Holland Kadett B Club Forum
01 Mei 2026, 00:09:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Alvast maar even voorstellen.  (gelezen 32718 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 25 Augustus 2012, 21:31:24 »

Hoi allemaal, mijn naam is Martin, ben 47jaar en kom uit Dommelen, dit is een plaatsje ongeveer 10km onder Eindhoven.
Ik ben ongeveer 12jaar zeer actief geweest in de extreem 4x4sport en heb hiervoor een Suzuki samurai gebruikt die ik compleet heb verbouwd, alles wat op en aan de suzuki zat heb ik zelf gemaakt en was dus home made.
Vanwege zware rugklachten ben ik helaas met de 4x4sport moeten stoppen en heb mijn suzuki een jaar geleden verkocht.
Ik ben nog wel heel veel op andere 4x4 forums aanwezig om ander mensen tips en tricks te geven hoe ze bijvoorbeeld een suzuki kunnen aanpassen en hun motoren zelf thuis kunnen reviseren, de meeste mensen durven hier meestal niet aan te beginnen maar met goede uitleg en foto's gaat dit meestal wel lukken.
Na een jaarlang niks doen mis ik het sleutelen en lassen aan auto's, dus maar op zoek gegaan naar een een B kadett, wil die al zo'n 20 jaar hebben maar is er nooit van gekomen om er eentje te kopen Grijns
Heb laatst van mijn oude werkplaats chef vernomen dat hij nog een kadett b coupe had staan, deze was wel geschorst omdat er wat laswerk aan zit, ik mocht hem voor een klein prijsje kopen en kan hem over 4 weken op gaan halen.
Zo, voorlopig even genoeg over mij en dus nog even afwachten tot ik de foto's van mijn nieuwe coupe aanwinst hier op het forum kan zetten Grijns

Hier nog even een paar foto's van mijn vorrige hobby.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 25 Augustus 2012, 21:46:08 »

welkom op het forum!!
leuk karretje is dat zeg. jammer dat je die hobby niet meer kan uitvoeren, maar leuk dat er weer een kadett gered gaat worden Grijns
alvast succes en laat de foto's maar komen Knipoog

Kadett B L "super" 1968 LPG
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Augustus 2012, 21:47:38 »

Hoi Martin,

Welkom hier op het kadett-b forum.
Zo te zien zijn die suzuki's wel ff het ruigere werk geweest.. Knipoog Knipoog
Ik ben benieuwd naar de foto's van je nieuwe aanwinst en wellicht kun je vast een klein tipje van de sluier lichten over je plannen met de coupe.

Groet,

Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 26 Augustus 2012, 00:11:00 »

welkom hier en ik ben benieuwd naar de kadett
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 26 Augustus 2012, 08:12:47 »

welkom hier op het forum,

yes weer een brabander dr bij ,yes yes Grijns

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 26 Augustus 2012, 08:28:03 »

Ik ben benieuwd naar de foto's van je nieuwe aanwinst en wellicht kun je vast een klein tipje van de sluier lichten over je plannen met de coupe.
Weet nog niet hoe de coupe er uit ziet, heb hem nog niet gezien Grijns het enigste wat ik weet is dat hij een witte kleur heeft, een zwart leren dak en rood leer interieur, en volgens de documentatie pas orgineel 35000km gelopen.
De coupe is geschorst omdat de achterste veerschotels zijn doorgerot en dus niet door de apk keuring heen kwamen.
Plannen zijn om de auto te schorsen voor een jaartje en compleet te restaureren, dus ook de motor een keertje helemaal uit elkaar en zelf een revisie op doen.
Al met al een leuk projectje en zal alles vast leggen op foto's.
Een suzuki weet ik blindelings in en uit elkaar te halen maar een opel is andere koek, zal jullie waarschijnlijk wel de oren van de kop af zeuren met vragen hoe sommige dingen in elkaar zitten en moet repareren

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 26 Augustus 2012, 08:31:42 »

laat de vragen maar vast komen dan Knipoog
maar denk dat het voor zo,n technisch iemand zoals jij best wel mee valt....
een kadettje is de eenvoud zelve

gr Paul
Nicole
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 26 Augustus 2012, 12:58:49 »

Welkom!
Als je Suzuki's zo kan verbouwen moet dat met een kadett ook wel goedkomen Lachebek
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 26 Augustus 2012, 19:50:16 »

welkom hier

en we zijn zeer benieuw naar de eerste foto's en het restauratie gebeuren dus zodra je ze hebt kom maar op met die foto's

gr jacob

kadett caravan 2.4 1969
thom301
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 26 Augustus 2012, 21:20:10 »

Hallo Martin,

Hartelijk welkom en heel veel succes en plezier met de restauratie.

Groet,

Thom
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 04 September 2012, 18:48:56 »

Alvast maar een vraagje  Grijns
De kadett die ik over een 4 weken kan ophalen staat al 5 jaar stil zonder te starten in een schuur, wat raden jullie aan, kan ik zo'n motor proberen te starten of zeggen jullie niet doen
Ik ben bang dat van het lange. stil staan de motor aan de binnenkant droog is geworden, en de olie bij starten nog niet zit waar die moet zitten.
Of moet ik eerst de oliepomp een keer laten rond draaien zodat er overal olie zit waar het moet zitten, hoe doe je eigenlijk zoiets, heb wel eens iets gehoord over een schroevendraaier op boormachiene en dan de oliepomp aandrijven, maar waar steek je zoiets dan in

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 04 September 2012, 20:51:33 »

Martin kijk eens naar het dit Topic van Wouter zijn Kadett. Vanaf antwoord 185 staat beschreven hoe hij de eerst de olie druk laat komen door inderdaad met een boormachine de oliepomp te bedienen. Dit kan als je de onsteking even verwijderd. Daar kun je met een schroevendraaier of een plaatje de oliepomp aandrijven. Druk opbouwen / smeren voor het starten

Je kunt ook de motor een spoeling geven. Werd vroeger gedaan met petroleum, tegenwoordig zijn hier zelfs speciale "flush" middeltjes voor.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 04 September 2012, 20:55:58 »

ik heb zelf mijn kadett die 8 jaar stil had gestaan gewoon gestart na een verse accu en het poetsen van de ontsteking.

maar je kan onder de ontsteking je oliepomp aandrijven met een schoevendraaier op de boormachine.

spoeling is wel zeer aan te raden:
spoeling van olie deed ik door dunne goedkope olie te gebruiken de eerste 500 km
spoeling van koeling is ook aan te raden. de blauwe koelvloeistof is organisch en scheidt na lang stilstaan. dit vormt een soort bolletjes die de boel goed verstoppen. gebruik na de spoeling rode koelvloeistof om dit te voorkomen.

zorg bij de eerste startpoging voor een goed geladen accu, de motor draait heel zwaar meestal.

succes

jeroen

Kadett B L "super" 1968 LPG
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 04 September 2012, 21:10:19 »

ik zou de bougies er even uithalen en wat wd 40 op de zuigers spuiten daarna gewoon starten zonder de bougies dan heeft het blok zonder iets te belasten de olie zo rond gepompt daar na de bougies erin en kijken of deze wil starten dan een keer goed warm draaien en daarna de olie en filters verversen, ook het koelsysteem zou ik goed doorspoelen en nieuwe koelvloeistof erin.

en vooral geen synthetische olie erin maar gewoon de olie die er standdaard in hoort (waarschijnlijk 15w-40)

suc6 gr jacob

kadett caravan 2.4 1969
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 04 September 2012, 21:59:31 »

Gaaf, dat zijn nog eens snelle reactie's, heel erg bedankt voor jullie info
De auto staat ongeveer 10km van mij vandaan, was eerst van plan om hem proberen te starten en dat kleine stukje naar huis toe te rijden, denk dat het dan toch maar beter is om hem gewoon mee naar huis toe te slepen en daar op mijn gemak de motor aan de praat te krijgen.

De motor gaat naderhand toch helemaal uit elkaar om zelf een kleine revisie te doen, motor heeft pas orgineel 35000km gelopen en zal dus waarschijnlijk geen grote revisie nodig zijn.
Als ik hem aan het lopen krijg kan ik alvast een compressie en leakdown test doen om zeker te zijn van de staat en slijtage van de motor.

Als ik hem thuis heb zal ik eerst eens andere olie en koelvloeistof op doen en oliepomp eens met boormachine rond laten pompen alvorens te starten.

Nog eens super bedankt voor de info.

Groetjes Martin.

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: