Als 18-jarige ben ik in het bezit geraakt van de Kadett-b van mijn oom. Via wat herinneringen kwam ik op de Kadett-b club terecht, waar ik nog een lidmaatschap voor
aan wil vragen. Maargoed, voordat het zover is zal ik toch eerst mijn rijbewijs moeten halen en wil ik wat doen aan de euveltjes waar het wagentje mee te kampen heeft. Voorzover mijn kennis gaat, werkt alles mechanisch helemaal. De vriendin van mijn oom heeft 'm in dat opzicht ook na laten lopen en de remmen laten nakijken en evt. vervangen. Ook zit er aan de passagierskant een nieuw voorscherm op.
Maargoed, dan de euvels:
-Veel oppervlakkige roestplekjes, zowel onder de motorkap als op de motorkap en het dak.
-Het nieuwe voorscherm zit niet helemaal goed gemonteerd en valt over over het rubber van de voorruit heen. Ook is de spleet tussen het voorscherm en de deur best groot. En de deur loopt aan bij het openen.
-De vèrstralers werken niet(het mistlicht wel. Ook zijn de spiegels van de vèrstralers niet goed meer.
-Wel een (aangesloten) parkeerlichtschakelaar aanwezig, maar die werkt ook niet. Hoort deze er in?
-En last but not least een rotte plek in het voorscherm aan de bestuurders(linker)kant.
-Ook zitten er gaatjes waar denk ik een richtingaanwijzer op zat. Hier zat een oranje opel stickertje op maar daar vormde zich roest onder. Dit heb ik opgeschuurd en behandeld met Zinc spray. Of dat dé manier is weet ik niet.
Foto's:

Binnenkant motorkap. Zoals te zien is zit er lakachtig materiaal over de roestplekken maar dit heeft weinig geholpen in ieder geval.

Plekjes op de motorkap, aangestipt met motorolie om in ieder geval meer schade tegen te gaan. En sporen van de kat, die er graag op zit...

Het gat in het voorscherm, als het zich daartoe beperkt. Zal een flink stuk vervangen moeten worden aangezien een stuk boven het gat zo in te drukken is.

De parkeerlicht (?)schakelaar, aangesloten maar niet werkend.
Tips over wat het beste is, zijn zonder meer welkom, aangezien ik niet heel ervaren ben.
Ik heb door mijn vaders bedrijf de beschikking tot een grote hoop gereedschap, lasapparatuur en cetera. Dus ik hoop op het beste. Na mijn examens is er in ieder geval tijd genoeg.
Jeroen