Holland Kadett B Club Forum
27 Oktober 2025, 01:24:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 918137 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #435 Gepost op: 19 April 2014, 19:06:39 »

hee Martin,

hier zit een kurken pakking onder maar denk als je een benzinebestendige kit gebruikt dat je hem ook afgedicht kunt krijgen Lachen

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #436 Gepost op: 19 April 2014, 19:10:15 »

Voordat ik de linkerkant van de kadett weer helemaal dicht ga lassen heb ik nog even een vraagje.
Hoe stel je een spatbord gelijk af met de deur, is het deurscharnier in de deur afstelbaar of stel je het spatbord af met het vastzetten tegen het chassis ?
Als dit namelijk niet afstelbaar is dan kan ik hier rekening houden als ik ga lassen.

Groetjes Martin.



Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #437 Gepost op: 19 April 2014, 20:02:32 »

de schernier is helaas niet verstelbaar dus je zal je spatbord moeten aanpassen.
Gelogd

Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #438 Gepost op: 20 April 2014, 12:51:56 »

de deur stel je door de scharnieren te verplaatsen. omdat het niet gewoon verstelbaar is is dat wat lastig(hamer is je vriend). het helpt als je dit doet voor het lassen van je a-stijl.
de deur stel je op de a-stijl en de drempel. het spatbord pas je dan aan op de deur. dan heb je het mooiste resultaat. (na een hoop gekl**t) Knipoog
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Rebel
Full Member
***
Berichten: 141



Bekijk profiel
« Antwoord #439 Gepost op: 20 April 2014, 16:28:36 »

2 hamers heb je nodig, meer niet.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #440 Gepost op: 20 April 2014, 21:58:32 »

Omdat de kurken vlotter in de benzine tank na 43jaar helemaal volgezogen zat met benzine en niet meer kon drijven, heb ik vandaag de vlotter uit de benzinetank gehaald en vervangen voor een moderne ronde plastic vlotter.
Had een paar maanden geleden op het werk een plastic vlotter en kurken pakking gevonden deze komt uit een dieseltank die worden gebruikt bij vrachtwagens.

Het vlotter mechanisme uit de kadett tank geschroeft.



De kurken vlotter vervangen voor de nieuwe (ronde) plastic vlotter, deze paste precies, hoefde niets aan te passen Lachen
Had vantevoren de plastic vlotter 2 maanden in de benzine gelegd, wist namelijk niet of de vlotter voor diesel ook tegen benzine kon.





De kurken pakking bleek precies te passen, dit had ik dus nooit verwacht Geschrokken



De kurken pakking dun ingesmeerd met vloeibare pakking, bestand tegen benzine.



Het vlotter mechanisme weer terug geschroeft en gelijk een extra massa kabel aangesloten.



Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #441 Gepost op: 21 April 2014, 09:14:12 »

Martin Goed bezig Grijns

gr Paul

ps die pakking weet je voor welke vrachtwagentank die was bedoeld?
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #442 Gepost op: 21 April 2014, 09:22:18 »

ps die pakking weet je voor welke vrachtwagentank die was bedoeld?
Deze werden bij ons in een oud type touringcar gebruikt, en worden helaas niet meer gemaakt, vandaar dat ik deze onderdeeltjes ooit bij het afval heb gevonden Lachen
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #443 Gepost op: 21 April 2014, 09:25:07 »

potver Cool heb er nog 1 liggen maar als er een adres dichter in de buurt was om ze meteen op te halen ipv te bestellen......

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #444 Gepost op: 22 April 2014, 21:44:58 »

Had net nog even tijd om de deur en het spatbord er uit te halen, in het dashboard kastje lag nog een hulpstukje van de vorrige eigenaar om de deurpennen er uit te halen, heel simpel hulpstukje maar werkt perfekt Lachen





Toen de deur er uit was kon je goed zien dat de roestduivel flink zijn werk had gedaan  Tong







Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #445 Gepost op: 23 April 2014, 08:37:57 »

al op zoek naar een nieuw spatbord? of ga je proberen deze te redden?
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #446 Gepost op: 23 April 2014, 16:21:36 »

al op zoek naar een nieuw spatbord? of ga je proberen deze te redden?
Ga proberen het spatbord te redden.
Zie dat bij de rand van het spatbord het plaatwerk is omgezet, zoiets heb ik nog nooit gedaan gaat nog een leuke uitdaging worden Tong

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #447 Gepost op: 23 April 2014, 19:37:26 »

Ben net even bezig geweest om een omgezette rand te maken in metaal, en mijn nieuwe pneumatische verzettang met pons getest.

Aan één kant het plaatwerk omgezet zodat ander plaatwerk er ingeschoven kan worden.
Aan de andere kant een verzet gemaakt en gaatjes ingeponst.





Omdat ik nu een verzet in het plaatwerk heb gemaakt past ander plaatwerk hier precies in, in de gaatjes komen kleine puntlasjes, door het verzet komen de plaatdelen helemaal glad tegen elkaar aan te liggen.
Ga op deze manier het spatbord proberen te maken Grijns
Groetjes Martin.



Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #448 Gepost op: 24 April 2014, 10:33:51 »

Hoi Martin,

Hoe zet jij trouwens die plaat zo netjes 180 graden om? Iets meer dan 90 graden lukt me nog wel in een zetbank, maar hoe druk je hem verder?

Goed bezig trouwens, veel succes verder. Leuk topic om te lezen.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #449 Gepost op: 25 April 2014, 22:18:50 »

Ik zal een beetje laten zien hoe ik het spatbord ga repareren, is voor mij de eerste keer dat ik van die vreemde zetranden in metaal ga maken, als er tips zijn hoe ik het anders kan doen hoor ik het graag.

Ga beginnen met de spatbordrand, deze is helemaal doorgeroest.
Eerst een kartonne malletje gemaakt en uitgeknipt op metaal.

     

Het plaatwerk moet aan de buitenste rand 180 graden om worden gezet omdat hier ander plaatwerk word ingeschoven.
Gebruik hiervoor eerst een verzet tang om een rand in het metaal te duwen, dan de andere kant van de verzet tang om gaatjes in de rand te ponzen, deze gaatjes worden straks gebruikt om kleine proplasjes te maken.

     



In de bankschroef het verzet randje verder 90 graden omslaan, dan een ander plaatje in de hoek leggen, inklemmen in de bankschroef en de hoek verder doorslaan.

     



Nu de rand samen met het plaatje in de bankschroef dicht knijpen.

     

Aan de andere kant van het plaatwerk een verzetrand en ponsgaatjes maken zodat ik het plaatwerk vlak tegen het spatbord aan kan lassen met proplasjes.

     

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines