Holland Kadett B Club Forum
28 Maart 2024, 10:09:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 85 86 [87] 88 89 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 701243 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #1290 Gepost op: 21 September 2017, 06:43:52 »

polijst je de rand  martin  . of spuit je het 
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1291 Gepost op: 21 September 2017, 08:07:10 »

polijst je de rand  martin  . of spuit je het 
Moet ik spuiten omdat het aluminium te ver was ingevreten door oxidatie, zaten diepe pitjes in die ik er niet helemaal uit kon schuren.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1292 Gepost op: 21 September 2017, 09:42:31 »

Als je ze per stuk op een draaischijf legt (fietswiel in een bakschroef oid) en rustig laat rond draaien kun je op een eenvoudige manier spuiten.

Filmpje:
 https://m.youtube.com/watch?v=7WFGjg-z85Y&feature=share

Groet, Willem. 
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #1293 Gepost op: 21 September 2017, 21:33:24 »

leuk filmpje  zo ats velgen horen te zijn

https://www.youtube.com/watch?v=HEM96Xa1TAM
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1294 Gepost op: 22 September 2017, 18:02:42 »

Gister avond de velgen eerst in de etsende gele 2k Wash primer gespoten, en toen in de groene grondverf, heb er voor gekozen om de velgen op te hangen zodat ik ze in 1 keer kan spuiten.

Ik hoorde dat de buren alle ramen af aan het sluiten waren, toen ik mijn spuitmasker af deed rook ik pas wat een verschrikkelijke stank deze 2 lakken gaven, gelukkig heeft er niemand iets van gezegd  Lachen

Nu de grondverf weer licht opschuren en de velgen in 2k Opel zilver spuiten.

De gele etsende Wash primer:


De groene grondverf:
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #1295 Gepost op: 22 September 2017, 18:14:12 »

NETJESSSSS maarre wat is het verschil tussen 2K primer en 2K "etsende" primer?!?

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1296 Gepost op: 22 September 2017, 18:31:39 »

NETJESSSSS maarre wat is het verschil tussen 2K primer en 2K "etsende" primer?!?

gr Paul
Deze 2k etsende primer is zeer agressief en bevat het zeer giftige Gromaat, de primer vreet zich vast in het aluminium zodat het nooit meer gaat oxideren, dit spul mag je ook alleen maar spuiten met hele goede beschermende kleding, handschoenen en koolstof spuitmasker  Lachen

Een gewone primer is minder agressief en gebruik je meer op blank ijzer inplaats van aluminium, dit zorgt er voor dat je een goede hechting krijgt tussen blank metaal en grondverf, als je rechtstreeks grondverf op blank ijzer zet is de hechting veel minder en is de kans op roesten groter.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #1297 Gepost op: 22 September 2017, 19:07:56 »

kijk weer wat geleerd Grijns.
dankjewel voor de uitleg.
mijn ATS velgen wil ik in een later stadium ook opnieuw spuiten en polijsten(zit geen oxidatie op) dus verstandig om dat dan ook zo voor te behandelen.

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1298 Gepost op: 22 September 2017, 19:22:16 »

mijn ATS velgen wil ik in een later stadium ook opnieuw spuiten en polijsten(zit geen oxidatie op) dus verstandig om dat dan ook zo voor te behandelen.
Deze primer is alleen maar te gebruiken op het blank gemaakte aluminium waar naderhand lak op komt te zitten, als dat zo is heb ik nog genoeg staan.
Het nadeel van gepolijst aluminium is dat je elk jaar weer moet polijsten, en zeker niet in de wintermaanden gebruiken.
De vorige eigenaar van mijn velgen heeft dit dus wel gedaan en dit was het resultaat, dik geoxideerd aluminium, daar werd ik niet zo vrolijk van, vandaar dat ik ze helemaal spuit, ik wil namelijk ook in de wintermaanden doorrijden  Grijns

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #1299 Gepost op: 25 September 2017, 12:08:11 »

Zo dan, Goed en giftig bezig.
die kunnen ook weer een hele tijd mee.ziet er goed uit.
Zelf ben ik ook met de velgjes bezig geweest vh weekend en heb de tig oude verflagen eraf gehaald.

Nogmaals bedankt voor het spotten van deze velgjes voor mij Martin  Grijns
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1300 Gepost op: 08 Oktober 2017, 06:50:28 »

Heb de velgen met 2K Opel zilver gespoten, helaas word het te koud en te nat om de ster nog zwart te spuiten en blanke lak te spuiten, heb de velgen weer netjes ingepakt en van het voorjaar als het wat warmer word verder af spuiten.





Ik had nog een nieuwe heel goedkope HVLP verspuit van het merk VOS liggen die ik ooit bij vancranenbroek had gekocht, en gelijk maar eens uitgeprobeerd op de velgen, en wauw dat had ik niet verwacht, deze spuit net zo goed als een professionele verfspuit, dus echt een aanrader, hier durf ik best een auto mee te spuiten  Grijns

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Frikandel
Gast
« Antwoord #1301 Gepost op: 08 Oktober 2017, 08:58:41 »

Ouwe truc van spuiters; velgen, verf en verfpistool evt compressor (op druk) binnen op  kamer-temperatuur laten komen. KAN werken bij kleine klussen.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1302 Gepost op: 08 Oktober 2017, 11:19:09 »

Ouwe truc van spuiters; velgen, verf en verfpistool evt compressor (op druk) binnen op  kamer-temperatuur laten komen. KAN werken bij kleine klussen.
Durf de 2K lak niet meer te spuiten onder de 18graden buiten, door het vocht in de lucht wil de blanke lak wit uitslaan, dus maar even wachten tot het voorjaar.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #1303 Gepost op: 09 Oktober 2017, 11:13:26 »

Ziet er heel netjes uit.
Die spuit lijkt erg veel op de sata jet die ik ook heb liggen (ik heb hem met een veelte grote nozzle 2.2), de goedkopere spuitjes zijn vaak rip-offs van bekende duurdere merken.
Ik heb zelf een finixa cc500 lvlp  aangeschaft met 2 cups erbij een 1,3 en een 1.9, en die is een regelrechte copie van de iwata echter 200 euros goedkoper. die spuitjes zijn ook gewoon goed enige verschil is vaak de duurzaamheid en de afwerking. Voor de enkele keer dat een hobbyist zoals ons se gebruiken prima spul.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1304 Gepost op: 28 Oktober 2017, 07:48:48 »

Ben lang bezig geweest de dubbele Solex carburateurs weer een beetje compleet te krijgen, alle sproeiers zijn nieuw en de bediening stangen en heveltjes (van foto's) zo goed mogelijk na gemaakt, deze super mooie carburateurs beginnen eindelijk weer wat vorm te krijgen  Cool Grijns



Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 ... 85 86 [87] 88 89 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines