Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 15:05:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 968536 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #870 Gepost op: 08 April 2016, 23:44:38 »

waar ik benieuwd naar ben, wat is je plan qua wielen?
Ik heb ATS classic velgen liggen die ik nog moet schuren en spuiten, en worden straks gemonteerd met 2cm spoorverbreders.
De orginele 12inch velgen met chroom doppen wil ik ook af en toe gaan gebruiken, blijf ik ook mooi vinden.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Robbin
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #871 Gepost op: 09 April 2016, 07:54:03 »

Het ziet er allemaal fantastisch uit.

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #872 Gepost op: 09 April 2016, 11:59:52 »

Het ziet er allemaal fantastisch uit.
Valt best mee hoor, op foto's ziet het er altijd mooier uit als dat het is  Grijns

Remko1975
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #873 Gepost op: 09 April 2016, 18:10:13 »

Ziet er goed uit.

Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973
Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #874 Gepost op: 09 April 2016, 20:47:24 »

Nu ik alles aan het aansluiten ben onder de motorkap wil ik ook gelijk mijn Velleman ontsteking aan gaan sluiten.
Heb ik wel een paar vraagjes.

Raden jullie aan de Velleman te monteren, of eerst te starten zonder Velleman ??

Werkt mijn stroboscooplamp nog als de Vellemankit er op zit ??

Kan ik in combinatie met een Vellemankit een superbobine gebruiken of is dit af te raden ??

Weten jullie misschien een goede positie om de Vellemankit te plaatsen (zodat deze niet te nat kan worden) wil deze niet in de auto plaatsen omdat ze zeggen dat het kastje hard blijkt te zoemen.

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #875 Gepost op: 09 April 2016, 22:39:26 »

Raden jullie aan de Velleman te monteren, of eerst te starten zonder Velleman ??

Werkt mijn stroboscooplamp nog als de Vellemankit er op zit ??

Kan ik in combinatie met een Vellemankit een superbobine gebruiken of is dit af te raden ??

Weten jullie misschien een goede positie om de Vellemankit te plaatsen (zodat deze niet te nat kan worden) wil deze niet in de auto plaatsen omdat ze zeggen dat het kastje hard blijkt te zoemen.
ik raad het zeker aan. vooral bij starten ga je verschil merken.
je stroboscoop werkt nog gewoon.
de vraag over bobine weet ik niet zeker. volgens mij werkt elke bobine die werkt met contactpunten ook met een vellemankit. hoe dan ook moet je controleren of je bobine een voorschakelweerstand nodig heeft. als hij handwarm word is het goed. heet is niet goed.

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #876 Gepost op: 10 April 2016, 09:01:59 »

Ik was eigenlijk van plan een nieuwer en sterker type bobine te plaatsen, bijvoorbeeld een blauwe of Bosch bobine.
Even het forum doorgespit en gelezen dat de vellemankit in combinatie met blauwe Bosch niet kan, vellemankit brand dan door.
Laat de oude zwarte bobine voorlopig maar zitten.

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #877 Gepost op: 10 April 2016, 10:29:09 »

ik denk ook niet dat je een blauwe bosch echt nodig gaat hebben. qua compressie en voorontsteking is een kadett heel tam. daardoor blijft het benodigde spanning voor een vonk ook laag. pas als je serieus gaat tunen heb je een deftige bobine nodig.

wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #878 Gepost op: 10 April 2016, 11:48:45 »

Ik heb hem met het gezicht naar de bobine toe rechts bovenaan het binnenspatbord geplaats.Hier zaten al 2 gaten voor bouten of schoeven Zelf nooit problemen gehad met vocht.

Groeten Fred uut Huuessen
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #879 Gepost op: 10 April 2016, 14:38:26 »

mijn electonische ontsteking (geen velleman) zit in een aluminium doosje vol epoxy gegoten. het aluminium doosje is daarbij het koellichaam en zit tegen het schutbord naast de ruitenwissermotor gemonteerd.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #880 Gepost op: 16 April 2016, 11:28:48 »

Even een vraagje, ik heb gisteren de versnellengsbak met korte pook schoongemaakt en onder de auto gehangen, nu zag ik iets raars, de olie uit de bak had ik 3jaar geleden al uitgehaald, nu bleek dat het staartstuk nog helemaal vol zat met olie ??
Hoe kan dit, tussen staartstuk en bak is toch een open verbinding, of zit hier een olieseal tussen ??

Nieuwe olie op de bak moet ik doen via de zijkant van de bak, moet ik nu ook nog extra olie in het staartstuk doen ??

Groetjes Martin.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #881 Gepost op: 16 April 2016, 11:56:01 »

Gister alle electro kabels onder de motorkap aangesloten en na 15jaar weer de accu er aan gehangen.
Wauw alles werkt, en Jinny bedankt voor de tip hoe de alarm LED's aan moest sluiten, deze werken ook, gaan aan bij contact uit en uit bij contact aan  Cool

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #882 Gepost op: 16 April 2016, 13:35:15 »

Even een vraagje, ik heb gisteren de versnellengsbak met korte pook schoongemaakt en onder de auto gehangen, nu zag ik iets raars, de olie uit de bak had ik 3jaar geleden al uitgehaald, nu bleek dat het staartstuk nog helemaal vol zat met olie ??
Hoe kan dit, tussen staartstuk en bak is toch een open verbinding, of zit hier een olieseal tussen ??

Nieuwe olie op de bak moet ik doen via de zijkant van de bak, moet ik nu ook nog extra olie in het staartstuk doen ??

Groetjes Martin.

Daar zit niks tussen maar de doorgang is bijzonder klein, de dikke bakolie komt er met moeite door.
Ik heb de bak gevuld via de opening van de pook, was hier een hele middag zoet mee.
Waarschijnlijk heeft de bak scheef gelegen of er is een kleine verstopping geweest.

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #883 Gepost op: 17 April 2016, 08:47:33 »

Omdat ik best wel vergeetachtig ben, wil ik zo'n waarschuwings zoemertje plaatsen, zodat ik mijn verlichting niet vergeet uit te doen.

Er zitten 2 draden aan het zoemertje,  waar sluit ik deze precies op aan ??

Ik denk de massa op de deurschakelaar, de plus op de plus van de geschakelde stadsverlichting.
Of moet ik dit anders aansluiten ??

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #884 Gepost op: 17 April 2016, 09:55:14 »

Dat lijkt mij de meest logische aansluiting, mocht het anders zijn dan hoor ik het ook graag. Verbaasd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Pagina's: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: