Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 15:38:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 25   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mission impossible kadett-B 1969  (gelezen 376523 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Max
Gast
« Antwoord #240 Gepost op: 26 Juni 2012, 09:26:42 »

de truuk om de rubbers eruit te halen is simpel. Men nemen een boor, men boort een lading gaten in de bus. Als ie dan niet in deeltjes naar buiten komt dan kan je overwegen even een schroevendraaier tussen rubber en buitenbus te meppen en er een lading wd40 tussen te spuiten. scharnierdeel in de bankschroef en dan een beetje draaien met je draagarm en dan ist sneller klaar dan je denkt.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #241 Gepost op: 26 Juni 2012, 09:46:54 »

Check...Dat kan ik inderdaad proberen.
Ik ga het in iedergeval proberen te voorkomen en kijken of ik de huidige stalen bussen kan behouden.
Dit om de reden dat ik wil voorkomen dat de draagarmen weer onder de auto uit gehaald moeten worden... dat is een leuk klusje voor de winter.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #242 Gepost op: 03 Juli 2012, 19:25:31 »

Vandaag de pu bussen binnengekregen.
natuurlijk gelijk even gaan kijken of ze passen....helaas..  Boos Boos
Dat heb ik weer...
klaarblijkelijk zijn er dus 2 soorten draagarmen voor de kadett.
en na het een en ander nagemeten te hebben, heb ik links en rechts dus verschillende onderste draagarmen zitten...
bij de restauratie is inderdaad een arm vervangen omdat het orgineel was doorgerot.
ik heb er toen echter nooit bij stilgestaan dat er verschillende maten zijn.
wel wist ik dat je ze met en zonder stabilisatie hebt... maar dat er ook verschil in diameter is van de draagarmbussen dat was mij onbekend.

deze week maar even kijken of ik de pu bussen op maat kan laten draaien. anders moet ik weer nieuwe bestellen...

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...

Max
Gast
« Antwoord #243 Gepost op: 03 Juli 2012, 19:40:58 »

ja je hebt de grote en de kleine.. maar die kleine zijn dacht ik vrij zeldzaam.. ik had iig mazzel, ik had twee grote in me handen doen me vooras opgebouwd werd  Lachebek

succes!
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #244 Gepost op: 03 Juli 2012, 19:53:08 »

ja je hebt de grote en de kleine.. maar die kleine zijn dacht ik vrij zeldzaam..

Ik had er in iedergeval nooit van gehoord. Zo zie je maar weer dat je iedere keer weer wat bijleert...
Dan zal ik maar zuinig zijn op deze kleine maat draagarm....maar of ik er nou echt veel vrolijker van wordt...Lippen verzegeld Lippen verzegeld

Ik hoop dat het afdraaien lukt, dan kan ik ze namelijk dit weekende nog monteren zodat ik weer fijn een stukje kan rijden.

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #245 Gepost op: 03 Juli 2012, 20:10:59 »

je hebt wel steeds pech met je kadett... Ik weet het niet volgens mij ga je echt enorm genieten als hij weer rijdt.... Geschrokken

Kadett B L "super" 1968 LPG
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #246 Gepost op: 03 Juli 2012, 20:25:06 »

tsja Jeroen...shitt happens.
Ik had dit topic al niet voor niets "mission impossible" gedoopt....
Toen ik hem nog voor het dagelijks gebruik had heeft ie dat toch ongeveer 6 jaar uitgehouden. Ook toen heeft ie al wel de nodige zware onderhoudsbeurten en reparaties gehad...dus ik ben het wel een beetje van mijn kadettje gewend.

Dit zijn wel de laatste puntjes op de i.
Er zijn nog maar een paar kleine dingetjes die nog niet vernieuwd of gereviseerd zijn...( en die geven nu helaas 1 voor 1 de geest)
Maar nog even volhouden en dan is straks echt alles nieuw  Lachen Lachen Lachen Lachen

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #247 Gepost op: 07 Juli 2012, 19:55:25 »

Check...
Gisterenmiddag bij mijn lokale garage de PU-bussen op maat laten draaien.
Ze waren gelijk ook van het aanpakken... en het verloren rubber is nu vervangen door een PU-bus.
Er zit bij de PU-bussen een speciaal smeermiddel... maar wat een plakzooi is dat  Lippen verzegeld Lippen verzegeld

Het voorste rubber doe ik komende winter zelf.
Dan vervang ik ook gelijk de rubbers van de bovenste draagarmen. Ondanks dat deze goed zijn ingevet knerpen ze nogal zodra ik over een hobbeltje ga. En aangezien ik nu toch een complete set PU-bussen heb is dat een mooi klusje.

Ok hebben we het stuur eindelijk van de naaf gekregen.
Er bleek verder niets aan de hand, alleen was de stift en de sleepring van de claxon erg vervuilt met vettigheid en maakte daardoor waarschijnlijk slecht contact.
De sleepring is gereinigd en de stift hebben we met een paar segerringen wat verder naar buiten gebracht zodat die beter contact heeft met de sleepring.
Dus het toetertje doet het ook weer...

Vandaag ook gelijk even de schakeling van het verklikkerlampje van de achterruit verwarming iets aangepast. Nu werkt het tenminste zoals het zou moeten. Achterruitverwarming aan en ook lampje aan.
Voorheen bleef het lampje ook flauw branden terwijl de verwarming niet was ingeschakeld.

Het lampje van de toerenteller knipperde af en toe. Nieuw lampje erin en dat probleem is ook weer verholpen.
En de nieuwe motorkap rubbers heb ik op maat gesneden. Ze moeten nog een klein beetje doorzakken, maar dan ligt de kap als een huis.

En omdat het toch mooi weer was gelijk maar even een stukje wezen toeren.  Grijns Grijns Grijns 

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #248 Gepost op: 07 Juli 2012, 21:05:03 »

En omdat het toch mooi weer was gelijk maar even een stukje wezen toeren.  Grijns Grijns Grijns
dat gaf vast een goed gevoel ofnie?

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #249 Gepost op: 07 Juli 2012, 22:19:33 »

Ja zekers.... Zo'n kadettje blijft toch 10x leuker dan rijden in een hedendaagse auto.
..
..Ik moet alleen wel stiekum een beetje toegeven dat ik toch met dat mooie warme weer de airco een heel klein beetje mis... zeker met die plastic stoelen... Beschaamd Beschaamd ...

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #250 Gepost op: 07 Juli 2012, 22:40:57 »

Ja zekers.... Zo'n kadettje blijft toch 10x leuker dan rijden in een hedendaagse auto.
..
..Ik moet alleen wel stiekum een beetje toegeven dat ik toch met dat mooie warme weer de airco een heel klein beetje mis... zeker met die plastic stoelen... Beschaamd Beschaamd ...
dat heb ik ook... ik ben aan het kijken of een airco van een kleine andere auto misschien pas te maken is. (denk aan micra, aygo oid.) volgens mij moet het namelijk kunnen... de pomp bij zo'n kleine auto is ongeveer zo groot als de wisselspanningsdynamo van een kadett. dus verder gaat het er vooral om dat de verdamper(koude kant) een beetje tussen de accu en de verwarming moet passen...
ik denk dat ergens binnen nu en 5 jaar mijn kadett airco heeft... Lachen

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #251 Gepost op: 08 Juli 2012, 09:51:07 »

Dat is wel een goed idee.
Wellicht is de verdamper wel weg te werken in het grijze kachelhuis.
Gewoon door die voor of achter het verwarmingselement te plaatsen.

Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #252 Gepost op: 08 Juli 2012, 11:01:04 »

..

Wat mij meer irriteert is het lawaai, ik wil de mijne proberen wat te isoleren. Heb jij er ook nog wat extra's voor gedaan, bijvoorbeeld meer antidreunplaat bijvoorbeeld?

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #253 Gepost op: 08 Juli 2012, 11:47:24 »

Nee ik heb niets extra's aan geluidsisolatie gedaan.
Sterker nog ik heb de antidreun matten en het isolatiekarton tegen het dak allemaal weggelaten.
Dit om roetsvorming te voorkomen.
Wat wellicht wel scheelt is dat bij mij de gehele carrosserie in 4 tot 5 lagen epoxy primer is gezet. Dit dempt ook wel aardig wat geluid.

Ik heb wel gezien dat ze bij Splendid parts tegenwoordig een hitte isolatiedeken leveren. Deze plaats je in de motorruimte tegen het hitteschild (plaatwerk tussen de motor en cabine) aan.
Allicht dat dit ook een deel van het motor lawaai dempt.
Verder zorgen dat je raam en deurrubbers goed sluiten om windruis te verminderen..

Het wisseld ook een beetje per kadett.
Ik heb pas nog een rondje mogen rijden in een andere kadett ook uit 69. En die was echt fluisterstil, zonder dat daar iets extra's aan gedaan was.

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #254 Gepost op: 08 Juli 2012, 11:53:11 »

hier staat ie:
http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=178880&kategorieid=129&source=2&refertype=1&referid=129

Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 25   Omhoog
  Print  

Ga naar: