Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 00:02:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 968302 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #510 Gepost op: 06 Juli 2014, 20:47:33 »

Vandaag lekker door kunnen werken Grijns
Heb als eerste de deur afgesteld, deze was gaan hangen en moest een beetje omhoog, heb dit aangepast door de scharnieren die op de A-stijl zitten een paar mm te buigen door er met een zware hamer tegen aan te slaan, dit werkte perfect.
Heb de deur afgesteld zonder het deurslot, deze kan ik straks gebruiken voor de fijnafstelling.

Toen het spatbord gemonteerd, eerst een dikke lijmrups op de aanlegvlakken gelegt, heb hiervoor ramenkit gebruikt die flexibel blijft, mocht het spatbord er ooit nog af moeten dan laat deze kit gemakkelijk los.

Dan het spatbord op zijn plaats duwen, en de motorkap dicht doen, het spatbord zo richten dat je een mooie naad hebt, en dan het spadbord aan de bovenkant vast schroeven.

Dan de naad bij de deur afstellen en vastzetten.

Dan de voorkant bij de koplamp vast zetten, en alle kit die aan de binnenkant van het spatbord er uit is geperst afstijken.
Dan de buitenste naden afkitten met sikaflex kit en glad strijken met een natte vinger, deze kit word hard en kan overgespoten worden.
Het spatbord is nu waterdicht.

Morgen de gekitte delen in de primer zetten, en dan op naar het volgende onderdeel  Grijns
Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #511 Gepost op: 06 Juli 2014, 20:52:22 »

snik ik denk dat ik deze wedstrijd als laatste ga eindigen Beschaamd Beschaamd Beschaamd

MAARRE SUPERGOED BEZIG!!!!!!!!

gr Paul
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #512 Gepost op: 08 Juli 2014, 19:18:11 »

Naadjes zien er netjes uit.
Ik word nog regelmatig schreeuwend wakker van het stellen van mijn spatborden. Zijn imitatie spatborden en pasten erg slecht, heeft veel bloed,zweet,tranen,las en slijpwerk gekost,
Gr. Erik
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #513 Gepost op: 11 Juli 2014, 19:26:36 »

Heb vandaag de binnenkant van de deur geschuurd en in de primer gezet, gelukkig zag de binnenkant er nog heel goed uit, had maar een paar kleine roestpuntjes.
Omdat de kadett orgineel aan de onderkant een bobbelige structuur heeft, en door het inlassen van nieuw plaatwerk heel veel plaatsen die structuur weg is, wilde ik deze struktuur weer terug op de auto zien te krijgen.

Orginele bobbelige stuctuur:

Heb eerst een paar testjes gedaan met anti steenslag, heb de orginele spray-kop vervangen voor een spray-kop met uitstekend pijpje, dit gaf precies de zelfde structuur als orgineel.

Deze anti steenslag kan gewoon overgespoten worden met lak, dus een paar dagen uit laten harden en met primer over spuiten.

Groetjes Martin.

kadett1968
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #514 Gepost op: 11 Juli 2014, 19:30:35 »

Mooi werk
Maar de bobbelige structuur is niet origineel, deze zal ooit later aangebracht zijn.
Mijn Kadett heeft de originele dorpels en er zit nergens zo'n structuur op.

Kadett-b in restauratie
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #515 Gepost op: 11 Juli 2014, 19:39:26 »

Mooi werk
Maar de bobbelige structuur is niet origineel, deze zal ooit later aangebracht zijn.
Mijn Kadett heeft de originele dorpels en er zit nergens zo'n structuur op.

Hé dat is vreemd, zover ik weet heeft de eerste eigenaar dit nog nooit laten doen, en orginele lak zat gewoon over de anti steenlag heen gespoten ??

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #516 Gepost op: 11 Juli 2014, 20:58:58 »

bij mij zat onder de onderste laag ook deze anti steenslag afwerking...

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #517 Gepost op: 16 Juli 2014, 22:08:03 »

Vandaag begonnen aan de kofferbak, het leek één bonk roest met bitac, maar na schoonmaken bleek het mee te vallen en alleen maar vliegroest te zijn.

Wat een grote kofferbakken hebben die kadettjes, ik ben bijna 2 meter lang maar genoeg ruimte om er in rond te kruipen Lachen

Groetjes Martin.

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #518 Gepost op: 17 Juli 2014, 16:21:03 »

Martin dan heb je de kofferruimte van een Car-A-Van nog niet gezien  Cool Knipoog(daar kun je zelfs met tweeen in rollebollen) Grijns Grijns Grijns

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #519 Gepost op: 18 Juli 2014, 16:53:48 »

Heb net even een klein testje gedaan om te kijken of de lak die op de auto moet komen (Tangelo Pearl) de primer niet op gaat eten als ik deze ga spuiten.
Gelukkig gaat de primer en lak goed samen Lachen
Er zit nog geen blanke lak op, maar je kan al goed zien dat de lak in het zonlicht verkleurt van donker oranje naar geeloranje Cool

Groetjes Martin.

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #520 Gepost op: 19 Juli 2014, 00:34:08 »

wow das nogal een statement Cool
is maar goed dat je hem zo goed strak maakt. anders zie je elk deukje...

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #521 Gepost op: 19 Juli 2014, 10:38:44 »

wow das nogal een statement Cool
Tja ik dacht doe eens gek en neem eens een ander kleurtje, en mocht de lak na het spuiten een sinasappel effect hebben kan ik er altijd nog een grote jaffa stikker op plakken Ha Ha Ha.
Helaas is er toch iets fout gegaan, na uitdrogen van de lak laat de primer laag los van het plaatje, je kan deze er met je nagel afkrabben  Beschaamd
Heb waarschijnlijk iets fout gedaan met het mengen van de lak, dus opnieuw een paar testjes doen.

Groetjes Martin.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #522 Gepost op: 21 Juli 2014, 23:31:30 »

Ben net nog even aan het experimenteren gegaan met de special effect paint, als er geen zonlicht op schijnt is de lak normaal als elke andere lak, maar als de zonlicht er op schijnt dan gaat deze (Tangelo Pearl) lak extreem glinsteren en verkleuren Lachen

Op het plaatje zie je de lak, met en zonder pearls, en om te proberen de rally striping onder de pearls gespoten.

Ook gelijk de blanke lak er opgespoten, het hangt er van af hoe het licht er op schijnt, de ene keer rally steep goed zichtbaar en andere keer verdwijnd de rally streep Cool

Groetjes Martin.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #523 Gepost op: 29 Juli 2014, 16:12:17 »

De afgelopen week even een tijdje rust genomen en niets gedaan aan de kadett, ben alleen even bezig geweest met het testen van de special paint.
Dit was niet gemakkelijk omdat deze uit 4 soorten lak bestaat en in 9 a 10 lagen op de kadett gespoten moet worden, tussen de lagen door moeten er verschillende droogtijden gebruikt worden en verschillende mengverhoudingen, al met al een heel gedoe om dit juist te krijgen Lachen.
Ben nu eindelijk zover dat ik de lak onder controle heb, en heb de rally stepen nu rechtstreeks onder de blanke lak liggen.

Heb ik gelijk nog even een ander vraagje, in de kofferbak klep zitten 2 vreemde gaten, waar dienen deze voor ?
Is het ronde gat misschien voor een massa drukschakelaar en het vierkante gat voor verlichting ?

Groetjes Martin.

kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #524 Gepost op: 29 Juli 2014, 16:38:28 »

Bij mijn Olympia A zit daar inderdaad een gecombineerde schakelaar/fitting.
Ik kan nu even geen foto plaatsen, maar er is vast iemand hier die dat wel kan.
Zo niet, stuur me een pb met je mailadres dan kan ik hem wel sturen.

Mvg,

Erwin 

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: