De 1.9S heeft standaard 90 pk. Als je echt richting de 150-170 pk wil zal er heel wat moeten gebeuren en dat red je niet met een beetje hobbyschuur tuning. De 2.0E heeft met injectie standaard 110 pk, door een snelle nokkenas, speciale drijfstangen, dubbele weber die optimaal is afgesteld, blok gebalanceerd, dikke uitlaat, aangepaste kop met grotere kleppen en nog wat meer spul dan zou het wel moeten kunnen.
Het is ook de vraag hoe je er mee wil rijden, wil je hem voor het circuit bouwen of voor zondagse ritjes of een juist betrouwbaar voor dagelijks gebruik? Zonder aanpassingen aan een 2.0E blok maar wel met een dubbele weber, dikke uitlaat en goed afgesteld dan is richting de 130 pk mogelijk. Je hebt dan een betrouwbaar (en betaalbaar) blok waar goed mee te rijden is.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je die CIH kadett gevonden hebt?
Groeten Olaf
Bedankt Olaf
Dan ga ik liever voor een 2,2 of 2,4. Ik heb geen haast dus zal rustig zoeken naar eentje die voor een leuke prijs te koop is. Ook hou ik de griekse tweedehands markt goed in de gaten. Daar zijn Mantas en Kadett C's bijzonder populair
Deze auto gaat een Steinmetz nabouw worden maar wil niet perse op de circuit. Af en toe mee cruisen. De coupe F waar ik ook aan werk wordt een wat rustiger auto en meer netjes, hiermee zal ik vaker op de weg gaan.
De CIH heb ik in Langensebold opgehaald. Het betreft een origineel CIH 1900 Coupe F die ik voor 1250 heb gekocht (en 400 transport erbij dus vrij duur..Er zat wel erg veel bij). De auto zat in een tuin voor 17 jaar nu te wachten op een restauratie. De carrosserie is helemaal op maar gelukkig is de CIH tunnel goed alsmede de voorkant. Ook zijn bepaalde delen beter dan die bij mijn andere Coupe F. Die ga ik dus uitsluipen en in de andere gebruiken.
Voordat ik naar Duitsland ging, wist ik dat bepaalde onderdelen bij waren waarvan ik wat geld kon terug winnen, maar ik was positief verrast nadat ik zag hoeveel meer ze waren. Veel nieuwe plaatwerk die in een droge zolder verborgen waren alsmede veel leuke opties
Wat kreeg ik ebij?
CIH delen die ik toch nodig had
3x nieuwe voorschermen (waarvan 2 origineel, derde weet ik niet) en 1x gebruikt
veel diverse nieuwe carrosserie delen
extra nieuwe kofferbak
rallye meters met console
meters met console van Kadett C
toerenteller
sportstuur
rallye emblemen
SR velgen
ATS velgen van een Omega (stonden in de weg dus ik mocht ze gratis meenemen)
Extra CIH vooras en achteraf
CIH spaghetti
Extra in/uitlaatspruitstuk
Oliekoeler
Extra set ruiten. Beide achterruiten (op auto en reserve zijn voorzien van verwarming. Draadjes zijn in goed conditie)
En veel veel meer