Holland Kadett B Club Forum
05 Juni 2026, 20:11:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Slechte kwaliteit contactpuntjes  (gelezen 16127 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 25 November 2009, 13:02:16 »

Omdat ik ook dagelijks in mijn oude Opels rijdt, moet je ook vaker onderhoud doen. Logisch, maar wat me de laatste maanden opvalt is dat de kwaliteit van bepaalde onderdelen slechter wordt.

Zo is bijvoorbeeld de kwaliteit van de contactpunten steeds slechter. Er zit namelijk al bij een nieuw puntje speling op het scharnierpunt. Hierdoor staan de contacten niet netjes tegenover elkaar. Zie foto:

Dit puntje heeft ca. 15.000 km achter de kiezen. Er zitten geen putjes/kraters op de contacten, dus de condensator werkt perfect. Wel zie je duidelijk dat de puntjes niet netjes tegenover elkaar staan. Hierdoor is afstellen van de contacthoek moeilijk, en zal deze ook iedere keer verlopen.

Hebben meerdere mensen deze problemen, of ligt het aan het geleverde merk (het nieuw geplaatste puntje heeft ook speling)?

Merk is KW. Vroeger kreeg ik altijd BERU. Deze waren altijd probleemloos.

Ik ga overigens dit puntje vervangen door een HOT-SPARK electronische ontsteking, maar daarover later meer.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 08 April 2009, 09:20:00 »

Die konstruktie ziet er gammel uit  :[reallymad]

Ik had snel last van inbranden, ondanks het geregeld vervangen van de condensator.
Sinds de A-Corsa ontsteking (2 jaar nu) heb ik geen puntjes meer en sindsdien heb ik de verdelerkap er nog niet weer af gehadSuzanne de Jong

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 08 April 2009, 13:44:00 »

zijn die Corsa verdelers nog makkelijk te vinden daar? Hier in Belgiƫ lijken ze zeldzaam te worden...

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 08 April 2009, 14:07:00 »

Ik heb een oproep gedaan via http://www.onderdelenzoeker.nl/

Er werden mij toen een stuk of drie aanbiedingen gedaan.
De mijne was 40 Euro incl. verzenden dacht ik.

Dit haal ik van een ander forum:
kadett e en corsa a, mits het hetzelfde type motorblok is (gietijzer is altijd goed" )

Of dat van de E-Kadett klopt, weet ik niet, maar lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Zo zien ze er uit:

En op het lichtblauwe inlegplaatje op de module aan de bobine staat bij mij:
0 227 100 123
MTR01
080

wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 08 April 2009, 20:13:00 »

Ralph,

IK heb zelf een bouwpakketje electronische condensator gekocht van Velleman,zodat men zegt e contactpuntjes wel tot 50.000km meegaan. Ook betere prestaties en minder benzineverbruik zou met dit kitje mogelijk zijn. De kosten zijn 14.75 euro en ik hem gehaald bij Radio Piet in Arnhem,is ook te bestellen bij www.velleman.be
Een leuk en goedkoop alternatief.
Fred
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 08 April 2009, 21:56:00 »

Deze bouwpakketjes ken ik. Ik heb zo'n printje hier ook liggen. Werken prima, maar men moet wel een goed contactpuntje hebben. Dus eentje zonder speling op het scharnierpunt.
Het voordeel van deze printjes is dat er nagenoeg geen stroom door het contactpunt zelf gaat, waardoor deze niet inbranden.

Ikzelf ga voor een ander systeem, waarbij het contactpunt wordt vervangen door een ronde schijf met 4 magneetjes, en een klein stukje electronica op de plaats van het contactpunt.

Ik heb dit setje al een aantal weken thuis liggen, en wil deze inbouwen in mijn dagelijkse Rekord.

Ralph

Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 09 April 2009, 05:55:00 »

Hoi Ralph,

Zoals we al eens gemaild hebben heb ik dit setje ook. Hij is ingebouwd en de auto loopt er erg mooi op. Het enige nadeel wat ik had was dat het grondplaatje niet helemaal paste. De rode ontvangst unit zat te dicht bij de as waardoor de zwarte magneetring er niet omheen paste. Ik heb het grondplaatje iets aangepast waardoor ie meer naar buiten staat en nu past het wel. Zonder afstellen liep de auto al. Dit weekend ga ik hem emt de lamp afstellen.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 09 April 2009, 06:53:00 »

Hoi Olaf,

Mooi om te horen dat het is gelukt. Is hij ingebouwd in een kadett met kleine (1.1 / 1.2) motor, of in een auto met een grote motor (1.5 / 1.7 / 1.9 / 2.0 enz.)?

Ik laat wel horen hoe het bij mij is gegaan.

Ralph

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 09 April 2009, 08:19:00 »

Hoi Ralph,

De Hot-Spark heb ik ingebouwd in mijn 1700 kadett. In mijn 1200 kadett heb ik een elektronische ontsteking van een Corsa zitten (werk ook perfect).

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 26 Mei 2009, 09:28:00 »

Ik heb inmiddels mijn Bosch ontsteking ook omgebouwd. Het Hot-Spark setje is ingebouwd in mijn dagelijkse Opel Rekord.

Bij mij was de pasvorm perfect. Ik heb geen aanpassingen hoeven te maken aan het grondplaatje.

Ook bij mij liep de motor direct, de ontsteking stond slechts minimaal iets te laat ingesteld.

Momenteel heb ik al weer enkele 100 km's gereden en ik ben zeker niet ontevreden over het ombouwsetje!

Ik heb foto's van de inbouw gemaakt, en zal deze plaatsen bij een artikel dat ik deze week zal schrijven voor op de website, zodat iedereen kan zien hoe eenvoudig het is om een electronische (eigenlijk is het een contactloze)ontsteking te maken in onze Opeltjes!

Ralph

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Mei 2009, 22:03:00 »

Het artikel staat op de website. Ik moet alleen nog 1 foto maken met de verdeler compleet ingebouwd.

De handleiding is te vinden onder het kopje "techniek", maar ook via deze link:
http://www.kadett-b.nl/techniek/artikel002.php

Ralph

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 26 Mei 2009, 22:33:00 »

klasse !!

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 27 Mei 2009, 10:32:10 »

Citaat
 klasse !!

Ik was gisteren nog zeer positief over de Hot-Spark, maar vandaag heeft hij al de geest gegeven! In mider dan 500 km is hij kapot.

Ik heb net een mail gestuurd, en wacht nu even een reactie af. Volgens de website moet er 3 jaar omruil garantie opzitten!

@Gert: Gert, is het goed als ik het verhaal dat je op dit forum hebt geschreven over de inbouw van een Corsa-A ontsteking (met veel foto's!) ook in een artikel "gooi", zodat dit ook op de website onder het kopje "techniek" komt te staan?
Ik bedoel dus een artikel te maken vergelijkbaar met de Hot-Spark, maar dan over de inbouw van een Corsa-A ontsteking. Uiteraard met vermelding van jouw naam, en jouw foto's!

Ralph

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 27 Mei 2009, 11:08:00 »

Jouw artikelen zien er "gelikt" uit.
Ik vind het prima, als je mijn verhaaltje in die vorm wilt gieten.
Als je e.e.a. nodig hebt, dan hoor ik het wel; foto's e.d. die je nodig hebt, kun je uit het forum halen, en anders stuur ik je ze wel toe.

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 27 Mei 2009, 19:34:00 »

Ik had binnen een paar uur al antwoord van Hot-Spark:{blink} Ik kan de defecte module opsturen, en dan zou ik een nieuwe krijgen!

Ik houd jullie op de hoogte!

De eerder genoemde foto met de hele ontsteking weer samengebouwd heb ik dus nog steeds niet kunnen maken. Jullie zullen in het artikel nog even moeten wachten tot ik weer een nieuwe heb!

Ralph

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: