Ik heb 2 weken terug bij ATU €19,- betaald voor mijn Olympia, ook afgekeurd helaas.
Ben al bijna 2 weken tussen de voedingen van de tweeling bezig met reparatie.
Hopelijk volgende week herkeuring, nog geen idee wat dat gaat kosten.
Afkeurpunten vielen opzich wel mee, paar stuurhoezen, remslangen, remleiding op de achteras.
Claxon werkte niet altijd(sleepring contact), kapotte hoes van bovenste fuseekogel, etc.
Vanwege de restauratie van de station alles op voorraad.
Wel lachen want de monteur had niet zoveel trek in de reparatie en de zoektocht naar onderdelen, hij zuchtte van opluchting toen ik vertelde dat ik dat zelf wel zou doen

. (Bovendien weet ik zeker dat het goed gebeurd als ik het zelf doe).
Alleen het laswerk aan de linker buitendorpel en rechtsachter bovenin de wielkuip is tijdrovend.
De vorige eigenaar was bij het vervangen van het linker voorspatbord 3 bouten "vergeten" daardoor lag er wel een schop vol zand en drek in de kokerbalk. Dus radicaal de slijper erin en het slechte stuk eruit geslepen en vervolgens een overzet koker op maat gemaakt en erin gezet.
In het verleden was er wel een goede antiroest behandeling geweest want de rest van de koker is OK.
Linker spatbord had ook zijn beste tijd wel gehad en moest er voor het laswerk toch af.
Toevallig stond er afgelopen week een setje spatborden op MP, en laat die linker nu bij aankoop een nieuwe originele Opel zijn

.
Dus die ga ik aanpassen naar Olympia en erop zetten, pasvorm is TOP.
Nu alleen schoonmaken (30jaar stof) en dan goed conserveren, monteren en dan terug voor de herkansing.
Foto's volgen later...
Erwin