Holland Kadett B Club Forum
28 Maart 2024, 09:25:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rubbers Traverse  (gelezen 12519 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Gepost op: 12 Februari 2020, 20:11:02 »

Jongens, wie weet dit ?

Als ik kijk in de werkplaats handboeken zie ik de buis om de tussen as altijd netjes in het midden staan, met rubber dempers (17) die niet symetrisch zijn.
De bout in de traverse ligt hoger (uit het midden) dan de bevestiging aan de behuizing.
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 12 Februari 2020, 20:18:10 »

Toen ik van het weekend samen met willem (waarvoor dank nog) de rubbers verving voor nieuwe rubbers van splendid, die overigens meteen kapot gingen (bagger kwaliteit).
Viel het mij op dat de behuizing om de tussen as veel hoger lag dan het midden. Nu hoor ik al tijden een geluid uit de aandrijflijn komen wat ik het beste kan omschrijven als dat af en toe een as in een holle buis ligt te tikken. Met het te hoog liggen van de tussenas zou die onder belasting wel tegen de behuizing kunnen komen en zo het geluid maken wat ik zojuist beschreef.
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Februari 2020, 20:20:34 »

Waar ik ook kijk, ik zie alleen de sysmetrische rubber dempers, maar zijn er ook a-symetrische ?
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Februari 2020, 20:22:14 »

in mijn eigen oude voorraad heb ik wel een oude a-symetrische gevonden,
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Februari 2020, 20:25:46 »

Kan mijn verhaal kloppen over dat geluid ? wie weet hier meer over ?

De part nummers die op de a-symetrische rubber dempers staan
8937884 grau of 8987884 grau
8949335 gelb
3958147m

Zijn er 2 types ?
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Februari 2020, 07:30:06 »

Het antwoord weet ik helaas ook niet. Er zijn twee mogelijkheden:
1. De rubbers horen asymmetrisch te zijn en reproducties zijn dit niet.
2. De rubbers zijn gewoon recht en zitten er onder spanning in. Het rubber wat jij hebt is misschien door jaren zo gespannen te hebben gestaan zo in deze vorm blijven staan.

Het geluid wat jij omschrijft kan denk ik niet komen door de aandrijfas die binnenin tegen het staartstuk slaat. Dat zou betekenen dat het ronde rubber waar het hanglager in zit helemaal kapot is. Ik zou het eerder zoeken in een kapotte kruiskoppeling van de tussenas.

Ik ben benieuwd wat andere mensen ervan zeggen.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Februari 2020, 07:50:19 »

Bedankt voor meedenken. De Kruiskoppelling had geen speling maar toch vervangen. Geluid blijft dan ook.
Gelogd
StephanD
Newbie
*
Berichten: 38


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Februari 2020, 12:16:19 »

Ik had dit geluid zoals beschreven eerst ook.

Bij mij was het inderdaad het ronde rubber, waar het hanglager inzit zoals Olaf beschrijft, geheel kapot.

Dit rubber heb ik toen bij O.T.R in Duitsland besteld en erin laten zetten. Het is niet zo ingrijpend gelukkig.

Hopelijk heb je hier iets aan en hopelijk is dit het voor je.

Succes
Gelogd
StephanD
Newbie
*
Berichten: 38


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 13 Februari 2020, 12:18:25 »

 Zie ook het onderwerp van cardan as huis. Hier beschreef ik toen het probleem en staat ook de lager in beschreven.

Gelogd
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Februari 2020, 12:36:29 »

Ook ik denk dat het rubber waar het lager in zit zijn beste tijd heeft gehad.Wordt een slappe boel na verloop van tijd.
Dit is ook de enige plek in de aandrijflijn waar de binnenas wat zou kunnen raken.

Volgens mij zijn de rubbers orgineel recht maar door de spanning en ouderdom blijven ze schuin staan.

Heb deze laatst ook vervangen samen met keerring en rubberring met lager.

Ronald
Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Februari 2020, 13:26:05 »

Wederom bedankt, zowel lager als donut zijn vervangen, ga dat artikel eens lezen. Lachebek
Gelogd
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Februari 2020, 15:08:58 »

Vlak ook een schokbreker met kleine dode slag niet uit, maakt ook zo`n geluid weet ik uit eigen ervaring.
En klinkt ook erg door.
Proberen door de auto licht op en neer te bewegen.

Ronald
Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 15 Februari 2020, 12:21:53 »

Hoe zit de donut vast in het huis? Kan het zijn dat het geluid wat Marc beschrijft van een niet juist geplaatste donut komt?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 16 Februari 2020, 14:03:15 »

Bedankt allemaal voor het meedenken. Inmiddels ben ik er door onderzoek achtergekomen dat de tussen as nooit de traverse of achterasbuis die aan de cardan vast zou kunnen raken.  Wat me wel is opgevallen is dat er erg verschil is in stijfheid van de rubber donuts. Mijn orginele donut (helaas stuk) is een stuk steviger dat de reproductie van splendd. Ook die van een reserve tussenas met traverse is ondanks dat hij uitgedroogd is een stuk steviger. Nu zie ik wel een wel versterkte versie maar die is wel voor grotere motoren. Past deze ook op de standaard 1100 traverse ? weet iemand dat ?
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 21 Februari 2020, 09:37:45 »

Inmiddels een nieuwe en nog stuggere donut binnen van opel classic parts. Wat een verschil in kwaliteit zeg. De nieuwe is echt een stuk steviger. Van het weekend weer opbouwen. de donut van de cih / grotere motoren mist het eind schot waar de lager tegen aanligt, niet uitwisselbaar dus.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines