Holland Kadett B Club Forum
03 April 2026, 15:06:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Contact gaat niet meer uit ?!?!  (gelezen 11812 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeremy
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 27 December 2019, 20:40:48 »

Contact gaat niet meer uit... Ik weet het niet

Vandaag wou ik eens een stuk gaan rijden. De auto staat lekker warm binnen en onder een druppelaar.
Normaal start en lopen, maar vandaag dus niet.
Ik doe het contact aan en de auto heeft stroom maar slaat niet aan. Even voor de zekerheid mijn andere auto erbij voor starthulp  daar accu was genoeg vol.
Toen even met een hamer getikt op de startmotor, en na een aantal keer proberen sloeg hij gewoon aan.
Lekker rond gereden en tussendoor de auto uit gehad. Weer even niet starten, maar vanzelf sloeg hij toch gewoon aan. Even later bij een vriend sloeg hij niet meer aan. Dus even duwen en zo de auto gestart. Prima naar huis gereden en niks aan de hand.
Thuis weer even proberen. En dus niet meer starten.
Weer geduwt, en toen bleef de startmotor meedraaien. Vervolgens start de auto nu wel maar blijft startmotor draaien. Heel apart. Vervolgens wil ik de auto uitzetten, gaat deze niet meer uit met de sleutel...
het contact blijft nu continu aan! De auto start nu wel maar blijft de startmotor ook meedraaien. Zou het misschien aan het contact liggen  of maar ie ergens sluiting. Of is het toch de startmotor.

Ik hoor graag advies
Alvast bedankt

mdevette
Sr. Member

64-88-PX 1100n limosine special 1971

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 27 December 2019, 21:04:47 »

Je hebt alle 3 de mogelijkheden al opgenoemd. Nu is het zaak door uitsluiting de echte veroorzaker te achter halen.
In dit geval is het contactslot volgens mij de hoofdverdachte. De 2 symptomen die jij noemt zijn gecombineerd in het contactslot. Meet het schakelblok achter het contactslot eens door. Als de motor loopt en startmotor blijft mee draaien zou de startmotor moeten stoppen na het loshalen van de stekker achterop het contactslot. Als het start relais vast blijft zitten loopt de startmotor door. Weet je in ieder geval uit welke hoek het zou kunnen komen. Suc 6
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 27 December 2019, 21:37:37 »

als de startmotor blijft meedraaien nadat de motor aanslaat zou ik de bendix eens schoonmaken.

Kadett B L "super" 1968 LPG
Jeremy
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 28 December 2019, 07:06:37 »

Bedankt voor het advies. Ik ga ermee aan de gang Knipoog
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: