Holland Kadett B Club Forum
27 Oktober 2025, 01:24:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 918137 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Mischaop82
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #195 Gepost op: 06 Februari 2013, 09:07:13 »

Dat ziet er schitterend uit!

Gr. Mischa

Helaas geen Kadett meer.
1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #196 Gepost op: 07 Februari 2013, 19:31:58 »

Zeer goed en mooi werk hier weer. Dat wordt een prachtkadett!

Grtz. Gertjan
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #197 Gepost op: 14 Februari 2013, 21:44:49 »

De dag vandaag begon goed, werd wakker en heb voor mijn verjaardag een mooi chroom Edelbrock luchtfilter gekregen van mijn vrouwtje.

S'morgens op het werk werd ik opgebeld door mijn vrouw, er waren mensen aan de deur geweest en vroegen of ik al wist dat mijn kadett was afgebrand.
Ben snel naar huis toe gereden en heel erg geschrokken toen ik de kadett zag staan (kreeg tranen in mijn ogen), hebben ze geprobeerd de wagen in de fik te steken Huilen
Ik had er voor de winter een brand vertragend zeil overheen gespannen, dit zeil kan je zo niet aan steken, hier hebben ze een brandbare vloeistof tegenaan gespoten en in de brand gestoken, gelukkig zijn de vlammen aan de bovenkant van het zeil uitgegaan.
Heb toch wel heel veel schade, het zeil is in de banden gesmolten, de raamrubbers zijn gesmolten, het zeil zit in de lak en ramen gesmolten, het vinyl op het dak dak is gesmolten.
Ik ben gelijk naar de politie gegaan om aangifte te doen, maar kreeg te horen dat ik daarvoor eerst een afspraak moet maken en kan pas zaterdag hiervoor terecht Boos

Ik begrijp niet dat mensen zoiets kunnen doen Huilen ik ga toch proberen mij er overheen te zetten en door te gaan met de restauratie, ook al is dit heel erg moeilijk na zo'n dag.

Groeten Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #198 Gepost op: 14 Februari 2013, 21:50:58 »

Ik vind dit wel echt heel erg. :O
Goddank is niet de hele wagen in vlammen op gegaan.
Heel veel sterkte met doorzetten!
thom301
Gast
« Antwoord #199 Gepost op: 14 Februari 2013, 22:44:45 »

Het is Walgelijk dat er mensen zijn die dit doen, om over hoe ik ze zou straffen nog maar te zwijgen...
En Heel veel sterkte.

Groeten,

Thom
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #200 Gepost op: 14 Februari 2013, 22:47:23 »

ONBEGRIJPELIJK Verbaasd Verbaasd Verbaasd Verbaasd  Hoe ziek kun je zijn Ik weet het niet

Sterkte en succes met het wegwerken van de schade!

Voor jou misschien/waarschijnlijk te laat, maar zorg voor een taxatierapport m.b.t. de vervangingswaarde en verzeker hem met casco-clausule, zodat de verzekering vergoedt binnen de taxatiewaarde.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #201 Gepost op: 15 Februari 2013, 13:17:47 »

Dat is echt zwaar kl**t*n Martin.
Het is inderdaad onbegrijpenlijk dat figuren zoiets doen.
Vaak gebeurd het door een dronken groepje onder het mom van een lolletje uithalen, maar ze weten niet wat een ellende ze achterlaten voor de eigenaar.

Ik heb het zelf ook jaren geleden met mijn kadettje gehad. Die had ik een tijde voor de deur gestald omdat ik nog niet wist wat ik ermee zou gaan doen... Kadett was doorgerot, afgekeurd en de motor defect.
Op een ochtend trof ik mijn auto'tje aan met ingeslagen ramen... Op zo'n moment kun je wel door de grondzakken van verdriet en woede...

Geef de moed niet op.
Het vervelenste is de schade aan de lak en je vinyl dak.
De overige onderdelen die je noemt zijn redelijk makkelijk te vervangen.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #202 Gepost op: 15 Februari 2013, 17:47:48 »

Te zot voor woorden, wat een stelletje gekken. Boos Boos Huilen Huilen
Sterkte met het verwerken en herstellen van de schade.

Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #203 Gepost op: 15 Februari 2013, 18:02:59 »

Hier heb ik geen woorden voor, onbegrijpelijk. Zeker de moed niet laten zakken.

Overigens wel een zeer mooie luchtfilter!
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #204 Gepost op: 15 Februari 2013, 19:53:37 »

Heb net de kadett achter op de plaats gezet, en heb met een speciaal raam krabmesje geprobeerd het gesmolte plastic van het raam af te krijgen, YES het lukt, krijg het glas helemaal schoon Cool
Toen met een plastic plamuurmes het gesmolten plastic van de lak af geschraapt.
De deur en raamrubbers leken gesmolten omdat er een dikke laag gesmolten plastic aan vast was geplakt, heb een klein stukje geprobeerd er vanaf te krijgen en het lukt, het zit heel vast maar met een beetje geduld krijg ik het er vanaf.
Alles nog eens een keertje afgewassen met zeep, en de auto ziet er na de brand nog helemaal niet zo slecht uit Tong

Het vinyl dak is helaas niet meer goed te krijgen en zal helemaal vernieuwd moeten worden Droevig
Weet misschien iemand waar je van dat speciale dikke vinyl voor daken kan kopen ??

Achteraf gezien heb ik dus heel veel geluk gehad, de wagen had dus ook helemaal af kunnen branden, ik heb er weer helemaal zin in en ga er weer vol tegen aan.

Hier nog even 2 foto's van hoe de wagen er nu uit ziet na het schoon maken.

Groetjes Martin.

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #205 Gepost op: 15 Februari 2013, 20:06:07 »

Martin gelukkig mag er toch nog een heel klein beetje geluk jou kant uit komen Knipoog maar al met al een grandiose K.T streek Boos ik mag hopen dat ze de daders te pakken krijgen.
en voor zo'n vinyl dakje zou ik het denk ik proberen waar ze cabriodaken maken Ik weet het niet

gr Paul
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #206 Gepost op: 15 Februari 2013, 20:46:41 »

Martin,

Inderdaad een luizenstreek om zoiets te doen. Maar goed je vroeg iets over het vinyldak. volgens mij is het gewoon een soort skai of zoals nu op de bankstellen zit leatherlook, werd vroeger met een kontaktlijm op de daken geplakt, ook bij auto,s die niet vanaf fabriek ermee uitgerust waren.

Er zijn inderdaad carroseriebedrijven waar ze dit nog doen, maar is volgens mij erg kostbaar.

Ik heb op duitse ebay sites weleens deze komplete daken gestikt en voorgesneden , te koop aangeboden gezien, even zoeken.

Ook kun je overwegen om het dak met speciale vinylverf te verven en/of spuiten, wordt veel op autobekleding en panelen gebruikt. Kan natuurlijk niet goed inschatten hoeveel schade het gesmolten plastic heeft aangericht, het is maar een idee.

Succes verder met je auto, hopelijk lukt het je om de schade te herstellen.

Groeten Fred Uut Huuessen.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #207 Gepost op: 15 Februari 2013, 21:06:13 »

ik weet wel dat ze zwaar gehavende dashboard / deurpanelen heel netjes kunnen repareren door er een nieuw stuk in te verwerken (verwacht dat ze dat dan ook met je dak ook wel zouden kunnen) en is niet te onderscheiden van origineel nieuw.

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #208 Gepost op: 15 Februari 2013, 21:22:12 »

ik weet wel dat ze zwaar gehavende dashboard / deurpanelen heel netjes kunnen repareren door er een nieuw stuk in te verwerken (verwacht dat ze dat dan ook met je dak ook wel zouden kunnen) en is niet te onderscheiden van origineel nieuw.

gr Paul
Zulke reparatie's aan een beschadigd dashboard heb ik op het werk al meerdere keren gedaan, helaas is het skai dak echt veel te veel beschadigd.
Ik ben zelf in het bezit van een naaimachine voor leer te stikken, heb zelf al heel wat cabriolet kappen en auto interieuren gemaakt, dus dat gaat wel lukken  (HAHAHA jawel erzijn ook mannen die kunnen naaien Grijns )
Ik zal eens op internet gaan zoeken waar ze ergens dat skai leer voor daken hebben.

Groetjes Martin.

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #209 Gepost op: 15 Februari 2013, 21:26:13 »

waarom moeilijk zoeken als het makkelijk kan Knipoog de kennis is er dusssss.... Grijns

gr Paul
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: