Holland Kadett B Club Forum
11 Juni 2026, 12:51:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett Rallye 1100  (gelezen 48101 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
dimitrip
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 22 Maart 2011, 03:06:20 »

Daarom geloof ik nooit veel van 'de motor is gereviseerd'. Als hij goed gereviseerd is hoort er zo slordig geen vloeibare pakking aan te zitten. De motor gaat dus open voor grondige inspectie. Horen het carter- en distributiedeksel trouwens zilver te zijn? Ik dacht altijd dat die ohv-blokjes compleet zwart waren, maar misschien was er aan de SR-motor iets anders?

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 22 Maart 2011, 08:42:49 »

En voor wat betreft die lampjes in de kofferbak en motorruimte, die behoren naar mijn weten voorzien te zijn van een kwikschakelaartje.
Dit zit in het lamphoudertje zelf.
Echter gaan deze vaak stuk... het schakelaartje gaat lek waardoor de elektroden corroderen en geen contact meer maken.

groet,
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
dimitrip
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 22 Maart 2011, 10:00:50 »

Leuk en simpel projectje.
De stof hoezen van je voortrein mag je ook wel vernieuwen.
Voor de roest die oppervlakkig is kun je het beste met een roestborsel doen en dan goed in de lood menie zetten.
Voor de achterbank heb je een pm.

Fred

Inderdaad Fred,
Stofhoezen heb ik er trouwens ook nog een set nieuwe bijgekregen. De vorige eigenaar had blijkbaar wel de intentie om hem netjes in orde te zetten.
Maar goed, alles wat rubber is ga ik toch sowieso vervangen.

Pm terug trouwens ;-)

d
dimitrip
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 22 Maart 2011, 10:03:13 »

En voor wat betreft die lampjes in de kofferbak en motorruimte, die behoren naar mijn weten voorzien te zijn van een kwikschakelaartje.
Dit zit in het lamphoudertje zelf.
Echter gaan deze vaak stuk... het schakelaartje gaat lek waardoor de elektroden corroderen en geen contact meer maken.

groet,
Wouter

Ahh, was dat het bewuste schakelaartje dat steeds stuk gaat. Geen probleem. Dat vraagt dan weer voor een creatieve oplossing. Heeft ooit al iemand geprobeerd om het kwikschakelaartje te vervangen door iets anders? eventueel een mechanisch schakelaartje? Met een draaibankje en een kogeltje kom je ook al een eind lijkt me.

d
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 22 Maart 2011, 10:11:12 »

Kofferbakkleplampje zit bij mij aan/in de linkeronderhoek van de klep en heeft een drukschakelaartje.
Motorruimtekleplampje zit bevestigd tegen het verstevegingskruis en werkt met een kwikschakelaar.
De ruimte achter de gril hoort mat-zwart te zijn.
Waarom een andere oliepijlstok? Deze is origineel, hoogstens een beetje krom.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 22 Maart 2011, 14:17:15 »

Zo op de foto's te zien een mooie bijna onverprutste originele auto.
Daar kan je heel iets moois van maken.
Succes,

Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
dimitrip
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 22 Maart 2011, 18:43:18 »

Waarom een andere oliepijlstok? Deze is origineel, hoogstens een beetje krom.

Echt waar? is dat de originele peilstok? :-) ik dacht echt dat het een creatieve oplossing was van de vorige eigenaar.
roger H
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: 22 Maart 2011, 23:51:56 »

leuk projectje, niet veel werk, en ziet er redelijk goed uit.

ik weet niet of je hem echt net zoals de rally modelen precies wilot na maken, maar ik zouw zeggen dat je voor heel veel
 vragen over de kleuren en verstralers enz zelf een antwoord kunt geven.
je kunt de kleppendeksel  de gekste kleuren geven. ( bedenk wel dat het beste de hitte bestendige lakken zijn, deze gaan als je geluk hebt niet schuren.) dit heb je met normale lak een grote kans op, ik mag niet te veel zeggen Grijns Knipoog 
en hetzelfde met de distributiedeksel en carterpan. alleen de distributiedeksel wordt niet zo warm als de rest van de delen.

de kleur van het plaatwerk achter de gril is volgens mij weten altijd zwart, maar ook hier hoef je dit niet te doen. je kunt het elke willekeurige kleur geven.
en de TRUUUT weet ik niet wat hij orgineel is. bij de een is hij zilver de ene chrome  de ander zwart en bij sommige zelfs roest kleurig Lachen
je kunt hem een kleur geven wat je wilt.
ook de gasstangen, bij mij zijn ze namelijk roestig van kleur Lachen

de ruitenwisser weet ik niet zeker wat ze nu echt orgineel zijn. de ene rally heeft zwarte een de ander weer chrome. dit kun je wel opzoeken via internet
de antenne hoort zover ik weet op het rechter voorscherm te zitten. ik weet niet of er aparte modelen zijn die de antene op het dak hadden, maar denk ik haast van niet.
jammer inderdaad.
de verstralers vind ik persoonlijk mooi en goed zitten,deze kun je ook willekeurig plaatsen. je kunt het zo gek niet maken. er zijn erbij die er 4 a 5 grote erop gooien Verbaasd Rollende ogen

voor de rest met veertjes en spatlampjes en lampjes en oliedop heb ik geen idee.
ik heb voor zover ik weet helemaal geen lampje in de motorruimte Verbaasd is wel handig als hij wat meer watt heeft dan hoef je geen looplamp te gebruiken Lachen

verder wens ik je succes. en zoek eens op internet naar plaatjes en info over de rally modelen

groetjes
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 23 Maart 2011, 12:33:05 »

Proficiat met deze auto, hij ziet er inderdaad nog heel goed uit! Lachebek

De oliedop is normaal gezien een metalen versie.
Als ik me niet vergis zijn meeste motoren gewoon zwart qua deksels en karters.
De anderevragen zijn al beantwoord of weet ik het antwoord niet op:)
Veel success ermee!

dimitrip
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 23 Maart 2011, 14:37:50 »

Dankjewel voor jullie reacties.

@ roger H: voor alle duidelijkheid, ik wil geen rallye namaken hoor, dit is een echte rallye. Maar na 45 jaar zijn er uiteraard hier en daar wat spullen die er niet meer origineel zijn van kleur. Zoals bijvoorbeeld de afwerking van een aantal onderdelen onder de kap. Veel mensen houden niet zo van die roestkleur, en spuiten onderdelen dan in een kleur die beter past dan roest.. in plaats van het correct aan te pakken. Die gasstangen bijvoorbeeld zullen netjes van de verf ontdaan worden en naar de verzinkerij gebracht worden. Persoonlijk hou ik ook niet van een overdaad aan chrome, dus waar het niet zat komt het er ook niet.

Motordeksels worden netjes gepoedercoat. Zwart dus in dit geval. Voor deksels kan dat perfect de temperaturen aan die het moet aankunnen. Overigens een goede tweecomponentenlak ook hoor. Een goede 'gewone' lak is nog steeds beter dan de hittebestendige verf van bv. Motip. Enkel in de buurt van de uitlaat zal die verbranden. Cilinderkop in hittebestendige verf of een keramische coating zetten is dus geen overbodige luxe. En wat betreft gietijzeren blokken is het raadzaam een goede vullende primer te gebruiken. De poriën van het materiaal absorberen anders te veel verf waardoor het resultaat pas na een aantal lagen bevredigend is.

Het is trouwens ook niet de bedoeling om deze auto geheel te restaureren. Daar is hij te goed voor. Ik hou ervan dat een auto het juiste tijdsbeeld uitstraalt. Dus ook gebruikssporen heeft. Een 'geschiedenis' heeft. Hij mag nergens uiteraard nog roesten, technisch in nieuwstaat verkeren, maar een krasje of wat doffe lak vind ik geen probleem. Integendeel. En da's geen gebrek aan kennis, materiaal of geld. Een oprechte voorkeur voor de originaliteit! ;-)
Daarom heb ik ook zeker niet minder respect voor perfect gerestaureerde wagens. Mijn andere auto, een ford consul coupé uit 1972 heb ik ook compleet gerestaureerd, andere kleur gegeven enz...

groetjes,

dimitri
roger H
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 23 Maart 2011, 23:30:32 »

ik bedoelde ook niet dat je van een gewone kadett een rally na ging maken, dat wist ik dat je een rally hebt.
maar wat ik bedoelde was eigenlijk of je hem precies het zelvde als een rally weer wouw terug brengen, met de kleuren en onderdelen enz. Knipoog

en ik had alleen MIJN mening gezegt over hoe ik over de kleuren en al die dingen denk en vind. Knipoog

groetjes
dimitrip
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 24 Maart 2011, 13:52:42 »

Ah, sorry. Dat begreep ik fout.

De bedoeling is inderdaad dat de kleuren en afwerking blijven zoals hij oorspronkelijk bedoeld is. Er zijn weinig wagens die ik perfect vind zoals ze uit het fabriek kwamen maar dit is er wel één van.

Technisch blijft hij niet helemaal origineel. Sommige onderdelen worden vervangen door betere. Een betere uitlaat, snellere nokkenas, elektronische ontsteking enz. vind ik dan weer geen afbreuk doen aan de originaliteit. Maar ook daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld.
Ik denk er bijvoorbeeld sterk aan om vooraan een stabilisator in te bouwen.

Maar zoals je zelf zegt, waar ligt de grens? Moderne Cibie's geven allicht véél meer licht dan de originele verstralers/mistlichten. Maar dat vind ik dan weer wel zo uniek aan deze wagen dat ik liever de originele houd.
't zit allemaal tussen de oren  Knipoog
roger H
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: 26 Maart 2011, 22:50:08 »

Knipoog  ik vind het ook het mooist als ze orgineel zijn, maar technisch mogen er verbeteringen zijn.

groetjes
Jacco
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 30 Maart 2011, 20:28:47 »

Beste Dimitri,

Leuk dat je ons deelgenoot maakt van je project! Ik heb een broertje / zusje van jouw Kadett uit 1967, deze komt oorspronkelijk ook uit België! Ik zie dat altijd aan die grote mistlamp achterop. Je kunt ook altijd goed zien aan een kadett dat het een Rallye is aan het binnenspuitwerk. Dit is natuurlijk zwart en loopt heel breed uit.
Hoe moet je eigenlijk foto's op dit forum zetten? En anders mail ik wat.
Mogen we je project ook opnemen in het B-Magazine?
groeten, Jacco
dimitrip
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 31 Maart 2011, 17:18:29 »

Dag Jacco,

Inderdaad. Bij ons zitten we altijd met die lelijke mistlampen. Meestal werden ze er zelfs pas nadien opgezet (universele bloklichtjes). Maar het type lamp dat achteraan deze kadett zit heb ik nu al wel op verschillende kadettjes gezien. Misschien werden deze door bepaalde dealers gebruikt, of zelfs vanuit het fabriek voor de belgische markt voorzien.

Over de echtheid van de rallye ben ik ondertussen wel zeker. Ik heb meerdere eigenaars ondertussen weten vertellen dat dit niet op het typeplaatje of de papieren staat. Het verschil zit hem dus uitsluitend in de optische en motorische verschillen.
Zeer jammer natuurlijk dat je vaak 'rallye's' te koop ziet staan voor meer dan 10.000 euro waarvan de meeste kenmerken gewijzigd zijn (motor, assen, kleuren, wielen, interieur,...). Naar mijn mening is het dan niet echt een verkoopargument meer.

Deze is inderdaad ook zwart gespoten binnenin. Behalve in de kofferruimte, die is zilver. De vloer is ooit gedeeltelijk gerepareerd en is nu zilver, maar die zou zwart geweest kunnen zijn. Hoe bedoel je met het breed uitlopen van het zwart? De spuitnevel? De deuren en dashbord zijn niet herspoten.
In het interieur kloppen alle details ook verder. zwart hemeltje, badges, chromen pook, toerenteller,... de middenconsole is van de B1, maar gezien deze in de overgangsmaand naar B2 is gemaakt ben ik er vrijwel zeker van dat ook die origineel is. Zeker gezien de wagen maar 2 eigenaars heeft gehad.

Om foto's te plaatsen kan je ze best online zetten via een photosharing website zoals photobucket. Daar registreren, uploaden en dan op deze manier plaatsen:
[ img ]http://de link naar je foto[ /img ]
maar dan nergens spaties!

Je mag ze ook mailen hoor, dan plaats ik ze er hier wel even bij ;-)

Groetjes,

Dimitri

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: