Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 04:02:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Magnetron Kadett B 1.1 1972  (gelezen 73022 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 04 Maart 2012, 22:13:06 »

Hoe vaak komen die AC-Delco dynamo's voor? Ik moet zeggen dat ik ze nog nóóit gespot heb op een Kadettje. Enkel de Bosch met externe spanningsregelaar.

Precies weet ik het ook niet. Ik heb er eentje gesloopt waar deze op zat maar het kan goed zijn dat deze dynamo nagemonteerd is.

Groeten Olaf
bij mij is hij er ook later in gemonteerd door mn pa... die heeft hem zelf uit een C kadett geschroefd.

Kadett B L "super" 1968 LPG
magnetron
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 05 Maart 2012, 18:33:19 »

Ha! vandaag weer even contact gehad met de heren uit houten!

STATUS:

Dynamo was toch niet goed, hij heeft de dynamo + spannings regelaar ri. een dynamoboer megenomen en wat bleek (1 rotzooitje van binnen?? waarom? joost mag het weten!) Er is een andere gereviseerde dynamo voor terug gekomen (met interne spanningsregelaar)  Lachebek

Goedwerk, Woensdag ochtend is die helemaal af & ready to go! Ben erg benieuwd om alles te zien met mijn *lees: onze* eigen ogen!  Rollende ogen

Eerstvolgende word:

- Dorpels spuiten!  Foto's volgen snel!

Groet, Magnetron.

magnetron
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 07 Maart 2012, 23:30:26 »

Zo zo zo zo zo!!  Grijns

Kadett is terug en het volgende is gebeurt:

- Rem schijven voor
- Remblokjes voor
- Lucht Filter
- Oliefilter
- Motor Olie
- Versnellingsbak olie
- Nieuwe Bogies
- Nieuwe Verderkap + Bogiekabels
- Nieuwe Delco Remy Dynamo met ingebouwde spannings regelaar
- Nieuwe middenpijp tot achter
- Alle bedrading onder het dashboard herschikt & opnieuw vastgemaakt verotte *Lees: slordige* draden zijn vernieuwd.
- Nieuw (2ehands) kachel motortje gemonteerd.
- Nieuwe Flatblades (PERFECT ZICHT)

Kortom!  Grijns Alle Elektra werkt naar behoren. Rijd weer fijn! en bijna geluidloos  Lippen verzegeld

We zijn er achtergekomen dat de volgende delen nodig aan vervanging toe zijn:

** Handremkabel
** Draagarm Rubbers (iemand ervaring mee? ik nog niet!)
** Vacuüm vervroeger (DEFECT)

Fototje van de nieuwe schijf + Blokjes

Daarna de Flatblades (400MM) erop gemonteerd. Hier een foto voor het DUIDELIJKE verschil:

Trekhaak er onderuit geschroeft (LELIJK & ZWAAR):

Voor Mistlampen er afgehaald omdat er toch geen kabels uit komen! dus overbodig.

Wat morgen avond (07-03-2012) te doen:

Achterbak volledig aanpakken & weer netjes in orde maken.

Dit was het dan weer,

Magnetron!
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 08 Maart 2012, 10:26:58 »

Schiet goed op! En hoewel ik de flatblades niet helemaal bij een Kadettje vind passen, werken doen ze!

Mocht je je trekhaak niet hermonteren of apart willen zetten, dan heb ik nog wel interesse trouwens. Knipoog
magnetron
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 08 Maart 2012, 17:50:51 »

Reusjep, bedankt voor je reactie!

Ja die houd ik nog wel even zelf ivm. de reis is het wellicht makkelijk? maar dat weet ik nog niet zeker. Over de flatblades: we hebben allemaal een eigensmaak maar ik kies nu ook voor 'het zicht' echt stukken verbeterd!

Groet, Magnetron
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 08 Maart 2012, 22:11:52 »

Reusjep, bedankt voor je reactie!

Ja die houd ik nog wel even zelf ivm. de reis is het wellicht makkelijk? maar dat weet ik nog niet zeker. Over de flatblades: we hebben allemaal een eigensmaak maar ik kies nu ook voor 'het zicht' echt stukken verbeterd!

Groet, Magnetron
gewoon nieuwe ruitenwissers hadden hetzelfde effect op het zicht gehad hoor... Knipoog

Kadett B L "super" 1968 LPG
magnetron
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 08 Maart 2012, 22:28:44 »

ach joh maak ik me allemaal niet druk over! dit werkt top!:D
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 09 Maart 2012, 11:15:25 »

iedereen gaat om met zijn kadettje op zijn manier.
Ik zelf vindt eigenlijk dat een trekhaak eigenlijk gewoon hoort onder een kadettje (al is het maar om de buren met inparkeren de schrik op stuipen te jagen) haha.

belangrijk punt is:  Never compromise on safety
En geniet van het nostagische gevoel van autorijden.
Ik zou als tip meegeven leer je kadettje de komende tijd even goed kennen en probeer zelf wat te gaan sleutelen... Dat kan je een hoop schelen als je naar spanje wilt rijden...

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 09 Maart 2012, 22:12:58 »

Ik zie trouwens dat er zowel rechtsvoor als linksachter een antenne op zit op de foto's. Hoewel 't er ook wel cool uit ziet, hebben ze allebei nog nut? Lachebek
magnetron
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 10 Maart 2012, 10:19:10 »

@ Wgortenmulder: Ja compleet gelijk.  Dat is idd per persoon verschillend. Ik ga er echt niets mee trekken, en het is zwaar voor niets dan! Dus voor de 'mooi' mag die er in mijn mening af. (ik houd hem wel even in de garage ivm. wellicht handig voor de trip, maar dat weet ik nog niet)

@ Reusjep: Klopt, haha correct! maar tot mijn verbazing zitten er 3 antennes op! geweldig, maar niets werkt ;-) *lees: Nog niet*

Maar de vrouw en ik hebben niet stil gezeten afgelopen dag! (Vrijdag ochtend om half 10 stonden wij voor de deur bij de gamma & de tapijten winkel in (Diemen)

Gamma, voor de witte verf waarmee de vrouw de volledige binnenkant heeft gedaan! & ik de deuren met lijsten!
Nu is de kadett weer 1 geheel.

We hebben het gewoon op de budget manier gedaan zo als onze andere auto's!

Benodigd heden:
-Afdekzijl
-Papiertape
-Schuurpapier
-Amoniac
-2 kleine soft rollers
-Penseeltje
-Gamma metaal verf beige

Totaal 35 euro!

Resultaat:

Vervolgens heb ik de gril gedemonteerd (zag er niet meer uit) en ben ik die samen met de komplamp sierlijsten gaan spuiten, Resultaat:

En als klap op de vuurpijl heb ik de gele h4 lampen gemonteerd! (vind ik persoonlijk echt geweldig eruit zien, komt niet over op foto!)

Wat te doen vandaag Lachen:

De volledige bodem opnieuw te isoleren & bekleden!

Groet Magnetron & vrouw ;-)!
magnetron
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 11 Maart 2012, 20:42:07 »

Hi all,

Daar was ik weer! Gisteren hebben we tot 03:00 door geklust in de garagebox, de vloerbedekking moest en zal er in liggen! EN JA! DAT IS GELUKT! Voordat ik aan de bekleding was begonnen heb ik er eerst een splinter nieuwe Sony Exploid (Radio) ingebouwd. Hier zullen vele van jullie denken ZONDE! wat doe je toch!?
Maar ik denk bij me zelf, wij gaan een mooie trip maken naar zuid spanje of verder, en ja daar moet muziek bij:-) Dus geen AM & FM, maar gewoon een hippe radio dat als je 't frontje naar voren klikt er een mooi systeem ingebouwd zit voor je iphone/ipod die er volledig in schuift! PRACHT DING!

Alle bedradingen door naar achteren getrokken waar nu een huis tuin en keuken box in ligt! *Prima geluid* *lees: waar met een maand mooie speakers ingebouwd worden*

Bedradingen netjes afgewerkt & toen zijn we begonnen aan de Isolatie:

Vervolgens zijn we verder gegaan met de vloerbedekking & Pook kap gespoten, in beige:

Beetje lol maken moet ook tussen door Grijns

vandaag de grote dag van afronden! Deur hendels er weer in, riemen vast, de nieuwe oldtimer platen gemonteerd, een wasstraat bezoekje!

Hier wat random foto's van afgelope 2 dagen!

Het complete interieur!! Lachen (zeer geslaagd al zeggen wij het zelf:D)

Oldtimer kentekens (niet de officiële maar staan netjes!)

''

*Helaas ging er vandaag wat mis met mijn verlichting? ergens heeft sluiting plaats gevonden (denk na het hoge druk wassen) en mijn rechter achterlamp doet het niet meer? (maar de lampjes zijn niet stuk en zekering ook niet)

Links voor stadslicht was doorgebrand! (misschien heeft dit een wisselwerking, want mijn interieur verlichting (Dashboard dus) doet het ook niet meer.

Weet iemand waarvoor de rechter zekering is met het (grijze draad)? als dat nog origineel is!

Magnetron.
ton z
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 11 Maart 2012, 20:54:01 »

hoi magnetron
waarschijnlijk moet je de zekering effe een paar slagen draaien
die oude zekeringen hebben nog wel eens last van corrosie
een beetje wd40 erop spuiten wil ook helpen

gr ton
magnetron
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 11 Maart 2012, 20:56:08 »

@ TonZ, Top ja ga ik morgen even doen Verwissel de H4 lampen maar voor de H2 lampen want ze worden erg heet! en dat wil ik liever niet.

Groet cyriel!
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 12 Maart 2012, 11:25:04 »

Hoi,

Als je naar het buitenland gaat met de kadett moet je wel een NL-sticker hebben op je auto. Met de gele platen heb je een blauw NL stukje, met oldtimer platen heb je die niet. Dus een sticker is verplicht (ze hebben mij in Oostenrijk aangehouden en met een waarschuwing weer op pad gestuurd ipv 60 euro boete).

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
magnetron
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 12 Maart 2012, 21:18:37 »

Hey! wow bedankt voor deze tip, haha die gaat er zeker komen dan :-)!

Groet Magnetron!
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
  Print  

Ga naar: