), keuren ze vaak punten die eigenlijk alleen als aanbeveling zijn, toch af.

Voorbeeld: Mijn gele Rekord Car-A-Van had een zichtbare bult aan de buitenmantel van de achterste remslang. Mij werd toen gevraagd of ik even op de rempedaal wilde drukken. Toen bleek dat de binnenslang niet lek was (de bult vulde zich niet met rem-olie), werd mijn auto gewoon goedgekeurd! Wel stond er onder adviespunten een melding over deze slang.

Bij kwikfit was dit beslist afkeur geweest.

Uiteraard heb ik direct een nieuwe remslang besteld, en deze vervangen. Maar ik ben niet terug hoeven gaan, en heb ook geen dubbele kosten gehad.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 06 Mei 2012, 11:24:53 »

ik ga naar de v....wagen garage Beschaamd en dit omdat ik :1 de eigenaar goed ken en gek op oldtimers is :2 zonder afspraak brengen :3keurt eerst voor en zet op papier eerst de aandachts/afkeur punten :4niet moeilijk om kleine dingen :5 kosten €35,- met keuren achteraf incl. en met gratis bakken koffie Grijns en meegluren Grijns

gr Paul
CarAvan USA
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 06 Mei 2012, 12:06:28 »

Ik betaal voor de keuring 39,- euro, eventueel herkeuren is gratis mits ik binnen 2 weken terugkom. Ik mag altijd meekijken en ik krijg zelfs nog tips mee hoe ik reparaties het beste aan kan pakken.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 06 Mei 2012, 17:20:23 »

De plek waar ik altijd ga is een echt APK keuringsstation. Niet alleen APK 1 maar ook APK 2 (dus personenauto's en vrachtwagens), en zij doen ook ijkingen van de tachograaf.
Het afstellen van koplampen, CO enz. is daar altijd gratis, hoort gewoon bij de APK. Je kan zelf bepalen of je mee wilt kijken, of dat je binnen blijft zitten met een kop koffie!

Het voordeel van dit APK station is, dat zij alleen maar doen keuren. Zij weten precies wat wel en wat niet toelaatbaar is. Zij hebben dus geen baat bij goedkeur, of bij afkeur. Dit is bij b.v. de kwikfit anders: zij willen banden, uitlaten en remmen verkopen!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 06 Mei 2012, 18:25:46 »

ik ga altijd naar een onafhankelijk keuringsstation... zo eentje die niks repareerd... die keurt nooit iets af wat niet echt een apk-eis is...  kost 39 euro incl gratis herkeuring binnen 10 dagen.

Kadett B L "super" 1968 LPG
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 07 Mei 2012, 13:25:04 »

Ha, ha, van oorsprong inderdaad net zo Duits als onze veel van onze kadettjes maar tegenwoordig ook: www.atu.nl.
Herkeuring is niet gratis hoor ik zojuist, ze bekijken het gewoon als nieuwe keuring dus opnieuw €19,- aftikken.
Afspraak gemaakt voor aanstaande woensdag, dus vanavond en morgen lig ik onder of naast de Olympia voor de laatste puntjes.
Meekijken met de keurmeester is hier geen probleem en de filiaalmanager is een bekende van Olaf. Verder is het voor mij op loop afstand. 
Ik betaal 55 euro bij de lokale schadehersteller. Doet keuren zonder afspraak met gratis herkeuring binnen 2 weken bij afkeur.
Heb een enkele keer wel een bedrijf met 20 of 30 eu zien schermen, maar meestal is het op afspraak of net niet als ik met een wagen naar de keuring moet.

Leuke bij de schadehersteller is dat ze niet moeilijk doen over meekijken en een praatje maken. Kan precies zien waar ze op letten, wat er precies gekeurd wordt en hoe. (Zo werd de speling op de stuurkogels met een sokkentang 'gemeten'.)

@Erwin: Is de ATU niet bij de oosterburen, of zie ik iets verkeerd?

Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 07 Mei 2012, 15:39:27 »

In Utrecht zit er ook eentje. Daar ga ik maar eens kijken dan, aangezien 2 keuringen nog altijd goedkoper zijn dan bij Vloet in Boxmeer.
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 09 Mei 2012, 14:51:08 »

Inderdaad €19,- afrekenen en in principe deed hij de hele keuring over want er zat ondertussen 3 weken tussen.
Ik had het afkeur rapportje meegenomen, dus in praktijk heeft hij alleen deze nagelopen.
Conclusie: ik mag weer 2 jaar legaal deelnemen aan het hedendaagse verkeer Cool Cool.
Erwin

diplo-driver
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 20 Augustus 2012, 11:01:20 »

Wij berekenen 40 euro inklusief herkeuring  ,dan brengen we de auto naar de keuring ,(eigenaar mag mee).
Keuringskosten 40 euro ,maar dat is inclusief mocht er ter plekke bij de keuring klein materiaal vervangen moeten worden ,lampje,ect. ruitenwisser .
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: