Holland Kadett B Club Forum
25 Januari 2022, 08:40:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom bij de Holland Kadett-B Club
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 25   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mission impossible kadett-B 1969  (gelezen 187882 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
roger H
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 04 April 2011, 22:49:25 »

das niet leuk, het is me wat met die remmen ook zeg Lachen
ik kon hier bij de automatrialen zaak waar ik meestal heen ga ( ging) alleen de achterste remcilinders krijgen. de voorste heb ik bij classic parts gehaald.
maar volgens mij moet je ze WEL kunnen krijgen.

maar waarom heb je niet meteen nieuwe remcilinder erop gezet Rollende ogen als je toch alles uit elkaar hebt liggen??

succes ermee

groetjes
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1076



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 05 April 2011, 07:10:39 »

Hoi Roger,

Om nieuwe cilinders te nemen daar had ik inderdaad ook over na gedacht.
Echter aangezien de cilinders die ik nog had er goed uitzagen en prima werkte heb ik ze enkel gereinigd en opnieuw ingevet.... domdomdom   Lippen verzegeld   ik had inderdaad beter gelijk nieuwe moeten nemen...
Zo zie je maar geef je anderen raad en zelf doe ik het niet....


 
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1076



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 07 April 2011, 21:58:48 »

Zo, de afgelopen dagen ff flink doorgebuffeld  Grijns
Motor en volledige aandrijving hangt er helemaal in en alle bijbehorende appedages zijn aangesloten.
Vandaag de hele dag bezig geweest met het opbouwen van de electra en het dashbord.
Vooralsnog weinig mankementen gevonden enkel het lampje van de klok doet het nog niet en het lampje van de toerenteller heeft ergens een los contactje.

Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2537



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #33 Gepost op: 07 April 2011, 22:18:55 »

daar wordt hard gewerkt 
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 08 April 2011, 08:26:59 »

Zo, de afgelopen dagen ff flink doorgebuffeld  Grijns
Motor en volledige aandrijving hangt er helemaal in en alle bijbehorende appedages zijn aangesloten.
Vandaag de hele dag bezig geweest met het opbouwen van de electra en het dashbord.
Vooralsnog weinig mankementen gevonden enkel het lampje van de klok doet het nog niet en het lampje van de toerenteller heeft ergens een los contactje.

Het lijkt op een aflevering van OVERHOALIN, haalt hij de voorjaarsmeeting of niet...
Tot zondag?
Erwin

Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1076



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 08 April 2011, 11:52:52 »

Yep.. je moet toch wat met je vakantiedagen... anders zou je je nog kunnen gaan vervelen   Beschaamd

De voorjaarsmeeting gaat ie helaas niet halen..
Maar die van 2012 moet zeker lukken.
Net nog even goed een paar afdichtingen gehaald en een jerry can met benzine.... Wie weet gaat ie dit weekend voor het eerst weer starten...... Geschrokken

Volgende week zal ik weer is een serie foto's plaatsen.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1076



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 08 April 2011, 16:47:12 »

Ha Fred,  het had niet veel gescheeld of ik had hem vandaag met de moker bewerkt.... het is maar goed dat ik geen opvliegend karakter heb...

Major set back   Boos
Ik dacht de kadett afgelopen middag klaar te zetten om te starten, maar....... helaas.
olie erin... dat ging prima,
koelwater erin.... ff wachten ....en drup... drup... drup.....ff slangetje vastzetten dacht ik.... mooi verkeerd gedacht.
Blijkt er een koelwaterlekkage langs het motorblok te lopen.  Boos
Voor de zekerheid nog gauw even de kopbouten gecontroleerd op het juiste moment.
Maar dat was prima in orde.
De rest van de middag dus lekker bezig geweest met het weer loshalen van de kop.
Ik kan zo 123 geen mankementen vinden aan de kop of het blok, dus het zal hopelijk in de pakking zitten.
Ik vermoed dat de stalen ringen in de koppakking niet goed zijn geweest. Deze moeten bij het aandraaien van de kop gaan zetten en dat is bij deze pakking niet goed gegaan.

Morgenochtend komt een nieuwe pakking binnen dus gaan we het feest nog maar is proberen.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1076



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 08 April 2011, 18:25:57 »

Gewoon rustig blijven, doordat aan te houden kom je er wel. Knipoog
Mog het echt niet baten, en je hebt alle moed opgegeven, dan heb ik nog wel een moker en/of een voorhamer voor je  Lachen Lachen Lachen

Dat rustig blijven is af en toe lastig
En uit voorzorg heb ik de moker maar uit de garage gehaald en ergens anders opgeslagen...Dan ligt ie in iedergeval NIET voor het grijpen...  haha.

Hopelijk zit de boel morgen weer dicht.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
roger H
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 09 April 2011, 00:02:09 »

heb je ook de grote bahco en flex weg gelegt??  dit zijn ook hulpmiddelen als het niet lukt. ik herken het. had dit met het voorscherm maar had de hamer wel in de handen maar was op een andere plek aan slaan om hem op de plaats te krijgen gelukig Grijns

ben benieuwd naar wat fotootjes.
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1076



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 11 April 2011, 12:10:01 »

Zoals belooft hierbij weer een paar nieuwe plaatjes.

APR + MEI 2010

aanvang van de carrosserie










En ondertussen een andere set veren op de kop getikt en deze weer een beetje toonbaar gemaakt


Tevens nieuwe rubbers voor de voortrein gemaakt.

Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1076



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #40 Gepost op: 11 April 2011, 12:15:01 »

MEI 2010

wat opengeslepen is moet ook weer dichtgemaakt worden  Lachebek





En proberen een deel van de A-stijl met de scharnierpunten te redden.


Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1076



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 11 April 2011, 12:29:16 »

MEI 2010 deel 2

ook nog wat losse onderdelen fatsoeneren




De achteras ophanging voorzien van een nieuw lager en nieuwe stofhoes.








En vast het torretje op de werkbank geplaatst
Dit voor de psychologische voorbereiding  Ik weet het niet
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 11 April 2011, 12:53:25 »

Mooie plaatjes en o zo herkenbaar Grijns.
Dat belooft nog wat voor de plaatjes van het afgelopen jaar...
Ik ben zeer benieuwd of ik nog meer herkenbare probleempjes en oplossingen tegenkom.
Succes met de laatste loodjes,
Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1076



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #43 Gepost op: 11 April 2011, 21:17:45 »

Erwin, Fred dank voor de bemoedigende woorden.

Ik heb zojuist het probleem gevonden van mijn lekke koppakking.
We hebben en er hele weekend over zitten dimdammen wat het nou geweest kon zijn.
We dachten misschien aan vuil in de boutgaten. Dus vanmiddag direct uit het werk ff een paar boterhammen erin en aan de slag.
Eerst de boutgaten gecontroleerd op vuil.... helaas deze waren brandschoon.. op een kleinbeetje vet na.
Wellicht dat er teveel vet in zat waardoor de bouten stuik liepen... maar dat was het ook niet.

Toen de kop zonder pakking op het blok gelegd en een paar bouten met de hand erin gedraaid en wat blijkt.... de bouten lopen vast op de bodem van het boutgat terwijl de kop nog los zit..
dus de diepte van de boutgaten en de dikte van de kop vergeleken met de lengte van de bouten en moeten concluderen dat de bouten te lang zijn  Verbaasd
De enige reden die ik kan bedenken is dat door het vlakken van zowel de kop als het blok de bouten eigelijk te lang zijn om de kop nog met voldoende kracht op het onderblok te bevestigen.... het scheelt maar een fractie.

Dus zojuist van alle kopbouten 1 tot 1.5mm afgeslepen (1 tot 2 spoedjes) zodat ze de onderkant van de boutgaten niet meer raken.
Kop weer geplaatst met een nieuwe pakking en ....  Grijns  hij zit nu perfect.

Nu enkel de kleppen weer opnieuw stellen en de overige appendages monteren en afstellen, dan ben ik weer op schema..
Ik kan in ieder geval weer rustig slapen
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
roger H
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 12 April 2011, 05:40:15 »

hoi wouter,

ziet er goed uit, voor mij NOG niet herkenbaar,maar dat komt nog in de toekomst   Knipoog

had je de remcilindertjes al erop gezet?

groetjes
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 25   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines