Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 20:14:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 703277 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1005 Gepost op: 23 Mei 2016, 21:39:10 »

verder vroeg ik me af of de distributietandwielen maar in 1 stand gemonteerd kunnen worden. als de kleppen 20 graden ofzo verdraaid staan loopt hij wel maar beroerd. maar ik heb zelf nog niet de ketting en tandwielen losgehad. dus ik weet niet of dit mogelijk is.

Voor zover ik weet past het tandwiel er maar op 1 manier op, de merktekens op de tandwielen moeten tegenover elkaar staan, deze kan je wel anders stellen maar dan klopt het niet meer.

Uitlaatgassen stinken heel erg naar verbrande olie.

Heb niet gemeten of het aanlegvlak van de motor vlak was, kan zoiets ook krom trekken ??

Als het zo door gaat gooi ik dat blok uit de auto en ga ik op zoek naar een ander motorblok.
Ga denk ik eerst de kop eens van het blok afhalen, en dan hopen dat er iets te zien is.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #1006 Gepost op: 24 Mei 2016, 07:42:26 »

Even een stap terug en opnieuw beginnen.
Sowieso de cilinderbank controleren op vlakheid maar zou toch ook de kop even wegbrengen om controle op vlakheid  en haarscheurtjes.
Nieuwe pakking ertussen en op de juiste volgorde en koppel aantrekken.
Over het natrekken bestaan verschillende gedachten gangen, ikzelf ben voorstander van controle en hoewel ik weinig tot geen ervaring heb met deze blokken zegt me mijn gevoel dat er toch moet worden nagetrokken.
Sla ik met dit laatste de plank volkomen mis hoor ik dat ook graag.
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #1007 Gepost op: 24 Mei 2016, 12:33:57 »

Heb je al compressie gemeten?
En is deze op alle cilinders gelijk en ongeveer richting de 10bar?

Timing van krukas en nokkenas kun je btw ook controleren door het kleppendeksel er af te halen en dan de krukas naar het bdp merkteken te draaien. Dan moet namelijk van of de 1e of de 4e cilinder de uitlaatklep net gesloten zijn en de inlaatklep net open gaan. Oftewel op "tuimelen"staan.

Het slechte stationair lopen is namelijk een goede indicatie dat er fundamenteel iets mis is met de basis(afstelling) van het blok.
Dit moet gewoon met de basisafstelling goed lopen.
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #1008 Gepost op: 24 Mei 2016, 19:46:48 »

martin  eerst compressie meten !!!!!!!!

want je zegt de kop lekt nog ??  oude paking ??

en zoek even op internet  compressie meten     http://www.tuning-gids.nl/compressietest.htm

hier de link
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1009 Gepost op: 24 Mei 2016, 20:34:04 »

Joepie joepie joepie, gevonden wat er aan de hand was, 1 klepstoter van de inlaat van de 4e cilinder bleek om één of andere rede vast te zitten en de klep bleef dicht staan, ik kon de klepstoter er met een beetje moeite uit trekken en bleek nog recht te zijn, toen ik deze terug duwde zat deze ineens wel los, klep afgesteld en bleef goed mee doen.
Omdat de klep dicht bleef staan liep de motor dus maar op 3 cilinders  Rollende ogen



Motor starte gelijk en liep super mooi, geen stink uitlaatgassen meer.
Testritje gedaan en auto rijd als een speer, blijft maar door trekken, en zat zo aan de 100.

Ga deze week toch nog even een compressie test doen en waarschijnlijk toch een keer de kop vlakken en koppakking vervangen.

Nu eerst het remsysteem zien te maken, is nog niet in orde.

Iedereen weer super bedankt voor het meedenken  Cool Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #1010 Gepost op: 24 Mei 2016, 20:44:16 »

dat heb ik keer gehad met een gebroken klepstoter op de uitlaat klep

super dat je het gevonden hebt 

rij eerst  eens een tijdje en kijk of hij water gebruikt  compressie meten kan geen kwaad  natuurlijk
Gelogd
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #1011 Gepost op: 24 Mei 2016, 20:55:00 »

super dat die weer rijd als een trein  Grijns
Gelogd
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #1012 Gepost op: 24 Mei 2016, 21:08:01 »

Mooi dat ie het nu goed doet!  Tipje: controleer je olie even op koelvloeistof na die lekpartij.Ik had het ook met m'n CIH motor en kon de olie weggooien daarna.
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #1013 Gepost op: 24 Mei 2016, 23:23:10 »

Top man dat je het gevonden hebt.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1014 Gepost op: 25 Mei 2016, 05:58:42 »

Top man dat je het gevonden hebt.
Was een goede tip om bij ontsteking 1e cilinder en de 4e kleppen op tuimelen te controleren, omdat klepstoter vast zat tuimelen deze niet.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #1015 Gepost op: 25 Mei 2016, 06:27:50 »

Dat valt dus weer mee. Knipoog
Maar wat is er aan de hand met de remmerij ?
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1016 Gepost op: 26 Mei 2016, 22:04:37 »

Maar wat is er aan de hand met de remmerij ?
Als ik rem slaan de voorremmen vast en komen haast niet meer los.
Heb nog nieuw remslangen en remleidingen liggen, moet ik er nog opzetten.
Gelijk de hoofdremcilinder eens goed schoonmaken, zal wel vol met vuil zitten  Lachen
Weet niet of ik de restdrukventielen ook schoon kan maken, heb een vermoeden dat deze blijven hangen of dicht zitten.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #1017 Gepost op: 26 Mei 2016, 22:12:55 »

waarschijnlijk zit er troep in de ventielen. ook wil het gaatje in de remcilinder wel verstoppen door vuil. onder druk gaat er wel olie in, maar het stroomt zeer langzaam terug. gewoon demonteren en schoonpoetsen.

EDIT:check ook het gat tussen het reservoir en de hoofdremcilinder. het rubber dat tussen het reservoir en de cilinder zit brokkeld af(ze zijnnooit bedoeld om zo oud te worden) en verstopt de gaatjes daar. ook dit bemoeilijkt loskomen van de remmen.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #1018 Gepost op: 27 Mei 2016, 05:44:57 »

Yep, zeer waarschijnlijk vuil in de hoofdremcilinder.
Ik had het zelfde probleem. Grijns
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #1019 Gepost op: 29 Mei 2016, 09:05:35 »

Hoe staan de zaken er nu bij ?
Begin je al weer voorzichtig aan een apk datum te denken ?
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Pagina's: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines