|
19Willem71
|
 |
« Antwoord #75 Gepost op: 09 December 2019, 14:54:39 » |
|
Je zet de zwevende zekering dan in de zwarte draad. Of tussen de accu en relais (grijs/rood of welke kleur je hiervoor gaat gebruiken). Of je zet hier ook een relais in met een zekering in. Zoals deze: https://images.app.goo.gl/U9m6UYUQhehuusMx9 . Groet, Willem.
|
|
|
|
|
|
De groene dame is de 43-95-XX
Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
|
|
|
|
SKadett
|
 |
« Antwoord #76 Gepost op: 09 December 2019, 14:57:50 » |
|
Top ik begrijp het weer helemaal. Jullie leren me een hoop 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19Willem71
|
 |
« Antwoord #77 Gepost op: 09 December 2019, 15:06:05 » |
|
Ik ook  . Moet ook steeds bekijken hoe het zit. Groet, Willem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SKadett
|
 |
« Antwoord #78 Gepost op: 09 December 2019, 15:25:04 » |
|
Wat ik me ook al poosje afvraag, kun je aan t glas van de lampen zien of t om verstralers of breedstralers gaat? Volgens mij hebben ze allebei verticale strepen in t glas 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19Willem71
|
 |
« Antwoord #79 Gepost op: 09 December 2019, 16:26:12 » |
|
Dat is iets wat ik ook graag wel weten. Geen idee of je dat van buiten kunt zien. Of dat het aan de lamp in het armatuur uitsluitsel geeft.
Groet, Willem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
doorwerth
|
 |
« Antwoord #80 Gepost op: 09 December 2019, 18:39:32 » |
|
Hetzelfde krijg ik ook met de radio. Misschien klopt dit niet maar mij lijkt het dat ik het wattage van de boxen bij de radio moet tellen. De 2 boxen zijn 35w met een piek van 250. Dus dan kan dat ook niet zomaar op een lichte zekering
Dit vermogen hoef je niet mee te rekenen. Dit is het vermogen wat de boxen aan kunnen zonder stuk te gaan, 35 W continue. Het gaat er om wat de radio kan leveren en dat is in het geval van een oldtimer radio meestal 2x3W. Opgenomen vermogen ligt dan meestal in de buurt van de 25W dus een kleine 2 ampere. Vooropgesteld dat dit een echte oude radio is en geen "oldtimerradio" met usb enz van alibaba oid. Die trekken wel wat meer stroom. Ronald
|
|
|
|
|
|
kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962
"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #81 Gepost op: 09 December 2019, 19:42:04 » |
|
Silke, Je zou de lampen proefgewijs even rechtstreeks op de accu kunnen aansluiten. Geef de lamp een breed en kort lichtvlak dan is het een mistlamp en andersom een lange lichtbundel en smal is het een verstraler.Mistlampen horen eigenlijk onder de bumper gemonteert te worden zodat het licht vlak onder het mistgordijn door schijnt. Heeft dan het meeste effect. Verstralers daar in tegen kunnen aan de boven kant gemonteert worden.Zit er een h3 lamp in van 55 watt? Wat voor dynamo heb je in je kadett zitten gelijkstroom of wissel en hoeveel ampere produceert die? Het wordt misschien wel erg veel voor je accu en dynamo als je deze accesoires aansluit.Vroeger zaten er geen halogeen lampen in en de gloeilampen waren minder in wattage. Wil je niet ontmoedigen maar wel checken of het ook kan.Succes Gr. Fred.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SKadett
|
 |
« Antwoord #82 Gepost op: 10 December 2019, 15:50:33 » |
|
Hetzelfde krijg ik ook met de radio. Misschien klopt dit niet maar mij lijkt het dat ik het wattage van de boxen bij de radio moet tellen. De 2 boxen zijn 35w met een piek van 250. Dus dan kan dat ook niet zomaar op een lichte zekering
Dit vermogen hoef je niet mee te rekenen. Dit is het vermogen wat de boxen aan kunnen zonder stuk te gaan, 35 W continue. Het gaat er om wat de radio kan leveren en dat is in het geval van een oldtimer radio meestal 2x3W. Opgenomen vermogen ligt dan meestal in de buurt van de 25W dus een kleine 2 ampere. Vooropgesteld dat dit een echte oude radio is en geen "oldtimerradio" met usb enz van alibaba oid. Die trekken wel wat meer stroom. Ronald Haha 2x3 watt, prachtig. Ja een echte oude. Ik wou eerst een oldlook nemen maar vind t toch zonde om te zagen. Mocht dit echt tegenvallen kan ik altijd nog een moderne radio ergens verstoppen. Ik zag dat ze zelfs bij Bol al voor 30 euro moderne ondiepe radio's hebben. Dat zou altijd nog kunnen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SKadett
|
 |
« Antwoord #83 Gepost op: 11 December 2019, 09:13:21 » |
|
Zit er een h3 lamp in van 55 watt? Ja maar ik meende dat dat bij beide zo is. Wat voor dynamo heb je in je kadett zitten gelijkstroom of wissel en hoeveel ampere produceert die? Goeie vraag. Hoe kan ik dit zien Of meten? https://nl.m.wikihow.com/Een-dynamo-controleren . Dit vond ik? Het wordt misschien wel erg veel voor je accu en dynamo als je deze accesoires aansluit.Vroeger zaten er geen halogeen lampen in en de gloeilampen waren minder in wattage. Wil je niet ontmoedigen maar wel checken of het ook kan.Succes Gr. Fred. Ik heb geen idee hoor dus vermoedelijk vraag ik ook rare dingen maar als ik er zo over denk is dit logisch: Mijn dynamo moet meer stroom kunnen leveren als wat alle gebruikers afnemen wanneer ik alles wat stroom gebruik aanzet (want anders trekt de accu leeg)? Kan ik meten hoeveel A de dynamo opwekt? Waar doe ik dit?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
doorwerth
|
 |
« Antwoord #84 Gepost op: 11 December 2019, 13:11:32 » |
|
Standaard zat er voor zover ik heb gevonden een +/- 28A gelijkstroom dynamo op de vroege kadet en de latere een 35 A wisselstroom dynamo. Heb de mijne nu omgebouwd naar een 55A wisselstroom met interne regelaar, rij altijd met licht aan en heb graag wat over.
Kosten nieuw/gereviseerd rond de 100 euro.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #85 Gepost op: 11 December 2019, 18:25:19 » |
|
De eerste wisselstroom dynamo,,s waren geloof ik nog minder meen 25 amp.Zelf heb ik ook een moderne dynamo van zeker 55 amp.Dit bevalt goed,accu altijd goed gevuld.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SKadett
|
 |
« Antwoord #86 Gepost op: 16 December 2019, 09:20:33 » |
|
Klopt, ik heb alle 3 in de vraagbaak voorbij zien komen Dit is niet te meten? Er is geen informatie op de dynamo zelf meer te vinden  En als ik een andere dynamo zou vinden, is dan de spanningregelaar universeel og hoort er dan ook een andere spanningregelaar bij? (Uitgaande van beide een externe)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
doorwerth
|
 |
« Antwoord #87 Gepost op: 16 December 2019, 10:53:52 » |
|
Meten is lastig, dan zou je (gedwongen)maximaal moeten gaan laden en zonder speciale apparatuur is dat niet te doen.
De spanningsregelaar is niet universeel maar bedoeld voor de dynamo waar hij bij hoort, bij een hogere laadstroom hoort dan ook een andere spanningsregelaar.
heb er zelf 1 gemonteerd met inwendige regelaar, ben ik gelijk dat kastje kwijt.
Plaats anders eens een foto van de dynamo, mogelijk is daar wat uit te halen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SKadett
|
 |
« Antwoord #88 Gepost op: 16 December 2019, 11:04:25 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
doorwerth
|
 |
« Antwoord #89 Gepost op: 16 December 2019, 12:28:40 » |
|
Dit lijkt me de 28A variant met externe regelaar, in ieder geval wisselstroom. Vind ik zelf aan de lage kant, kijk anders ook eens in : http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php?topic=12924.0Daar staat de ombouw naar Delco met inwendige regelaar ook in beschreven. Heb zelf de bedrading van de externe regelaar weggehaald, heb het niet zo op onnodige bedrading maar dat is persoonlijk. Ronald
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|