Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 22:32:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 968710 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #990 Gepost op: 21 Mei 2016, 21:45:30 »

Als je de kopbouten zoveel kan aantrekken dan is blokje eerder al goed heet geweest.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #991 Gepost op: 21 Mei 2016, 23:40:57 »

Als je de kopbouten zoveel kan aantrekken dan is blokje eerder al goed heet geweest.
Ik heb de kopbouten ooit vast gezet met een goedkope momentsleutel, die zal wel niet juist zijn geweest.
Heb nu een Gedore momentsleutel, deze geeft wel een juiste moment.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #992 Gepost op: 22 Mei 2016, 00:13:34 »

bij een nieuwe koppakking moet je, als de motor warm is de kop natrekken en opnieuw kleppen stellen. de pakking moet namelijk nog even wennen... dus dit hoeft niet per se aan goedkoop gereedschap te liggen...

Kadett B L "super" 1968 LPG
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #993 Gepost op: 22 Mei 2016, 04:25:43 »

en de momentsleutel als je hem opruimt  de  spanning weer  van de veer halen

vergeten veel !!!!

en  nog ritje weer gemaakt martin  ??
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #994 Gepost op: 22 Mei 2016, 08:36:27 »

en  nog ritje weer gemaakt martin  ??
Ja, maar motor is nog niet goed, trekt in1e 2e en 3e versnelling langzaam door naar 80, bij overschakelen naar 4e versnelling heeft de motor geen kracht meer om harder te gaan rijden en blijft 80 rijden, lijk net of de 4e versnelling niet krachtig genoeg is om auto verder te trekken.
Ik ga maandag even een andere carburateur proberen, mischien dat daar het probleem zit.
Weet anders niet meer wat het probleem zou kunnen zijn ??

Ga maandag de ontsteking op nul zetten, staat nu op 12° vervroeging, en kleppen met lopende motor proberen af te stellen.

ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #995 Gepost op: 22 Mei 2016, 10:21:50 »

12 graden is wel erg veel .  volgens mij is  6  gragen zonder  de luchtvervroeger genoeg   ...... met de lamp kan gelijk goed zien hoe de vervroeging gaat even het gas een beetje open en dan kan je dat prima zien  ....

laat nou die  carbrateur  even zitten   en ga eerst ontsteking met lamp op tijd  zetten iets voor nul is prima  en zet evt je kleppen eerst op 015 030

ze zullen dan iets tikken  maar je weet zeker dat ze goed dicht gaan    je kan ze evt later  als i goed loopt  nog wel wat stiller  stellen 

en controleer  je compressie even  op  alle cilinders  . je kan nog steeds de pakking beschadigd hebben  door dat je rit hebt gemaakt  en dat de kop lekte  je kan een koppaking  niet 2  keer gebruiken   ook al is hij nieuw   

stap voor stap martin
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #996 Gepost op: 22 Mei 2016, 11:44:25 »

Als de instelgegevens zeggen 0 graad voorontsteking, waarom dan vroeger zetten?
Ik zou zeggen op nul zetten (zonder de vacuumvervroeger) en dan met de stroboscoop aan de hand van de vervroegingstabellen (vraagbaak) controleren of de verdeler correct vervroegt.
Het werkt verwarrend als je ontsteking, carburateur (de originele??) en kleppen gelijktijdig blijft veranderen; zo weet je niet welke verandering welke gevolgen heeft.
Ik zou zeggen, eerst de kleppen goed zetten, dan de ontsteking precies volgens het boekje afstellen en zorgen dat daar alles correct is.
Als hij dan nog niet goed loopt de carburateur bekijken. Uitgaan van de originele carburateur, deze controleren op valse lucht, alle sproeiers schoon, acceleratiepomp/membraan goed, vlotter correct, afstelling volgens boekje.
Met de juiste klepspeling en de originele ontsteking en carburateur moet zo'n blokje min of meer goed kunnen lopen.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #997 Gepost op: 22 Mei 2016, 15:38:11 »

stap voor stap martin
Ik ga jullie goede raad opvolgen en even wat rustiger aan doen en stap voor stap alles nalopen.
Omdat ik een datum had geprikt dat ik met de auto naar de apk wilde gaan en kon rijden ging dit veel te snel en ging hierdoor fouten maken omdat ik de datum niet ging halen.

Dus even een stapje terug en geen datum plannen dat de wagen af moet zijn, en met de hulp die ik hier van jullie krijg gaat mij dat wel lukken.

Groetjes Martin.

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #998 Gepost op: 22 Mei 2016, 17:41:32 »

Zeer wijs besluit Martin. Cool
Zo ga je zonder stress en paniek oplossingen even opnieuw beginnen, je zult zien dat het nog niet eens zoveel langer zal duren maar het gebeurt nu goed. Knipoog

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
daddyphilipsen
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #999 Gepost op: 22 Mei 2016, 21:38:34 »

Je weet wel zeker dat je de distributie 100% goed op tijd terug hebt gebouwd?

Want de verschijnselen die jij beschrijft lijken veel op een te late timing van de nokkenas.
En ontsteking gewoon origineel af stellen dus streepje distributie deksel gelijk met inkeping in v-snaar poulie stationair draaiend.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1000 Gepost op: 22 Mei 2016, 22:16:17 »

ik denk dat de 12 graden voorontsteking alle symptomen verklaren. voordat je je het laat werken zoals je wilt, eerst maar eens laten draaien zoals het bedoeld is;)
gewoon eerst maar eens op 0 zetten.

reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1001 Gepost op: 23 Mei 2016, 11:04:14 »

Ben erg benieuwd waarom je voor (12 graden) voorontsteking gekozen hebt. Zal niet zonder reden geweest zijn, dus mocht je er wat over willen uitleggen graag!
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1002 Gepost op: 23 Mei 2016, 20:14:29 »

Heb net alles nog een keertje nagelopen.
Gekeken of de 2 puntjes op de krukas tandwielen precies tegenover elkaar staan.
Merktekens op poelie tegenover elkaar, bdp op 0 graden.
Ontsteking goed gezet, stond nog 180 graden verdraaid, nu  goed bdp op nul en ontsteking op 1e cilinder.
Contactpunten en kleppen juist afgesteld.
Motor gestart, vacuüm vervroeging los gehaald, met stroboscoop lamp de ontsteking op nul graden afgesteld, 2 streepjes op poelies tegenover elkaar.

Motor loopt nu niet mooi stationair, motor schud, ook met afstellen mengeschroef op carburateur.
Wezen rijden en helaas geen verandering in trekkracht.

De uitlaat begint steeds meer te roken, de uitlaatgassen stinken heeeel erg,  bij de cilinderkop voelde ik toch nog een heel klein beetje nattigheid.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1003 Gepost op: 23 Mei 2016, 20:25:57 »

Hoe loopt een motor met een kapotte koppakking of krom getrokken cilinderkop ??
Kan ik met een compressie test zien of ik een kapotte koppakking heb of kromgetrokken kop ??

Ik ben er 100% zeker van dat de kleppen goed afsluiten, deze heb ik geslepen en zijn goed.

Ik heb de cilinderkop wel helemaal bewerkt (geflowd) zou het kunnen dat de motor hier zo slecht op reageert ??

Zit er namelijk aan te denken om de cilinderkop er vanaf te halen om te kijken wat er aan de hand is (of er iets te zien is wat fout is).

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1004 Gepost op: 23 Mei 2016, 21:13:58 »

balen dat het allemaal opeens niet soepel loopt. maar je komt er wel uit.

ik verwacht niet dat het een kromme kop is. uit ervaring weet ik dat die veel kan hebben... met een lekke waterslang sloeg de motor af ivm een bevroren verdamper. de kop was toen wel goed heet en doe het nu nog prima.
ook denk ik niet dat flowen van de kop een negatief effect zal hebben.

heb je ook de bovenkant van het blok gecontroleerd of hij vlak is?

als de witte rook uit de uitlaat zoetig ruikt dan is de koppakking echt stuk want dat duid meestal op koelvloeistof. en als je pakking eenmaal lek is zal hij wel blijven lekken. of de kop krom is kan je alleen meten bij demontage. je kan wel een voor een druk op de cilinders zetten (bougie aanpassen zodat je druk kan zetten.) als je dan bellen krijgt in de radiateur weet je het zeker.

ook kan een deel van de symptomen door valse lucht komen. ofwel bij het spruitstuk of bijvoorbeeld langs de as van de gasklep.

verder vroeg ik me af of de distributietandwielen maar in 1 stand gemonteerd kunnen worden. als de kleppen 20 graden ofzo verdraaid staan loopt hij wel maar beroerd. maar ik heb zelf nog niet de ketting en tandwielen losgehad. dus ik weet niet of dit mogelijk is.

Pagina's: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: