Holland Kadett B Club Forum
25 Mei 2026, 20:38:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett B 1970 Sedan 74-15-NF  (gelezen 174954 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #90 Gepost op: 21 Februari 2017, 22:26:22 »

Je bent dan al een eind op weg. Verder nog nodig:

- Dikke achteras van een CIH kadett of GT.
- Fusees en naven van een CIH kadett of GT met passende remklauwen en schijven. Bijpassende hoofdremcilinder.
- Op maat gemaakte tussenas van een combinatie CIH tussenas en een automaat tussenas. (of een aangepaste tussenas van achter een Getrag vandaan).
- CIH of automaat tunnel.
- Als je een vooras gaat omlassen kun je prima de motorsteundelen (steun / rubber / bevestiging op voortraverse) van een Manta A2 gebruiken.

De inlaatspruitstukken zijn voor CIH 1.5 t/m 2.0 gelijk, die van 2,2 en 2,4 zijn anders. De flens van de uitlaat komt in twee maten voor.

gr Henk.

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
daddyphilipsen
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #91 Gepost op: 21 Februari 2017, 22:55:45 »

Als je een 2,4 wilt bouwen dan heb je een onderblok nodig van een 2,3 diesel. Hier de zuigers in laten boren van een 2,0 en dan de cilinderkop van een 2,0 er op. Het liefste van een injectie blok.
Dan heb je een 2,4 met een hogere compressie als standaard 2,4.
Tenminste dat is wat ik er van weet hoe het kan.

Kun je met een leuk nokkenasje en de door jou bestelde gorgelorgeltjes zo maar richting de 160pk gaan.
kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #92 Gepost op: 22 Februari 2017, 00:13:59 »

2,0 2,2 2,4 hebben allemaal zelfde boring
verschil zit in de slag

boren in mogelijk natuurlijk tot 97 me
standaard 95

Wat ook leuke truc is om standaard zuigers in 1,9 te boren

hebje vers blok met gebruikte zuigers

2,4 met 2 liter kop geeft ook compressie. Alleen kleinere kleppen

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #93 Gepost op: 28 Februari 2017, 17:39:44 »

Dank jullie allemaal, zal het grondig doornemen en kijken wat ik wil.

Ik wil zowieso ergens rond de 150-170 pk uitkomen.

John wat bedoel je met slag? Ben nog niet zo thuis in autos. Welk onderdeel is wat het verschil maakt tussen die motoren dan? Krukas?

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #94 Gepost op: 28 Februari 2017, 17:49:53 »

Trouwens in de cih kadett die ik morgen wil ophalen zit een 1,9S. Valt er 150-170 pk hiervan uit te halen?

kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #95 Gepost op: 28 Februari 2017, 17:59:05 »

Krukas maakt het verschil.
Maar daar horen ook drijfstang en zuiger bij.

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #96 Gepost op: 01 Maart 2017, 08:43:11 »

Trouwens in de cih kadett die ik morgen wil ophalen zit een 1,9S. Valt er 150-170 pk hiervan uit te halen?

De 1.9S heeft standaard 90 pk. Als je echt richting de 150-170 pk wil zal er heel wat moeten gebeuren en dat red je niet met een beetje hobbyschuur tuning. De 2.0E heeft met injectie standaard 110 pk, door een snelle nokkenas, speciale drijfstangen, dubbele weber die optimaal is afgesteld, blok gebalanceerd, dikke uitlaat, aangepaste kop met grotere kleppen en nog wat meer spul dan zou het wel moeten kunnen.

Het is ook de vraag hoe je er mee wil rijden, wil je hem voor het circuit bouwen of voor zondagse ritjes of een juist betrouwbaar voor dagelijks gebruik? Zonder aanpassingen aan een 2.0E blok maar wel met een dubbele weber, dikke uitlaat en goed afgesteld dan is richting de 130 pk mogelijk. Je hebt dan een betrouwbaar (en betaalbaar) blok waar goed mee te rijden is.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je die CIH kadett gevonden hebt?

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #97 Gepost op: 01 Maart 2017, 09:16:46 »

Ik hdet 2,4 gereden standaard met webers
Heerlijk rijdende koppel

heb ook nog irmcher set nok en ontsteking voor 2,0e

dit leverd dacht ik al 130.op injectie.
Zit dacht ik ook in manta i200
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #98 Gepost op: 01 Maart 2017, 19:46:53 »

ik denk dat je met injectie en een turbo meer resultaat krijgt voor minder geld. mits je je kennis en handigheid niveau hoger is dan simpel onderdelen schroeven. want anders kan je beter de bovengenoemde manier doen.

Kadett B L "super" 1968 LPG
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #99 Gepost op: 03 Maart 2017, 11:01:27 »

De 1.9S heeft standaard 90 pk. Als je echt richting de 150-170 pk wil zal er heel wat moeten gebeuren en dat red je niet met een beetje hobbyschuur tuning. De 2.0E heeft met injectie standaard 110 pk, door een snelle nokkenas, speciale drijfstangen, dubbele weber die optimaal is afgesteld, blok gebalanceerd, dikke uitlaat, aangepaste kop met grotere kleppen en nog wat meer spul dan zou het wel moeten kunnen.

Het is ook de vraag hoe je er mee wil rijden, wil je hem voor het circuit bouwen of voor zondagse ritjes of een juist betrouwbaar voor dagelijks gebruik? Zonder aanpassingen aan een 2.0E blok maar wel met een dubbele weber, dikke uitlaat en goed afgesteld dan is richting de 130 pk mogelijk. Je hebt dan een betrouwbaar (en betaalbaar) blok waar goed mee te rijden is.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je die CIH kadett gevonden hebt?

Groeten Olaf

Bedankt Olaf

Dan ga ik liever voor een 2,2 of 2,4. Ik heb geen haast dus zal rustig zoeken naar eentje die voor een leuke prijs te koop is. Ook hou ik de griekse tweedehands markt goed in de gaten. Daar zijn Mantas en Kadett C's bijzonder populair

Deze auto gaat een Steinmetz nabouw worden maar wil niet perse op de circuit. Af en toe mee cruisen. De coupe F waar ik ook aan werk wordt een wat rustiger auto en meer netjes, hiermee zal ik vaker op de weg gaan.

De CIH heb ik in Langensebold opgehaald. Het betreft een origineel CIH 1900 Coupe F die ik voor 1250 heb gekocht (en 400 transport erbij dus vrij duur..Er zat wel erg veel bij). De auto zat in een tuin voor 17 jaar nu te wachten op een restauratie. De carrosserie is helemaal op maar gelukkig is de CIH tunnel goed alsmede de voorkant. Ook zijn bepaalde delen beter dan die bij mijn andere Coupe F. Die ga ik dus uitsluipen en in de andere gebruiken.

Voordat ik naar Duitsland ging, wist ik dat bepaalde onderdelen bij waren waarvan ik wat geld kon terug winnen, maar ik was positief verrast nadat ik zag hoeveel meer ze waren. Veel nieuwe plaatwerk die in een droge zolder verborgen waren alsmede veel leuke opties

Wat kreeg ik ebij?
CIH delen die ik toch nodig had
3x nieuwe voorschermen (waarvan 2 origineel, derde weet ik niet) en 1x gebruikt
veel diverse nieuwe carrosserie delen
extra nieuwe kofferbak
rallye meters met console
meters met console van Kadett C
toerenteller
sportstuur
rallye emblemen
SR velgen
ATS velgen van een Omega (stonden in de weg dus ik mocht ze gratis meenemen)
Extra CIH vooras en achteraf
CIH spaghetti
Extra in/uitlaatspruitstuk
Oliekoeler
Extra set ruiten. Beide achterruiten (op auto en reserve zijn voorzien van verwarming. Draadjes zijn in goed conditie)

En veel veel meer

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #100 Gepost op: 03 Maart 2017, 11:12:42 »

ik denk dat je met injectie en een turbo meer resultaat krijgt voor minder geld. mits je je kennis en handigheid niveau hoger is dan simpel onderdelen schroeven. want anders kan je beter de bovengenoemde manier doen.

Die kennis heb ik niet maar wil sowieso geen turbo in deze auto. Zat bij de steinmetz kadett ook niet namelijk  Grijns

Er komen 2 dubbele Weber 45mm carburateurs op (die staan nog bij mijn oom) en heb nu een steinmetz filterkast met inlaatspruitstukken op het oog om het af te werken

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #101 Gepost op: 03 Maart 2017, 11:20:17 »

Fotos erbij van de sloop kadett. Helaas niet te reden, zit helemaal onder de roest

Op de oprijwagen. Zat met ca 8 dikke spanbanden vast

Terug in Nederland

Roestfabriek

1.9SH motor met 4gang bak (motor was ooit vervangen)

Alles ff snel gesorteerd en lijstje gemaakt. Maandag ga ik verder met het afbouwen

Emblemen en nafen die erbij zaten (nog een paar meer maar staan niet op de foto)

Jinny
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #102 Gepost op: 05 Maart 2017, 19:47:41 »

Alles is uiteindelijk te restaureren, het is alleen hoeveel geld en tijd wil je erin steken...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #103 Gepost op: 09 Maart 2017, 10:48:52 »

Alles is uiteindelijk te restaureren, het is alleen hoeveel geld en tijd wil je erin steken...

Klopt inderdaad maar aan deze kadett is te veel geroest (bodem, achterbak, chassis balken waren vol met roestgaten...). Voor mij was deze uitdaging en nodige budget veel te groot. Gelukkig zat er wel veel plaatwerk die ik in beide van mijn andere kadetts kan gebruiken voor de restauratie.

Maandag en gisteren heb ik alle onderdelen uit de auto gehaald, en diverse carrosserie delen eruit geslijpt. De auto is daarna naar de ijzerboer gebracht

Tunnel en voorkant gaan in de limo gebruikt worden. Daarnaast heb ik wat delen van de zijkant en achterkant (raam en achterklep profielen) eruit gehaald die goed waren maar vrij krokant in mijn andere coupe...

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #104 Gepost op: 30 Maart 2017, 14:31:30 »

Tijd voor nog een update...

Ik wou toch een 2,4 CIH hebben en heb de afgelopen weken veel gezocht.

De prijs voor een losse motor vond ik te veel; vaak rond 800 en nog meer in duitsland.

Ik heb dus via ebay een frontera A 2,4i Sport gekocht met kleine carrosserie probleemtjes. Prijs was maar 600.- en transport waardoor ik ongeveer hetzelfde totaalprijs ben uitgekomen. Ik heb wel dan een auto over die ik nog door kan verkopen om een gedeelte van de kosten terug te krijgen  Cool

De motor druppelt wel koelvloeistof maar behalve dat start direct en maakt geen vreemde geluiden. Hij gaat toch uit elkaar voor revisie, de risico was ik dus bereid te nemen.

Overigens is de auto voorzien van veel nieuwe onderdelen die ook wat kunnen opleveren (nieuwe koeler, radiator, complete uitlaat...)

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Omhoog
  Print  

Ga naar: