Wow, inmiddels is de laatste grote update hier al weer ruim een jaar geleden. De ellende is.. hoe verder je intussen bent gekomen, hoe meer je dus eigenlijk wil vertellen en hoe groter de klus van het schrijven van een update dan wordt. Althans, in mijn hoofd. Maar nu heb ik me voorgenomen om in drie kortere updates de afgelopen pakweg anderhalf jaar te beschrijven. Drie delen dus, met de volgende titels:
- strijd aan het front
- gezeur met de kleur
- remmen, met horten en stoten
Hier dus de eerste van de drie:
Strijd aan het frontToen het kadettje eenmaal op z'n wielen stond - en er van al dat harde werk aan de bodem helemaal niks meer te zien was

- kon ik de carrosserie verder gaan aanpakken. Eerst wat roestplekjes weggewerkt (zie laatste foto's voor deze post) en toen werd het tijd om aan het front te gaan strijden. Daar was nog wel wat te doen. Op de bekende plekken aan de uiteindes boven de koplamphuizen was de boel flink weggerot. Gelukkig zijn daar nog steeds inzetstukken voor te bestellen. Het was echter zo ver heen, dat het moeilijk inschatten was hoe ver ze moesten uitsteken. Uiteindelijk een beetje op de gok gedaan, met het idee: die carrosseriemoeren (die rechthoekige klemmetjes) kun je altijd nog wat verschuiven, en desnoods boor ik 't gat wat naar een kant uit. Zolang de voorschermen er maar op passen. Wel, laat ik zeggen dat ik echt heel wat uren gespendeerd heb aan het erop en eraf doen van de voorschermen. Dan weer wat duwen/trekken, dan toch een klein hoekje wegslijpen, dan toch maar weer een nachtje erover slapen. Na 2 avonden passen en meten pas inzien dat het tijdelijk terugplaatsen van de motorkap uitermate handig is om de voorschermen te kunnen richten. Wat het ook niet makkelijker maakte, was dat het hele front gedemonteerd is geweest en dat ik een tweedehands keienvanger van een andere kadett ging plaatsen, waardoor ik aan de voorkant weinig tot geen goede referentiepunten had. Op zeker moment heb ik nog bij mede-kadetteigenaar Pascal in Sint-Oedenrode wat afstanden tussen de randen van de voorschermen enzo opgemeten. Toen bleek dat ik er alles bij elkaar maar een halve centimeter naast zat.
O ja, na een tijdje proberen alles perfect recht te krijgen (niet/nauwelijks te doen!) ben ik online heel veel vooraanzichten van andere kadettjes gaan bekijken om me ervan te vergewissen dat bij onze kadettjes de grill, chromen lamplijsten en koplampen nu eenmaal zelden perfect aansluiten. Maar ja, als je zo bezig bent, wil je het toch zo netjes mogelijk doen hè?

Hier wat fotootjes van het front:


Terwijl ik daar toch bezig was, heb ik - naar aanleiding van een tip hier, geloof ik - ook de voorkanten van de twee kokerbalken afgesloten door er een klein plaatje op te lassen. Zou jammer zijn als die mooi herstelde kokerbochten achter de voorwielen opnieuw van binnenuit zouden wegrotten, nietwaar? :p
Over de grill twijfelde ik al een tijd.. zou ik proberen 'm netjes te polijsten en de letters opnieuw zwart in te kleuren? Of toch op zoek naar een andere? Deze had al wat beschadigingen. En toen kwam er plots een geschenk uit de hemel: op Marktplaats bood iemand een originele NIEUWE grill aan, nog in de originele doos. De aanbieder bleek de dochter van een overleden Opelverzamelaar te zijn en zij verkochten stukje bij beetje de voorraad die deze heer had opgebouwd. Er werd een nette eerlijke prijs gevraagd en ik sprong een gat in de lucht toen ik het postpakket opende.

Mooier dan dat had ik het natuurlijk zelf NOOIT kunnen maken!

Nu zijn jullie vast net zo benieuwd als ik hoe deze nieuwe grill op de auto zou staan. Maar dat weet ik zelf nog niet eens, want ik heb 'm meteen heel netjes opgeborgen en ben eerst verdergegaan alles te schuren, primeren en een kleurtje te geven. Maar daarover meer in de volgende update
