Holland Kadett B Club Forum
01 April 2023, 15:07:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Zondag 10 september 2023 - Bergharen - Najaarsmeeting
Voor meer info: https://www.kadett-b.nl/agenda.html

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bruin Kadettje Gatenkaas (1.1N 1974)  (gelezen 31190 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 21 Augustus 2019, 21:42:48 »

ziet er goed uit. start en loopt erg mooi!

wel een kleine tip: die doorzichtige slang die je hebt gebruikt als benzineslang is niet geschikt voor langdurig gebruik met benzine... ze worden na verloop van tijd keihard. mijd ook de met stof beklede slangen. die zijn meestal niet bestand tegen de ethanol in moderne benzine.

en als de kadett net zo mooi word als het blok Geschrokken

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 21 Augustus 2019, 22:36:03 »

Blokje ziet er echt mooi uit. En loopt ook goed. Inderdaad geeft dat weer moed, dat het helemaal goed gaat komen. Succes met de rest van de wagen.

Groet, Willem.

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Geert Jan
Jr. Member
**

Kadett B 1974 in restauratie

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 22 Augustus 2019, 08:54:23 »

wel een kleine tip: die doorzichtige slang die je hebt gebruikt als benzineslang is niet geschikt voor langdurig gebruik met benzine... ze worden na verloop van tijd keihard. mijd ook de met stof beklede slangen. die zijn meestal niet bestand tegen de ethanol in moderne benzine.

Ah, dank je, dat ga ik in de gaten houden!

Heb het nog even nagezocht en inderdaad zie ik dan veel verhalen hierover opduiken. Wel gek hoor.. Bij de Besbo vroeg 1 medewerker nog "is dat benzineslang ja?", dus even gecheckt en ja, volgens label eraan is het benzineslang, dus leek me prima. In m'n zoektocht van net wel ook een variant tegengekomen met een benzinebestendige binnenlaag, dus misschien is dat nog leuk voor aan het blok zelf. De leiding van de tank af zie je toch niet, dus die mag van mij elke willekeurige kleur hebben. En het transparante was vooral nu, in de testfase, wel handig, zodat je tenminste ziet of de benzine wordt aangezogen.
PaulBKadett
Full Member

Geniet van het Leven...

Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 30 Augustus 2019, 22:55:26 »

Wat een mooi uitziend opgebouwd blok,
vind dat blauw een erg mooie kleur  Cool
(mag ik zo onbeleefd zijn om naar merk/kleurnummer van dat blauw te vragen)

Veel Kadett-Rijders hebben half Europa doorkruisd,
maar nog nooit hun gereedschap gezien...
Geert Jan
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 31 Augustus 2019, 09:01:20 »

Ha Paul, bedankt voor de complimenten!
De blauwe kleur is een vrij nieuwe BMW-KLEUR: phytonic blue. Kijk maar: https://www.google.nl/search?q=phytonic+blue+bmw
Kleurcode is C1M

Inmiddels denk ik dat m'n Kadett toch een ander kleurtje gaat krijgen, meer richting 'petrol', zoals o.a. te zien op recente VW-modellen. Maar ook seaside blue van BMW kan me erg bekoren. Anyway, zolang ik nog even door twijfel, blijft het voorlopig dit blauw  Knipoog
PaulBKadett
Full Member

Geniet van het Leven...

Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 31 Augustus 2019, 17:44:40 »

Dank je wel Geert-Jan  Cool

Veel Kadett-Rijders hebben half Europa doorkruisd,
maar nog nooit hun gereedschap gezien...
Geert Jan
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 04 April 2020, 09:33:22 »

Bij het aanmaken van deze update waarschuwt het forum mij dat er al 120 dagen geen berichten meer zijn geplaatst in dit topic. Hoogste tijd voor een update dus! Lachebek

Vorig jaar rond deze tijd besloot ik de motor te gaan aanpakken, omdat ik even helemaal geen zin meer had in de oneindig lange klus die de bodem blijkt te zijn. Maar, nadat het blokje in augustus eindelijk liep, kreeg ik gelukkig daardoor weer een flinke boost qua motivatie en dus ben ik weer verder gegaan met de bodem, en dan eigenlijk vooral de wielkasten achter. Doel: werken naar voltooiing van de bodem (inclusief wielkasten) zodat dat in de beschermde laag kan worden gezet en ik het grootste, ellendigste stuk van dit project kan afvinken en vooral een groot deel van de Kadett mij strak en glimmend zwart kan aankijken, in plaats van stoffig en/of roestig. O ja, en tussendoor heb ik de dynamo ook nog even aangepakt (revisiesetje: koolborstels, gelijkrichter en lager) en nog wat aan het freubelen gegaan met de startmotor, om precies te zijn het startrelais (work-in-progress).

Huidige status: er zijn nog wat plekken waar ik de bitac af moet steken / restjes weg moet poetsen (diesel werkt heel goed hierop!), maar ik verwacht zeer binnenkort een glimmend zwarte bodem te hebben  Lachen

De foto's spreken voor zich, denk ik:

Dynamo:

Wielkast links (viel mee):

Wielkast rechts (viel flink tegen!):

Onderkant dorpel links (zag er netjes uit, maar bleek toch heel zwak):

Divers laswerk aan de bodem:

Onder de kriksteun zat een flinke rotte plek:

Zie hier nog wat bitac-verwijdering. Kloppen met een klein hamertje werkt het snelst (mits het spul goed droog en koud is):

Ten slotte, dit deel ga ik komende week in de RX5 + RX10 zetten:

Geert Jan
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 24 Januari 2021, 09:20:37 »

Jeetje, de tijd vliegt, maar gelukkig heb ik in de afgelopen 10 maanden wel flink wat kunnen doen aan de Kadett.
In mijn vorige post sloot ik af met de hoop de bodem vlot in de RX5+RX10 te kunnen zetten. Dat viel toen nog wel tegen, uiteraard kwam ik toch nog wat plekjes tegen die rotter waren dan gehoopt, maar de aanhouder wint, dus hier een plaatje van eind mei 2020: een fijn glanzende bodem :-)

Vervolgens heb ik begin juni een vooras met schijfremmen gevonden bij Bert van Helden in Kerkeind. Dat werd het volgende project. Ik ben begonnen de boel te demonteren, enigszins schoon te krabben, borstelen, bikken. Vooral de zachte bitacresten eraf, want dat schijnt lastig te zijn bij 't stralen. Daarna weggebracht naar Strabeko in Tilburg voor stralen en poedercoaten. Hier wat fotootjes voor en na:

Voor het demonteren van de bladveer heb ik diverse bronnen op dit forum geraadpleegd. Uiteindelijk ben ik voor het zelf fabriceren van deze variant bladveerspanner gegaan, wat mij erg goed is bevallen. Daarnaast nog een fotootje van hoe ik de fusees eruit heb geperst. In een stevige stalen koker heb ik een gat geboord groot om om de uitstekende delen van de fusee te vallen. Daarna in de bankschroef, en hoppekee! :-)

Okee, vooras klaar, dan de achteras nog even, dacht ik. Nou, dat viel (uiteraard) ook tegen. Al snel bleek dat de vorige eigenaar verwoede (en heeeel lelijke) pogingen heeft gedaan om gaten in de veerschotels dicht te lassen. Sjongejonge, wat een lompe, klonterige bende. Maar weer even rondgekeken en uiteindelijk bij Ad Peters in Vinkel een goede as gevonden voor een zeer schappelijke prijs, al gestraald en gespoten, met nog een heel klein beetje werk om het echt netjes te maken.

Toen dat ook gepiept was, we zitten inmiddels in december 2020, kon de Kadett eindelijk voor 't eerst sinds 5 jaar uit het spit en terug op z'n sloffen. Man, wat een blijdschap en trots. Ik heb dagen rondgelopen met een gevoel alsof ik net een nieuwe liefde had ontmoet.

Dit gaf opnieuw een enorme boost om verder te werken. Er waren nog wat rotte plekjes in de carrosserie: kofferbakrand, sponning van de achterruit, hoek van de paravan. Maar deze plekjes waren vrij vlot gefikst, dus door naar de flink verrotte voorschermen.. Daarover later meer!

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 24 Januari 2021, 21:15:51 »

Hartstikke mooi Geert-Jan! Erg leuk om je vorderingen te lezen.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 25 Januari 2021, 19:39:41 »

Erg gaaf je verslag.
Ga zo door!
Mooie kleur ook dat bruin! Knipoog

Groeten Erik
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #40 Gepost op: 25 Januari 2021, 20:16:16 »

Gezien de rest van het plaatwerk, dat je met eenvoudige middelen hebt weten te reproduceren, denk ik dat je de twee voorspatborden ook wel kunt maken.

Anders heb ik misschien wel een rechter voorspatbord, dat je wel kunt repareren. Je mag komen kijken, ik woon zo’n 15 km bij jou vandaan.

Groet, Willem.

Geert Jan
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #41 Gepost op: 25 Januari 2021, 21:15:09 »

Dank voor het vertrouwen in mijn plaatwerkcapaciteiten Lachebek maar ik heb zowaar inmiddels 2 goede voorschermen voor een zeer nette prijs kunnen overnemen. Want hoewel ik best van een uitdaging houd, zitten de rotte plekken bij mijn eigen oude voorschermen precies vooraan, rondom en boven de koplamphuizen, die er trouwens ook al volledig uit gerot waren. Het zou, kortom, nogal een fikse klus worden om die weer netjes te krijgen, zeker met alle rondingen die daar zitten. Iets té veel uitdaging. Plus dat ik er ook tegenop zag om weer lang met 1 stuk bezig te zijn. Wil nu wel even doorpakken Lachebek
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 25 Januari 2021, 21:46:19 »

Je hebt groot gelijk.  Grijns  Een auto is om in te toeren. Succes ermee.

Groet, Willem.

SKadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 26 Januari 2021, 10:19:23 »

Heel knap! Leuk om te volgen. Groetjes Silke
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #44 Gepost op: 26 Januari 2021, 22:07:18 »

Gaaf man.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: