Holland Kadett B Club Forum
26 Juni 2026, 15:20:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: gister pech . steekas krimpring  (gelezen 10117 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Gepost op: 02 April 2016, 08:31:46 »

gister onder weg naar mijn broertje    dacht ik dat hij uit  de versnelling schoot    blijkt dat mijn steekas uit het lager en krimpring gelopen is VerbaasdVerbaasdVerbaasd
stond ik aan de kant  met de steekas en de remtrommel  nog op het wiel .  daar sta je dan en nu .......mijn broer maar gebeld die had al krik mee genomen  . as er maar weer in gestoken  . en zo ver het kon  er vast in getikt . ik was dicht bij de werkplaats dus  heel voorzichtig er naar toe gereden  . wat zonder problemen ging  .    gisteravond bij olaf geweest  om daar  een andere as  te halen   . even koffie gedronken en wat bij gekletst  ....  die vond het ook al raar dat de steekas  er uit gelopen was   

vorig jaar november  heb ik er een nieuwlager  met een  nieuwe  krimpring   op de as gezet   

MIJN VRAAG ??
is de krimpring  dan het  enige wat de as op zijn plek houd  Verbaasd?? 
straks maar beginnen met de as van olaf   

zou het verstandig  zijn  om net achter  de krimpring  even een kleine las te leggen   want baal er nu wel van  hij heeft  nu  al 2 keer  op deze manier op de straat gelegen  de keer er voor waren  de wiel moeren los gelopen   .... maar ook de remankerplaat  helemaal stuk   

wie weet raad  Verbaasd??

groetjes marco   
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 02 April 2016, 09:45:32 »

Volgens mij is die krimpring het enige dat de as op z'n plek houd, ook ik heb daar een poosje terug vraagtekens bij gezet.
Het zal daarom niet voor niets zijn dat je een krimpring niet mag hergebruiken.
Ik had toch minstens iets van een seegerring o.i.d verwacht.

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 02 April 2016, 17:06:42 »

heb  vandaag 2 assen open gehad ....  1 staat nu in de 2 k epoxy primer . en gaat straks in het zwart .  ik rij met een as met  kleine remschoenen  . de as die ik er nu bij  heb  . is ook een as voor  kleine  remschoenen . . de andere as die ik nog had   was voor grotere schoenen .het verschil  is dat deze steekassen langer zijn  . en het zijn  andere rem anker platen   heb gelijk  de rubbers voor in het staartstuk  . en het lager vervangen

maar wat  betreft de  krimpring . dat klopt dat is het enige wat de as op plek houd
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 02 April 2016, 20:16:23 »

is ook een as voor  kleine  remschoenen . . de andere as die ik nog had   was voor grotere schoenen .het verschil  is dat deze steekassen langer zijn  . en het zijn  andere rem anker platen.

Super bedankt voor de info, nu weet ik eindelijk wat het verschil is tussen brede en smalle trommels.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
daddyphilipsen
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 02 April 2016, 20:56:07 »

Jupp krimpring houdt het hele zwikkie op zijn plek en de enige juiste manier om een krimpring te monteren is om hem kersenrood gloeiend te stoken en dan in 1 keer om de as en op zijn plaats te monteren en meteen af koelen met een met water doordrenkte natte doek.Dus niet persen oid want dan beschadig je zowel de krimpring als ook het klempassingvlak op de as.

En demonteren is dus niet er af persen maar gaatje boren en splijten of langzaam net zo lang weg slijpen totdat de ring scheurt en het restant verwijderen. Met er af persen beschadig je het pasvlak waarop de krimpring vast zit.
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 02 April 2016, 23:09:50 »

kijk aan dat wist ik niet   . dus  ff de ring goed heet stoken  .....   ja martin weet je dat ook weer . ik wist het ook niet  vanmiddag ze alle 2 naast elkaar gehad .
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: