Holland Kadett B Club Forum
22 September 2025, 07:07:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Aanschaf B Kadett  (gelezen 9427 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
gijsbers99
Gast
« Gepost op: 18 Juni 2018, 20:20:29 »

Hallo mensen, mijn naam is Jörgen. Ik ben rustig aan het kijken om een keer zo'n mooie B- Kadett aan te schaffen. Wat zijn de belangrijkste punten om op te letten bij een evt aanschaf? Volgens mij roest bij spatborden is een Kadett kwaal? En wat evt nog meer?
Hoor het graag...grt Jörgen
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Juni 2018, 21:46:05 »

zie hier:
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,46.0.html

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Juni 2018, 22:14:20 »

Hopelijk leesbaar  Rollende ogen  In het Duits en nogal vol/klein, helaas  Grijns Totaal 4x 2 (naast elkaar) pagina's

19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Juni 2018, 22:47:37 »

Probeer, als je gaat kijken iemand mee te nemen, die al wat langer in een Kadett rijdt. Deze kent de mindere plekken wel te vinden. Zelf heb ik met behulp van een paar leden een redelijk goede wagen kunnen kopen, voor een leuke prijs.

Het is wel handig, om te weten waar je ongeveer woont. Als je hulp nodig hebt, kunnen mensen uit jouw omgeving reageren.

Groet, Willem.

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
gijsbers99
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Juni 2018, 06:43:05 »

Probeer, als je gaat kijken iemand mee te nemen, die al wat langer in een Kadett rijdt. Deze kent de mindere plekken wel te vinden. Zelf heb ik met behulp van een paar leden een redelijk goede wagen kunnen kopen, voor een leuke prijs.

Het is wel handig, om te weten waar je ongeveer woont. Als je hulp nodig hebt, kunnen mensen uit jouw omgeving reageren.

Groet, Willem.
Bedankt voor jullie reactie's, ik ga eens rustig rondkijken wat er zoal te koop is en voor welke prijs natuurlijk   Knipoog
Woon in de buurt van Arnhem.....grt
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 19 Juni 2018, 20:16:15 »

Welk model zoek je? Sedan, coupe of car-a-van?
Wil je er nog aan klussen, of wil je hem rijdbaar hebben?

Op marktplaats staat een groene sedan met automaat in de Klomp. Je moet dan wel de motor zelf monteren. Dit is goed te doen, als je wat sleutel ervaring hebt.

Er staan in Brabant twee witte sedans te koop, zien er op de foto's redelijk tot goed uit.

Het is net wat je zoekt. Laat maar eens iets weten wat je zoekt.

Groet, Willem.

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
gijsbers99
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Juni 2018, 16:03:22 »

Welk model zoek je? Sedan, coupe of car-a-van?
Wil je er nog aan klussen, of wil je hem rijdbaar hebben?

Op marktplaats staat een groene sedan met automaat in de Klomp. Je moet dan wel de motor zelf monteren. Dit is goed te doen, als je wat sleutel ervaring hebt.

Er staan in Brabant twee witte sedans te koop, zien er op de foto's redelijk tot goed uit.

Het is net wat je zoekt. Laat maar eens iets weten wat je zoekt.

Groet, Willem.

Ik ga op zoek naar een sedan 1.2 en liefst rijklaar.  Kleur beige met rode stoelen en achterbank. Dat vindt ik de mooiste kleurcombinatie.
Heb er geen haast mee hoor, de prijs moet goed zijn ( niet te duur ?? echte hollander hè ) zag op marktplaats een hele mooie groene helemaal rijklaar, echt mooi maar is iets te duur voor me. Maar wel een pracht auto Verbaasd?

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Juni 2018, 21:13:35 »

Opel Kadett Kadett 1971 Beige NIEUWE APK!!
€ 3.850,00
http://link.marktplaats.nl/m1265254051?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Dit is een bekende auto binnen de vereniging. Nette en goede auto. Beige met rood, en rijklaar!

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Juni 2018, 21:54:08 »

Mooie auto zo te zien en qua prijs?? Ja, de tijd dat je een goede B-Kadett voor een habbekrats kon kopen ligt ondertussen ver achter ons. Een goede auto heeft zijn prijs, maar een "slechte" Kadett "goed" maken kost vaak nog veel meer aan bijvoorbeeld las-en lakwerk (behalve als je dat natuurlijk zelf allemaal kunt)

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 21 Juni 2018, 07:42:22 »

Opel Kadett Kadett 1971 Beige NIEUWE APK!!
€ 3.850,00
http://link.marktplaats.nl/m1265254051?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Dit is een bekende auto binnen de vereniging. Nette en goede auto. Beige met rood, en rijklaar!

Deze kadett ken ik goed (de eigenaar is een collega van me), hiervan heb ik pas geleden het onderhoud gedaan. Als deze binnen je budget ligt dan is die zeker het kijken waard.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: