|
mdevette
|
 |
« Gepost op: 09 Juli 2018, 21:04:44 » |
|
Wie heeft er nog een schakelpook over. Die van mij resoneert ineens heel erg.....
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
ockdet
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Juli 2018, 05:50:02 » |
|
open gehad toevalig
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
mdevette
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Juli 2018, 15:21:53 » |
|
Ja, dat klopt, ik heb de pook ff gespoten en op de zelfde manier weer terug gezet. Maar ik heb w.s iets niet goed gedaan ?
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Juli 2018, 15:39:13 » |
|
Voor het geval je hem uit elkaar hebt gehad, hier de delen die er op horen te zitten: veer 59, bol kapje 62 met daarin een wit-nylon binnendeel 61, afdekring 64, klemveer.   Een veel voorkomende oorzaak van dat rammelen is een versleten/vergane "kogelzitring  ) , nr. 78 in de tekening. 
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|
mdevette
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Juli 2018, 15:43:00 » |
|
De pook is zoals beschreven en volgens jouw foto. De onderste ring herken ik niet.....of heb ik niet gezien of is er niet bij mij. Dat zou inderdaad heel goed de reden kunnen zijn, ik ga vanavond ff kijken.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Juli 2018, 16:10:07 » |
|
Die ring zit in de hals van de pook-opname en is er in de originele vorm slecht uit te krijgen omdat hij over de twee nokken zit, waar de pook-bol tussendoor glijdt. 
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|
mdevette
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Juli 2018, 16:11:52 » |
|
Top super bedankt voor je info. We gaan ermee verder.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
mdevette
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Juli 2018, 17:14:34 » |
|
Ja die mis ik. Dus das de oorzaak. Toch is wat vaker in de handboeken kijken. bedankt voor de tip.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
mdevette
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Juli 2018, 19:29:20 » |
|
ik bedenk me ineens dat ik nadat de dynamo heb vast gezet dit extra trillen ervaar. Ik zie net dat de dynamo steun in rubber moet zitten. Ik heb hem gewoon tegen het blok geschroefd (zonder rubber lager). ik denk dat dat de extra tril bron is..... Ik denk dat ik mijn dynamo ff moet nalijken op de lagers of onbalans.....
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
mdevette
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Juli 2018, 19:48:00 » |
|
iemand nog tips hoe de kogelzitring te plaatsen. dat lijkt mij niet te doen.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
19Willem71
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 10 Juli 2018, 21:04:16 » |
|
De reprotec ring heeft er twee groeven in zitten. Dus zou er zo in moeten schuiven.
Groet, Willem.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
De groene dame is de 43-95-XX
Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Juli 2018, 21:21:13 » |
|
iemand nog tips hoe de kogelzitring te plaatsen. dat lijkt mij niet te doen.
Ja, dan moeten die nokken eruit en dat kan alleen met de bak op de werkbank. Zoals Willem al schrijft is dat echter mooi opgelost. De dynamo moet wel in de juiste (en niet vergane) rubbers hangen omdat deze de dynamo uitlijnen t.o.v. de krukaspuli en waterpomp. Als die niet mooi in 1 lijn liggen gaat dat te koste van de diverse lagers
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|
mdevette
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 10 Juli 2018, 22:50:13 » |
|
Bedankt weer heren de rubbers waren inderdaad helemaal weg. Dus ook dat aanpakken
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
19Willem71
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 10 Juli 2018, 22:57:26 » |
|
Naar mijn idee heeft het rammelen / trillen van de pook niets te maken met de dynamo. Het rammelen / trillen van de pook komt op en als Marc de ringen van de pook (door de hoes) vast drukt is het rammelen / trillen weg.
Groet, Willem.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
De groene dame is de 43-95-XX
Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 11 Juli 2018, 06:17:53 » |
|
Ja, die twee zaken staan helemaal los van elkaar.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|