Holland Kadett B Club Forum
27 Oktober 2025, 01:24:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 918137 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1155 Gepost op: 10 Oktober 2016, 16:29:40 »

Haha veel meer rijden is dan niet echt mogelijk nee. Ik stoor me er niet aan, maar ik herken je probleem wel als ik eens iemand anders achter het stuur zet.
Afgaande op alle foto's hierboven zal het wel iets moois worden, ben benieuwd!
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #1156 Gepost op: 12 Oktober 2016, 01:10:41 »

ik heb wel schakelaars waar een lampje in zit  michien  dat iets om pas te maken ik zal morgen even kijken en foto nemen
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1157 Gepost op: 21 Oktober 2016, 18:25:01 »

Heb vandaag de compressie van de motor opgemeten, net nadat ik de motor had gereviseerd had ik maar rond de 4 bar op alle cilinders.
De motor is nu 1500km ingelopen en heb nu een hele andere compressie  Grijns

1e cilinder op 9,9 bar.
2e cilinder op 10,2 bar.
3e cilinder op 9,9 bar.
4e cilinder op 10,2 bar.

Eigenlijk best goed, een 1.1n normaal volgens het boekje maar 7,8 bar.

Gelijk het probleem van het inhouden en schokken van de motor en stink uitlaatrook gevonden.
In de 3e cilinder zat een bougie die heel erg stonk naar verbrande electronica, was dus stuk  Geschrokken

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #1158 Gepost op: 21 Oktober 2016, 18:45:30 »

dus het honen heeft wel geholpen martin  .  ik moet  ook nog zon hone setje hebben   en waar kan je pasta krijgen om je kleppen mee in te sllijpen  gewoon bij de autoboer ?
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1159 Gepost op: 21 Oktober 2016, 19:13:50 »

dus het honen heeft wel geholpen martin  .  ik moet  ook nog zon hone setje hebben   en waar kan je pasta krijgen om je kleppen mee in te sllijpen  gewoon bij de autoboer ?
Honen en nieuwe zuigerveren, heb alles, dus ook de klepslijp pasta via internet gekocht, denk dat ze zoiets ook wel bij de autoboer hebben.
Heb de compressie nu met koude motor gemeten, zal met warme motor waarschijnlijk nog iets hoger zijn  Grijns

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1160 Gepost op: 21 Oktober 2016, 23:14:22 »

Zooo dat is nog een hogere compressie dan de rallye Geschrokken

Hoe trekt de motor op de snelweg trouwens, nu dat ie ingereden is? Acceleratie en snelheid

Ik denk dat ik jouw voorbeeld ga toepassen bij mijn nieuwe project (onder andere, je hele restauratieverslag is een schat van informatie Grijns )

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1161 Gepost op: 22 Oktober 2016, 09:13:21 »

Zooo dat is nog een hogere compressie dan de rallye Geschrokken

Hoe trekt de motor op de snelweg trouwens, nu dat ie ingereden is? Acceleratie en snelheid
De compressie zal binnenkort nog een klein beetje omhoog gaan, wil de cilinderkop nog 1 tot 2mm laten vlakken.
De acceleratie is zeer goed, beetje het gevoel van een tweetraps carburateur trek hem met gemak door naar de 140.
In het optrekken van 0 naar 50 mag van mij wel iets meer worden, ben nu wat aan het experimenteren met carburateurs, dus dat gaat ook wel lukken.
De eerste 500km na het flexhonen en nieuwe zuigerveren heel hoog olie verbruik, nu na 1500km geen druppel meer.
Ik merk nu dat de motor is ingereden steeds feller op het gaspedaal gaat reageren.

Al met al heeft het bewerken van de cilinderkop (flowen) echt wel nut gehad en zeker een aanrader, en dan zeker in het hoge toeren trekt de motor beter door.
Heb dit bij een 1.1n cilinderkop gedaan, weet dus niet hoe een 1.2n of 1.2s kop zal reageren op dit flowen ??

Mocht je aan de motor beginnen en vragen hebben laat je het maar weten.

Groeten Martin.

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1162 Gepost op: 23 Oktober 2016, 00:48:59 »

In mijn sedan zit een 12SC en die trekt met gemak tot 120 (gps snelheid, 125 op de teller) maar hoger dan dat gaat langzaam.. Ook is 120  niet heel prettig gezien de hoge toeren

Dat methode is dus erg interessant, denk dat ik het sowieso ga toepassen in de nieuwe project als het zoveel verschil op kan leveren.

Daar zit een 12N in (1,2 * , volgens mij was dat de N).

Misschieneens voor de grap op een dyno test zetten na het vlakken? Lachen

Wat is trouwens de acceleratie ongeveer 0-100? Hadlaatst die van mijn sedan even snel gemeten en was rond de 17+ seconden, vrij standaard dus volgens de vraagbak

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #1163 Gepost op: 23 Oktober 2016, 02:33:58 »

mijn plannen waren  een 1200 n blok   eerst na meten op ovaalheid met 2 punts meting   is dat ok   in het blok  zuigers in zetten van een 1200s  zuigerveren  bij  krause vandaan   de krukas lagers komen nieuw in en de drijfstang ook  . de cilinderkop van een 1200s e kadett volgens mij deze heeft grotere kleppen en  hardere klepseals  . uitgefreest inlaatspruitstuk  .  later wil  ik de  uitlaat van  een c kadett  proberen  pas te maken  deze heeft  een grotere diameter  . al dit alles zal op gas en af en toe op benzine lopen 

hoe denk je   hier over martin     mag ook reactie geven op mijn eigen project project 1200s ex corsa blok opnieuw opbouwen

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1164 Gepost op: 27 Oktober 2016, 20:58:34 »

Omdat het blok toch nog een beetje inhoud en af en toe wil hikken, ga ik wat andere carburateurs proberen.
Omdat de cilinderkop is bewerkt en er een openluchtfilter op zit hebben we het vermoeden dat er te veel lucht en te weinig benzine word aangezogen, vandaar het inhouden.
Heb nu van Dany, een 1.2n carburateur van een c-kadett gekregen om uit te proberen deze is van de binnenkant al een heel stukje moderner als de 1.1n carb waar maar 1 stelschroef op zit.

De bewegende delen van de carb zaten vast en het leek of deze op afgewerkte stookolie had gelopen  Geschrokken Grijns

Heb alles weer gangbaar en schoongemaakt en nieuwe pakkingen gezet, morgen even een stukje benzine slang halen en het stangenstelsel van de carb over zetten, de 1.2n carb van c-kadett is anders dan van kadett -b
Ben dan heel benieuwd of de motor anders gaat lopen ??

ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #1165 Gepost op: 28 Oktober 2016, 10:56:07 »

hoe heb je hem zo mooi blank gekregen martin
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1166 Gepost op: 28 Oktober 2016, 12:09:11 »

dat is weer een nieuwe Martin Cool heb je de sproeiermaten opgeschreven? dan kun je dadelijk gaan experimenteren Knipoog

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1167 Gepost op: 28 Oktober 2016, 12:47:19 »

hoe heb je hem zo mooi blank gekregen martin
Goed ontvetten, dan een rond mini staalborsteltje in de drempel,  het doffe aluminium gaat dan heel hard blinken, net chroom  Grijns

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1168 Gepost op: 28 Oktober 2016, 23:05:01 »

dat is weer een nieuwe Martin Cool heb je de sproeiermaten opgeschreven? dan kun je dadelijk gaan experimenteren Knipoog

gr Paul
Ja heb ik.

Dit is een carburateur van een 1.2n corsa

Hoofdsproeier -- ×127,5
Luchtsproeier -- 85
Stationair sproeier -- 47.5
Venturi -- 26

Ben benieuwd wat in de 1.1n carburateur zit met maar 1x (verzonken) afstelschroef ??
Heb net naar de stationair schroef gekeken en is 52.5 dus al groter als die van 1.2n carburateur ??

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1169 Gepost op: 10 November 2016, 20:04:47 »

Ik wil graag een voltmeter in het dashboard zetten om de stroom van de accu en laadstroom accu te kunnen aflezen.
Hoe sluit ik deze het beste aan ??

Bijvoorbeeld rechtstreeks op de accu met daartussen een relais, relais aangestuurd door contactslot.
Of krijg ik door het relais geen juiste stroomwaarde ??

Of kan het simpeler aangesloten worden ??

Pagina's: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: