Check...
Gisterenmiddag bij mijn lokale garage de PU-bussen op maat laten draaien.
Ze waren gelijk ook van het aanpakken... en het verloren rubber is nu vervangen door een PU-bus.
Er zit bij de PU-bussen een speciaal smeermiddel... maar wat een plakzooi is dat

Het voorste rubber doe ik komende winter zelf.
Dan vervang ik ook gelijk de rubbers van de bovenste draagarmen. Ondanks dat deze goed zijn ingevet knerpen ze nogal zodra ik over een hobbeltje ga. En aangezien ik nu toch een complete set PU-bussen heb is dat een mooi klusje.
Ok hebben we het stuur eindelijk van de naaf gekregen.
Er bleek verder niets aan de hand, alleen was de stift en de sleepring van de claxon erg vervuilt met vettigheid en maakte daardoor waarschijnlijk slecht contact.
De sleepring is gereinigd en de stift hebben we met een paar segerringen wat verder naar buiten gebracht zodat die beter contact heeft met de sleepring.
Dus het toetertje doet het ook weer...
Vandaag ook gelijk even de schakeling van het verklikkerlampje van de achterruit verwarming iets aangepast. Nu werkt het tenminste zoals het zou moeten. Achterruitverwarming aan en ook lampje aan.
Voorheen bleef het lampje ook flauw branden terwijl de verwarming niet was ingeschakeld.
Het lampje van de toerenteller knipperde af en toe. Nieuw lampje erin en dat probleem is ook weer verholpen.
En de nieuwe motorkap rubbers heb ik op maat gesneden. Ze moeten nog een klein beetje doorzakken, maar dan ligt de kap als een huis.
En omdat het toch mooi weer was gelijk maar even een stukje wezen toeren.