Holland Kadett B Club Forum
29 April 2026, 14:53:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: projectje kadett caravan  (gelezen 58772 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #60 Gepost op: 04 April 2011, 05:32:23 »

maar het is nu weer goed dan??

gr Paul
roger H
Gast
« Antwoord #61 Gepost op: 04 April 2011, 06:00:12 »

ik ben er nog met bezig ik weet niet meer de preciese druk van het pedaal hoe dat normaal is. want heb er niet lang mee gereden met een normale remdruk.
maar ik had met chris gebeld, om te vragen waarom ik geen druk achter kreeg, ik was er zeker van dat ik de cups goed erin had gezet.
ik had alles nog eens moeten nakijken zei chris voor alle zekerheid en om dingen te kunnen uitsluiten het kon namelijk ook aan de afstelling van de achterwielen liggen.

maar die heb ik naar mijn weten ook goed afgesteld. en de voorremmen had ik alleen nieuwe remcilinders erop gezet.

ik kan nogmaals alles gaan ontluchten of het mischien daaraan ligt anders heb ik een klein vermoede.
want wat is er als de eerste aanslagring ( die waar het gat in zit voor de pin van het rempedaal) niet meer 100% goed is?
deze dicht het hele zooitje toch af of zow je dat niet merken als deze niet meer 100% is?
want ik heb deze ligt opgescheurd met 1200 scheurpapier omdat er een kleine beschadiging opzat.

groetjes
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #62 Gepost op: 04 April 2011, 06:35:53 »

Roger,

Kijk ook eens naar je remleidingen en drukverdeler achter deze kunnen ook wel eens niet goed zijn, drukverdeler kapot en/of remleidingen zitten verstopt met allerlei rotzooi welke in de loop van de jaren er in is gekomen.

Zal niet de eerste keer zijn dat het hier aan ligt.

Succes Fred uut Huessen.
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #63 Gepost op: 04 April 2011, 11:49:41 »

Roger,

Kijk ook eens naar je remleidingen en drukverdeler achter deze kunnen ook wel eens niet goed zijn, drukverdeler kapot en/of remleidingen zitten verstopt met allerlei rotzooi welke in de loop van de jaren er in is gekomen.

Zal niet de eerste keer zijn dat het hier aan ligt.

Succes Fred uut Huessen.
Ik heb bij mijn A-kadett eens een verstopte achterste remslang gehad, erg vervelende storing en zoeken, zoeken. Dat verwacht je ook niet snel. Paar maanden daarvoor gewoon mee gereden en van het stilstaan vast gaan zitten.
Succes,
Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
roger H
Gast
« Antwoord #64 Gepost op: 04 April 2011, 22:41:08 »

jongens bedankt voor jullie reactie,maar ik heb op de remschoenen voor alles wat met remmen te maken heeft vervangen dus er zit alles nieuw erop.
ik denk niet dat het aan de remleidingen of remslang ligt,wat mischien wel kan is de drukverdeler dat daar een vuiltje in zit. terwijl ik deze ook heb schoon gemaakt. Ik weet het niet

ik heb ze vandaag maar weer eens ontlucht omdat ik het nog niet goed vond. er kwam wel weer wat lucht uit en na 3 keer rond zijn gegaan kwam er geen bel meer door het slangetje heen.
maar helaas was het nog steeds niet goed. ik ga woensdag maar weer verder kijken en denken. Rollende ogen Verbaasd Ik weet het niet

ik heb ook nog een andere vraag. ik heb de v-snaar in het begin vervangen, maar had toen niet erop gelet hoe hij erop zat.
nu zag ik vandaag pas dat hij tegen de onderste bevestigings bout aan loopt.

Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #65 Gepost op: 04 April 2011, 23:57:20 »

De enige reden die ik kan bedenken is dat je riem niet de juiste maat heeft. (ik denk te klein)
Een langere riem zorgt er voor dat de alternator verder naar buiten moet en de riem zo de de bout ontwijkt

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #66 Gepost op: 05 April 2011, 07:17:28 »

Moge Roger...
remmen blijft toch een appart systeem op zich.  Lippen verzegeld

En voor de riem sluit ik mij aan bij Jinx...
wellicht heb je per ongeluk de riem gekregen voor een gelijkstroom dynamo.. deze zijn bij mijn weten ietsje korter.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
roger H
Gast
« Antwoord #67 Gepost op: 06 April 2011, 23:04:21 »

hehe vandaag is chris eens komen kijken hoe het kon dat ik gen druk achter kreeg. na een tijd alles controleren en zoeken,hadden we het toch gevonden.
het was allemaal goed en ik had niks verkeerd in elkaar gezet of iets derglijks,maar schijn is de hoofdremcilinder niet meer 100% (mischien toch een krasje of zo erin)
nu zijn de remmen weer perfect op het afstellen na.

gelukig, en nu de rest nog afmaken dan kan hij eindelijk weer even de weg op. en als nu niks meer tegen zit zal ik er toch zijn met mijn kadett. Grijns Lachen Lachebek
bij deze mag ik chris weer bedanken.
dit is het fijn, als men elkaar helpt.

groetjes
roger H
Gast
« Antwoord #68 Gepost op: 07 April 2011, 22:40:43 »

hoi fred, we hebben niet naar de rest gekeken. maar ik hem het voorscherm nog eens deels losgehad en wat omgekregen.
het is raar want voor bij de koplamp en achter bij einde motorkap zit hij prima,maar daartussen dus in het midden is het net of het voorscherm bol is. Rollende ogen Verbaasd

ik hoop toch nog met hem opte rijden op 10april.

groetjes
roger H
Gast
« Antwoord #69 Gepost op: 08 April 2011, 23:48:58 »

hoi Fred,

ja ik hoop het he,zeker is het helaas nog niet. ben alles op de laatste minuut aant doen natuurlijk.
maar heb ja ook nog een paar seconden na de minuten. Lachen

je kunt beter met de ogen dicht naar hem kijken dan ziet hij er wat beter uit Lachen Knipoog   moet nog veel doen en ook nog het ander voorscherm plamuren Huilen maarja gewoon met en met he.  want als ik nu weer in mijn beurs kijk dan heb ik een aantal kamers te huur hoor. Knipoog

ik heb vandaag de deurrubbers erin gedaan en nog wat geplamuurt en gespoten en geschuurt en ga zo maar door.
en wat betrefd de v-snaar hadden jullie gelijk, hij was te klein waar door de dynamo eigenlijk helemaal op het loste stond.
wat was nu het probleem, ik had toen een te grote meegekregen die ik helemaal niet kon strak leggen, en daarna een die 2maten kleiner is. daarom vond ik het raar dat hij tegen de bout aan liep.
nu had ik de keuze uit 2 maten Rollende ogen  dus heb ik ze bijde meegenomen en ga ik er 1 terug brengen,het moest 1 maat kleiner zijn. dus heb vandaag de goeie erop gelegt.

groetjes
roger H
Gast
« Antwoord #70 Gepost op: 07 Juni 2011, 22:51:27 »

zo, eindelijk hebben we weer wat tijd gevonden om wat meer met de KADETT bezig te zijn.
ik ben weer verder gegaan waar ik gebleven was.
bijdeze de fotos van de afgelopen 3weken.

ik moest nog de rechter kant plamuren en de linker kant een paar plekjes verbeteren.
dan heb ik het dashbord eens losgehaald,en het kabelgedoe weer wat beter inelkaar gemaakt.
en ik heb hem meteen weer een nieuw likje verf gegeven, ik wist niet dat een dashbord ook kon lachen, want hij was er erg blij mee. Cool Lachen
dan het ander dashbord wat ik al had liggen weer erop zetten, en het radio gat weer opnieuw richten,het was erg scheef na al dat gepruts wat eraan gedaan is Droevig

en toen kwam het echte werk haha, namelijk het spuitwerk.

de fotos hiervan volgen nog.

groetjes roger
roger H
Gast
« Antwoord #71 Gepost op: 07 Juni 2011, 23:03:17 »

het dak een beetje repareren en strakker maken,ziet wat beter uit voor een bruiloft dacht ik zo Knipoog

de haak voor de achterbank vast te klikken was afgebroken,deze moest  weer vast gemaakt worden.

de rest van de fotos volgen nog.

groetjes roger

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #72 Gepost op: 08 Juni 2011, 07:15:58 »

Hoi roger,

Dit zijn wel de leuke klussen... De kadett knapt er al heel mooi van op.
Wel een beetje zonde dat er zo aan het radio gat is geprutst. Gelukkig valt het niet meer op als de radio op zijn plek zit.

Gr,
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
roger H
Gast
« Antwoord #73 Gepost op: 08 Juni 2011, 22:49:05 »

tja wouter helaas krijg ik het niet helmaal weg gewerkt. je blijft het toch altijd zien Boos Boos  Huilen

de fotos voor het spuiten.

een papier kadettje Lachen

roger H
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: 10 Juni 2011, 19:17:19 »

nu dan de fotos als hij weer blauw is/ wordt  Lachen

ik heb de spuitverf laten mengen,dit voor zo weinig mogelijk kleurverschil. en ik moet zelf zeggen dat er haast geen kleurverschil is te zien.
alleen moet ik eens de deuren polijsten.

nu zijn we in ieder geval zover klaar, alleen nog eens de motorruimte en dan de deuren nog en achter zijn nog kleine plekjes. maar alles op zijn tijd.

groetjes
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omhoog
  Print  

Ga naar: