Holland Kadett B Club Forum
21 April 2026, 02:01:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: bussen onderste draagarm  (gelezen 17476 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 13 Augustus 2008, 22:35:00 »

Ze zijn er regelijk vlot uitgekomen (een pak makkelijker dan die van de bovenste draagarm)
maar nu moeten er nieuwe bussen terug in. Hoe pak ik dat best aan? het stuk tussen de bussen moet er tussen voor er geperst kan worden... goed opwarmen/afkoelen en er in tikken met de hamer ??

Heeft er iemand ervaring?

NIJNR812
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 12 Juli 2008, 18:39:00 »

wat wij vaak doen is, de bus insmeren met een beetje kopervet. Daarna een draadeind wat door het gat van de bus past pakken, en een dop van een ratelset nemen die evengroot is als de bus ( zodat de rand van de dop tegen de buitenste rand van de bus komt ) Daarna een dikke carroserie ring of iets dergelijks nemen die tegen de draagarm gezet kan worden, als je daar dan weer een moer achter plaatst, kun je de bus zo in de draagarm trekken. ik hoop dat je me uitleg een beetje begrijpt. anders probeer ik het nog duidelijker uit te leggen.

mvg renko
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Juli 2008, 21:12:00 »

met de bovenste draagarm gaat dat inderdaad en zo heb ik het al gedaan, maar bij de onderste moet het tussenstuk er in voor dat de bus er in kan en dan kan deze truuk niet helaas Droevig

tenzij ik het niet helemaal begrijp....

Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Augustus 2008, 16:51:00 »

Zijn er eigenlijk verschillende soorten voor de onderste bussen? ik heb via splendid m'n bussen besteld maar het middenstuk heeft speling in de bus.
Heb ik de verkeerde bussen?

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Augustus 2008, 21:44:00 »

Ik meen gelezen te hebben dat de draagarmen vroeger met "bussen" geleverd werden.
Je bestelde geen losse bussen maar een nieuwe met bussen.
Je zou bij spendid parts na moeten vragen?
Is er misschien verschil tussen B1(bis) en B2(ab) armen? (ik dacht van wel) Zo ja, dan is dit misschien de oorzaak?

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Augustus 2008, 22:35:00 »

Ik heb Udo reeds een mail gestuurd maar heb tot noch toe geen antwoord (de mail is al enkele weken geleden gestuurd). Mijn duits is helaas niet goed genoeg om het volledig uit te leggen dus het was in het engels.

Misschien is er een verschil tussen 1900 en 1100 bussen. Dat zou dan een stuk het verschil maken tussen een dikke en een gewone as.

Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Juni 2010, 14:43:22 »

Ik ben terug bezig met deze draagarmen, met 2 stukken draadeind heb ik 1 van de twee bussen voor het grootste deel er in gekregen maar nu wilt hij niet meer verder. Elke keer ik alles opspan, plooit nu de draagarm naar binnen. Niet goed voor de draagarm, en zo gaat de bus er niet recht in.
Heeft er iemand een oplossing? Ik heb eventueel beschikking over een pers of iets grotere bankschroef.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Juni 2010, 14:46:56 »

heb je een foto van de huidige stand van zaken; dat denkt makkelijker mee.

Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Juni 2010, 14:52:39 »

De draagarm is blijkbaar al goed naar binnen getrokken...
Ik vind genoeg info ivm het uithalen van de bussen, maar ze er terug in krijgen is precies moeilijker. Gert, Welke zoektermen zou je aanraden op het duitse forum? Buchsen untere querlenker?

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 22 Juni 2010, 15:02:15 »

Ik zal over het duits nog even nadenken.
Ik zou tussen de twee armen een klos/stang/buis/profiel of zoiets zetten, waardoor de armen niet meer naar elkaar toe kunnen buigen en je dus meer trekkracht kunt zetten.
Verder eventueel de draagarm in de oven lekker warm maken (ja, slecht voor de verf, maar ja...) en de bussen in de vriezer lekker koud.
Misschien doen de krimp in de bus en het uitzetten van de arm dan genoeg om het in elkaar te krijgen?
Eventueel eerst de arm niet te warm en de bus wel koud; je schijnt vloeibaar stikstof in spuitbussen te hebben (misschien duur) en anders de vriezer.

Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 22 Juni 2010, 15:05:41 »

heb ook geprobeerd er iets tussen te zetten maar dat helpt heel beperkt, hij buigt dan nog steeds naar binnen.
Slecht voor de verf is niet er, die is er met al dat klooien toch al af (en ik moet op termijn toch een volledig nieuwe vooras hebben)
zal de overige bussen in de vriezer leggen, hopelijk helpt dat wat.

Alvast bedankt voor je hulp (heb even met mijn beperkt duits toch enkele threads gevonden over de bussen maar geen enkele over hoe ze er terug in moeten)

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 22 Juni 2010, 15:26:28 »

Querlenkerbuchsen Grijns

Klopt, niets over monteren. Zal ik daar eens iets over vragen?

Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 22 Juni 2010, 15:30:59 »

Dat zou super zijn!
Bedankt!

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 22 Juni 2010, 15:42:44 »

http://80.86.91.251/wbb2/thread.php?threadid=15394

kadett-doc
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 22 Juni 2010, 16:18:37 »

Zijn er eigenlijk verschillende soorten voor de onderste bussen? ik heb via splendid m'n bussen besteld maar het middenstuk heeft speling in de bus.
Heb ik de verkeerde bussen?

Gert had het al aangegeven, er is een verschil tussen B1 en B2 bussen
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: