Holland Kadett B Club Forum
20 Juni 2026, 08:24:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: elec.ontsteking  (gelezen 58373 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 14 Februari 2007, 12:50:03 »

Citaat
 Het tandwiel is er af.
De borgpen is een conische pen 4 naar 4.05 met in het dikkere deel 3 kerven in de lengterichting. Eens zien of die nog ergen op te scharrelen is.(pin, cone, grooved, 4x20 mm. deelnr. 2086301, wie heeft er één voor me :-)

Het plaatsen van de verdeler zal verdraaid moeten zijn t.o.v. de originele verdeler.
Als de onderdrukdoos naar achteren wijst, zit de module/stekkeraansluiting aan de zijde van het motorblok, en daar is geen ruimte voor deze uitstekende stekker

De stekkeraansluiting is net achter de rotor nog zichtbaar.
Oplossing?
oliepomppal in blok kwart slag draaien, verdelerhuis kwart slag gedraaid plaatsen en bougie-1 op aansluiting waar rotor dan heen wijst??
Te simpel gedacht of correct?

p.s.: OPEL levert deze borgpennen niet meer: niet leverbaar volgens hun computer.

Gert, gewoon een een borgpen pakken, deze zet zich goed uit naar alle kanten. gebruik deze al jaren zo.

je krijgt nu iets meer plek omdat de condensator nu vervalt op jou bosch onsteking.

olie pomppal hoef je niet te draaien omdat het tandwiel onder aan de onsteking kun je zodanig plaatsen in elke stand wat je zelf maar wilt. terug komend ergens op een antwoordt van mij is dat de 1e cilinder niet perse op het merkteken moet staan.  

de onstekking kun je dus in elk willekeurige stand plaatsen, alleen rekening houden dat ie op een nok staat voor het tijdstip:{blink}

Chris
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 14 Februari 2007, 12:57:00 »

Mijn huidige ontsteking is een delco; er lijkt me geen ruimte te zijn voor de stekker op de verdeler, als ik hem inbouw zoals het hoort.
Dus dan maar met de onderdrukdoos opzij en de stekker naar achteren.
Zoals je zegt; als de rotor maar wijst naar de aansluiting van de bougiekabel van de eerste cilinder.

m.b.t. tot de verdeler; verchromen is mooi, maar is dat niet "onbetaalbaar".
Ik heb hier wel eens iets (willen) laten verchromen, maar :[barf]:[reallymad]

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-doc
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 14 Februari 2007, 13:09:00 »

Gert, op de foto hierboven staat een bosch onsteking afgebeeld.
als je een delco gebruikt dan is deze in diameter veel groter en dan moet je een nieuw gat maken voor de aansluiting van de elektronische gedeelte.

verchromen is niet zo duur, ga al jaren naar
www.chroomtechnologie.nl  in Reuver bij Venlo. voor mijn volgende kiemen van mezelf is zogoed als alles verchroomd, dit wil zeggen alles wat los gaat is verchroomd. ben nu nog alleen een bedrijf aan het zoeken die platic doet chroom dampen.  :{blink}

Chris
Chippie
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 14 Februari 2007, 19:20:00 »

chroom dampen?
Ken wel het chroom spuiten, maar van dampen heb ik nog nooit gehoord.. Wat is dat precies Chris?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 14 Februari 2007, 19:26:46 »

Citaat
 chroom dampen?
Ken wel het chroom spuiten, maar van dampen heb ik nog nooit gehoord.. Wat is dat precies Chris?

op plastic wordt de chroom laag via een verdampings proces gedaan. een normaal chroom bad gaat niet omdat de voorbewerkingen er niet op houdt.:{blink}
Chippie
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: 14 Februari 2007, 19:28:00 »

Aha, das een mooie optie natuurlijk! Thanx voor de uitleg Chris Knipoog
kadett-doc
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 14 Februari 2007, 19:32:00 »

in Duitsland zit een bedrijf, maar met de post opsturen vind ik maar niks, omdat ik zelf een foto maak bij afgifte van mijn spullen, dat doet die in reuver ook bij inname van de spullen, als er dan iets weg is kan ik het aantonen dat de fout bij hun ligt en niet bij mij.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 14 Februari 2007, 19:48:18 »

Citaat
A: Gert, op de foto hierboven staat een bosch onsteking afgebeeld.
als je een delco gebruikt dan is deze in diameter veel groter en dan moet je een nieuw gat maken voor de aansluiting van de elektronische gedeelte.

B:verchromen is niet zo duur, ga al jaren naar
www.chroomtechnologie.nl  in Reuver bij Venlo. voor mijn volgende kiemen van mezelf is zogoed als alles verchroomd, dit wil zeggen alles wat los gaat is verchroomd. ben nu nog alleen een bedrijf aan het zoeken die platic doet chroom dampen.  :{blink}

Chris

m.b.t. A:
Dat klopt; de verdeler op de foto is een Bosch verdeler uit een A-Corsa.(opgeschoond richting Kadett-B)
De verdeler die nu in m'n auto zit is een Delco (met puntjes)
Je hebt gelijkt, en ik had me dat nog niet gerealiseerd, maar de Delco met puntjes heeft een veel grotere diameter dan de electronische Bosch.
Dat geeft dus meer ruimte bij de inbouw.
Mijn bedoeling is de Delco+bobine er uit te mikken en de Bosch+bobine met module er in te zetten. Deze wisseling moet toch zonder prblemen kunnen?

B: Ik heb hier in de buurt wel eens navraag gedaan naar verchroom-prijzen. Ze leken me niet erg happig op dat ongeregelde goed en vroegen er (daarom??) veel geld voor.

Bewerk jij de spullen eerst zover voor dat ze snel in bad kunnen, of ontchromen/polijsten/ontvetten/ontroesten enz. zij de spullen ook voor je?
Deze bewerkingen kosten meestal de meeste tijd.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-doc
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 14 Februari 2007, 21:39:00 »

Gert, de Delco kun je zo verruilen voor een Bosch, ze zijn onder indentiek alleen bovenin zit het verschil, de bobine verwisselen is niet nodig. ga je over op elektronische onsteking, dan is het raadzaam om dan een ronde langwerpige bobine te pakken omdat deze meer leveren als de ouderwetse bobine die we erop hebben zitten.

B: Ik heb hier in de buurt wel eens navraag gedaan naar verchroom-prijzen. Ze leken me niet erg happig op dat ongeregelde goed en vroegen er (daarom??) veel geld voor.

kort gezegd Gert, dan zijn het bedrijven die liever massa productie hebben en maken. die in Reuver heeft zijn naam met reputatie omdat hij gericht is in voornamelijk oldtimer gebeuren en alles wat er de deur uit gaat is ipv. 40-60 Mu behandeld met 60-80 Mu dikte chroom en dat heeft een veel diepere glans.

het materiaal wat ik aanlever is bij mij thuis alleen ontvet en gedemonteerd en voor de rest beslist hij, bv; het onsteking huis, thermostaat huis en de dynamo is van aluminium dat is iets duurder als het gewone ijzer.

Chris
Chippie
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 14 Februari 2007, 21:53:00 »

Chris, heb je ook indicatieprijzen wat zoiets nu ongeveer kost?
Ik heb dezelfde ervaring als Gert met de prijzen
kadett-doc
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 14 Februari 2007, 22:31:30 »

Citaat
 Chris, heb je ook indicatieprijzen wat zoiets nu ongeveer kost?
Ik heb dezelfde ervaring als Gert met de prijzen

het ligt eran wat je brengt; bv. een gehele stuurkolom, dynamo, startmotor, kleppendeksel van GT, motor en baksteunen en sloten all in voor (mijn prijs) 200 euro. daarom laat ik alles verchromen.:{blink}

Chris
Chippie
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 14 Februari 2007, 22:34:00 »

:shocked Wow das echt goedkoop Chris!
Voor dat geld had ik het ook zeker laten doen! Het enige wat ik erg graag zou willen laten verchromen is mijn kleine draairaampje RV (driehoekraampje) Deze bladdert af en roest. Dat is natuurlijk geen gezicht straks als verder de hele wagen netjes is.
Misschien moet een mod dit topic even splitsen in verchromen: hoe en wat
kadett-doc
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: 14 Februari 2007, 22:38:00 »

johan, laat toevallig dat ik die zij raampjes ook heb laten verchromen. morgen heb ik pics hiervan.
Chippie
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: 14 Februari 2007, 22:40:00 »

Wow, ik ben benieuwd Chris!
Ik durf het bijna niet te vragen, maar..... Knipoog
kadett-doc
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 14 Februari 2007, 22:44:00 »

morgen, verrassing:{blink}
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omhoog
  Print  

Ga naar: