|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 09 Februari 2007, 21:44:00 » |
|
Ik bedoel het ook positief Chris  Dat je daar aan denkt om te vragen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 09 Februari 2007, 21:58:31 » |
|
Ik bedoel het ook positief Chris  Dat je daar aan denkt om te vragen! Johan ik bekijk een foto of een detail rustig en beheerst, heb al vaak ongelukken ermee weten te voorkomen, bv. de bouten die verkeerd om zaten kunnen zo de velg dooslijpen en wat dan gebeurt.... hoef ik niet uit teleggen en zo doe ik het met alles en geef meteen een advies mee omdat ik zoveel van deze troetelbeestjes hebt gemaakt is de kijk erop anders als anderen het doen. ben nou bezig met het verder ontwikkelen van de vooras in een MC-Person veersysteem, waarbij de wegligging en rijgedrag alleen maar beter op wordt. ik blijf de uitdaging aan gaan (docteren)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 09 Februari 2007, 22:04:00 » |
|
Je heet niet voor niks kadett doc he?  Goed bezig hoor Chris alhoewel het af en toe voor mij iets te technisch wordt.. (heb je met die reclame jongens he?)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 09 Februari 2007, 22:07:44 » |
|
Je heet niet voor niks kadett doc he?  Goed bezig hoor Chris alhoewel het af en toe voor mij iets te technisch wordt.. (heb je met die reclame jongens he?) Johan bedankt voor het compliment, probeer het zo gemakkelijk over tebrengen, maar het laatste snap ik niet met "die reclame jongens he" {clover}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 09 Februari 2007, 22:15:00 » |
|
Ik bedoel daarmee dat ik een hele andere achtergrond heb (qua opleiding) en zelf wel redelijk wat afweet van techniek, maar lang niet zoveel als jullie. Dat bedoel ik daarmee 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 09 Februari 2007, 22:18:00 » |
|
Sorry Johan, verkeerd begrepen en gelezen, als we zo door gaan maken we jou wel technisch.:{blink}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 09 Februari 2007, 22:21:53 » |
|
Sorry Johan, verkeerd begrepen en gelezen Geen probleem Chirs  als we zo door gaan maken we jou wel technisch.:{blink} Dat gaat op deze manier zeker lukken met jouw hulp Chris 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 09 Februari 2007, 22:25:00 » |
|
Johan, niet alleen door mij maar ook anderen geven heel veel het goede voorbeeld en als we elkaar aanvullen dan hebben we geen boeken meer nodig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 09 Februari 2007, 22:28:00 » |
|
Daar heb je helemaal gelijk in Chris! Er zijn hier genoeg mensen die hun kennis willen delen en dat ook doen. Daarbij ben jij toch wel de superkenner hoor  Bescheidenheid siert de mens, maar daarom mag het wel eens gezegd worden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 09 Februari 2007, 22:57:14 » |
|
....heb je met die reclame jongens he?)... Ik had je al eens willen vragen of je uit de technische hoek komt. Qua werk, nee dus. Des te meer respect voor wat je daar neer zet. 
|
|
|
|
|
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 10 Februari 2007, 12:32:00 » |
|
Gert, met de tijd wordt het wel wat met hem. niet alles op een dag maar respect ook van mijn kant uit.:{blink}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 10 Februari 2007, 12:42:58 » |
|
Daar heb je helemaal gelijk in Chris! Er zijn hier genoeg mensen die hun kennis willen delen en dat ook doen. Daarbij ben jij toch wel de superkenner hoor  Bescheidenheid siert de mens, maar daarom mag het wel eens gezegd worden Johan, ik heb jaren in onze troetelbeestjes ervaring en wil het toch naar buiten dragen, maar met mootjes anders wordt het voor een die er niks van afweet een hele lastige post om het door te nemen. bij blij dat Gert het meteen aanvoeld en per direct ook de technische handleiding erbij doet, dit maakt uileggen vele male gemakkelijker. {clover}:{blink} Chris
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 10 Februari 2007, 17:44:00 » |
|
Ook ik heb geen technische achtergrond (voorheen leraar wis-en natuurkunde, en nu kleine zelfstandige/graveerbedrijf), en ik ben gek op beschrijvingen, foto's en handleidingen. Vandaar dat ik alles opsla wat ik tegenkom. In de praktijk blijken veel zaken gelukkig eenvoudiger dan je na het lezen van de handleiding zou denken en met hulp en advies van onderandere leden van dit forum, kom je een heel eind. Daarvoor dank(heart)
p.s. we dwalen weer af:cool
|
|
|
|
|
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 11 Februari 2007, 16:55:00 » |
|
Gisteravond (of eigenlijk tot vannacht 02:00 uur) de assen gemonteerd... DRAMA! Eerst al de lagerschalen uit de oude trommels halen (voor) en vervolgens in de vriezer gelegd om te krimpen. Dat ging allemaal prima. Ook het erin zetten: geen probleem. Echter bij het monteren van de trommels wel problemen. Ze passen niet goed  De nieuwe trommles zijn pak hem beet 3 mm dieper dan de oude en dus krijg ik de borgmoer er niet meer op... Volgende week maar weer es kijken hoe ik dat op moet lossen. Ook de achteras weer gemonteerd en de wagen staat weer rechtop (zonder schade aan de zijkant) Hierbij even een plaatje bij het praatje    Overigens zie je bij de vooras dat het rubber wat tussen de schoteltjes en de carosserie moet, er ook nog niet tussen zit. (ligt in de motorruimte) De schotels sluiten nog niet aan op de wagen en moet ik dus nog monteren Johan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 11 Februari 2007, 18:20:00 » |
|
ziet er goed uit johan, haal je de motorsteunen nog er vanaf als je de motor gaat plaatsen dit werkt gemakkelijker.:{blink}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|