24 Juni 2026, 17:11:17
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws
:
Startpagina
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Holland Kadett B Club Forum
>
Alles over de Kadett-B
>
Carrosserie
>
Plaatsen trekhaak
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Print
Auteur
Topic: Plaatsen trekhaak (gelezen 6561 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member
Berichten: 603
Plaatsen trekhaak
«
Gepost op:
29 Juli 2010, 16:21:41 »
Aangezien ik met het meiske en met fietsendrager vol fietsen op vakantie wil met de Kadett, wil ik een trekhaak gaan plaatsen. Ik heb er twee, volgens allebei Brink, met enkel twee opstaande stukken staal aan de uiteinden die volgens mij paralell staan of komen te staan met de draagbalken die onder de achterbak doorlopen.
Nu weet ik niet precies waar ik moet beginnen; moet ik twee gaten in de bodem slijpen en in elke draagbalk een drietal gaten boren waar het geheel vervolgens op komt te zitten? En is dit enigszins gemerkt?
Vast bedankt!
Gelogd
kwadettilac
Hero Member
Berichten: 514
Re:Plaatsen trekhaak
«
Antwoord #1 Gepost op:
29 Juli 2010, 16:37:35 »
Er komt geen slijptol aan te pas!!
Alleen een boormachine moet volstaan.
Als het goed is heb je er ook 2 metalen strippen bij die aan de binnenzijde van de kofferbak komen.
Kwestie van goed uitmeten en dan eerst kleine gaatjes vanuit de kofferbak door de kokerbalken boren!
Tip: boor eerst aan beide zijden 1 gaatje en vervolgens passen!! Mbv de strippen verder uitmeten.
De trekhaak kun je het handigst met een krikje op de plaats drukken. Dan kan je het zelfs in je uppie.
Succes,
Erwin
Gelogd
Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (
www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C
).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
kadett-doc
Gast
Re:Plaatsen trekhaak
«
Antwoord #2 Gepost op:
29 Juli 2010, 16:47:31 »
vergeet de bussen niet die in de chassisbalk komen anders draai je de balk plat
Gelogd
reusjep
Hero Member
Berichten: 603
Re:Plaatsen trekhaak
«
Antwoord #3 Gepost op:
29 Juli 2010, 21:17:58 »
Bedankt!
Voor de zekerheid: Als ik het goed begrijp is de bevestiging door de kokerbalken heen, van onderaf naar boven? (De trekhaak suggereert van links naar rechts, of begrijp ik nu iets verkeerd?)
Gelogd
kadett-doc
Gast
Re:Plaatsen trekhaak
«
Antwoord #4 Gepost op:
29 Juli 2010, 21:47:24 »
bij een brinktrekhaak gaan de bouten van links naar rechts of andersom. vanuit de binnenkant, dus kofferbak moet je de gaten groter maken om zo de bussen over de bout in de chassisbalk te plaatsen om zo de chassisbalk niet plat duwen en om de sterke verbinding te maken
Gelogd
Pagina's: [
1
]
Omhoog
Print
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
HKBC Algemeen
-----------------------------
=> Forum regels & handleidingen
-----------------------------
Alles over de Kadett-B
-----------------------------
=> Carrosserie
=> Motoren
=> Aandrijving
=> Electriciteit
=> Interieur
=> Wat past er van andere Opels?
=> Rondom de Kadett-B
-----------------------------
Te koop / Aangeboden
-----------------------------
=> Kadett-B te koop
=> Kadett-B gezocht
=> Ik zoek onderdelen
=> Ik verkoop onderdelen
=> Overige akties
-----------------------------
Meetings
-----------------------------
=> Geplande HKBC meetings
=> Meetings van andere clubs
-----------------------------
Kadett-B projecten
-----------------------------
=> Nieuw Kadett-B project
=> Bestaand Kadett-B project
-----------------------------
Overige
-----------------------------
=> Miniaturen
=> Archief
=> Fotoalbum
=> Handige links
=> Kletshoek
Laden...