Holland Kadett B Club Forum
16 April 2024, 20:12:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: '73 Kadett-b Coupé 1.1  (gelezen 77223 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #60 Gepost op: 04 Maart 2008, 13:23:00 »

Ik ben gisteren nog wat bezig geweest met de vooras. Alles is gedemonteerd behalve de bussen, onderste kogelgewricht en de bladveer (wiens bout volledig vast zit)


(meer pics & info op mijn blog: http://jinx.koendd.be )

Ik heb ondertussen ook mogen ondervinden dat de stuurkogels van een "ab" model niet op een "bis" passen.
Wat kan ik best doen? stuurkogels voor een ab bestellen? de spoortstang op de asschenkels van m'n ab op de bis schijfremmen zetten? De boutgaten zijn hetzelfde maar de lengte is niet helemaal hetzelfde precies.

(Zal zien dat er binnenkort pics zijn ter vergelijking)

Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #61 Gepost op: 05 Maart 2008, 16:33:00 »

Hier zijn de foto's van het verschil tussen de stuurbeugels.
Ik denk dat ik best de B2 beugel gebruik (de roestige op de fotos). Het is immers een B2 vooras, enkel de asschenkels/schijven zijn van een B1


Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #62 Gepost op: 14 Maart 2008, 11:34:00 »

We zijn ondertussen weer al wat verder  :klap:

Ik heb wat problemen gehad bij het spuiten van onderdelen: de verf barste open net na het spuiten. Dit kwam door te dikke laag in 1 keer te spuiten (en denk ik ook omdat ik met verwarmde verf op koude onderdelen spoot)





De onderste draagarmen zijn ook van de bladveer gehaald. Ze zijn echter niet meer perfect dus ze zullen opgelapt moeten worden. De bout en bus in de bladveer zitten nog altijd muurvast dus ik zal de boor moeten bovenhalen (of de rubber er tussenuit fikken, kweet het nog ni zo)





meer pics en uitleg op de blog uiteraard Lachebek
Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #63 Gepost op: 09 Mei 2008, 00:21:00 »

Kleine update:

spindles zijn verder afgebouwd: enige wat daarmee nog moet gebeuren is de kroonmoer aanhalen op het juiste moment en de splitpennen plaatsen (heb helaas geen momentsleutel)



Er is ook een bestelling aangekomen... verse onderdeeltjes! het belangrijkste zijn de rubber bussen, dan kan ik mijn vooras af bouwen
Het leukste zijn m'n nieuwe spiegeltjes Lachebek


(meer pics, evenveel uitleg op m'n blog)
Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #64 Gepost op: 02 Oktober 2008, 13:44:00 »

Er zijn ondertussen nog wa vorderingen geweest. Ik heb op dit moment ff geen tijd om alles hier neer te zetten maar op m'n blog is alles te vinden Lachebek

http://jinx.koendd.Be
Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #65 Gepost op: 28 Juli 2009, 14:11:00 »

na lange stilstand.... tijd voor ACTIE! (kwil met da bakske rijden en wel zo snel mogelijk!)



onlangs een voor- en achterasgekocht met stabi's (baanligging!) die ook aan wat aandacht toe waren maar in't algemeen nog in goeie staat zijn.

De ingewikkelde delen zijn in den electrolytbak gegooid, de trompet is met de staalborstel gedaan. Electrolyt werkt super goe, alleen is da zwart spul da achterblijft soms moeilijk weg te krijgen. bon.. pics!


















(het oog links da ge ziet is voor de stabi, en zit ni op de andere A-armen da'k heb, hier onder is het rechts...)
Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #66 Gepost op: 22 Augustus 2009, 14:38:00 »

weer ff een update Lachebek

het witte is epoxy primer. Super spul, beenhard.
Wegens budgetbeperkingen zal het ook bij die kleur blijven (is ook weer eens iets anders he...)
Ook heb ik nog ergens leuke velgen op de kop getikt. Ze zouden op een paar jaar na tijdscorrect moeten zijn maar ik vind er geen informatie over. Het zijn velgen van het merk BWA, type "100"
5.5J x 13, op ET20 (17mm verder naar buiten dan SR velgen dus, maar voor de rest hetzelfde)









































Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #67 Gepost op: 08 Juni 2011, 17:23:06 »

Het is weer een hele tijd geleden da'k hier nog een update gepost heb... maar ik heb nog steeds m'n kadettje en ben er nog steeds mee bezig!

Ik heb het wat ingekort maar hier zijn enkele sfeerbeelden: Lachebek

Voor:



Tijdens:





Na:






Andere kant:

Voor:



Na:







Het stuk tussen slotplaat en keienvanger had ik niet langs de passagierskant dus heb ik het zelf gemaakt:
















Zo ook met het stuk vloerplaat dat ik niet had:










En dat komt hier terecht:













Hopelijk wordt die hoek (en hopelijk de binnendorpel) zaterdag ingelast.


chuss!





Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #68 Gepost op: 08 Juni 2011, 17:24:26 »

zou een van de mods me ook even kunnen verplaatsen naar "bestaande kadett projecten"?  (ik blijf die opdeling ook wat bizar vinden... :p)

Edit: bedankt! Lachebek
Gelogd

wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #69 Gepost op: 08 Juni 2011, 20:56:35 »

Hoi David,

Gewoon rustig aan doorgaan.
Leuk om met een beetje ouderwets smeedwerk weer stukken plaatwerk pas te maken.
Ziet er prima uit!!!


Groet,
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
roger H
Gast
« Antwoord #70 Gepost op: 08 Juni 2011, 22:26:47 »

hallo David,

ziet er goed uit. komt me heel erg bekend voor die plaatdelen. ik had precies hetzelvde als jouw aan de linker kant. en ik had dus ook geen slotplaat ter beschikking,dus deze is ook zelf gemaakt.

het wordt wat.
succes ermee.

groetjes roger
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #71 Gepost op: 08 Juni 2011, 23:34:24 »

Het is een oude brandladder Lachebek

Maar dat ding is een zaligheid om mee te werken. kan er makkelijk dingen op klemmen en het is van dik en stevig staal!

ik begin het zelf maken van plaatwerk best leuk te vinden. Het is toch wel een uitdaging Lachebek

in ieder geval... bedankt voor de complimentjes! hopelijk zaterdag de volgende update
Gelogd

kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #72 Gepost op: 10 Juni 2011, 20:54:26 »

Ik ben telkens weer blij dat ik niet de enige kadett heb met dit roestduiveltje.

De plaatjes zijn erg herkenbaar, op de foto lijkt het heel gemakkelijk maar achter de meeste foto´s zit uren werk.
Wel erg handig om hier enkele voorbeelden te zien.
Succes met de voortgang.   
Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #73 Gepost op: 12 Juni 2011, 00:12:57 »

deze heeft op sommige plaatsen toch meer gaten dan ik ooit had gewild hoor... maar ja.. eerste echte eigen auto, daar neem je geen afscheid van (ook al heb ik er zelf nog nooit in gereden :p)
Intussen vind ik het super om me te verdiepen in het plaatslagen!

Hoekje inlassen is intussen nog niet gebeurd... bleek dat de balk er onder vrij rot was en nu niet meer Lachebek

Werken met 1.5mm staal is in ieder geval HARD werken... pff. Ik ben blij dat de rest van den auto veel dunner staal is.

Mijn oud brandladdertje is intussen mijn favoriet stuk gereedschap geworden. werkt geweldig!







Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #74 Gepost op: 26 September 2011, 22:45:44 »

het hoekje van de bestuurderskantvloer zit er weer in! bloed zweet en tranen kostte het maar het zit eindelijk op z'n plaats Lachebek






Gelogd

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines