|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #1095 Gepost op: 31 Juli 2016, 21:07:07 » |
|
weerstanddraad sloopt inderdaad vaker vellemankitjes. dit omdat er meer ampere's lopen dan bij een 12v bobine. ombouwen dus...
Goeiedag wat stom zeg, zit ik de aansluit beschrijving van de Velleman te lezen en staat er duidelijk geschreven dat als er een voorschakel weerstand op de bobine zit, moet de plus van de Velleman voor de voorschakel weerstand aangesloten worden op de geschakelde plus bij het contactslot, anders gaat de Velleman stuk door de extra puls van de voorschakel weerstand. Voortaan eerst maar eens de beschrijvingen goed lezen voor ik iets aansluit
|
|
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
|
ockdet
|
 |
« Antwoord #1096 Gepost op: 01 Augustus 2016, 05:19:59 » |
|
ja ja martin ... en dan denk je dat je soldeerbout het stuk heeft gemaakt wel opletten he
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
kinuyakkii
|
 |
« Antwoord #1097 Gepost op: 01 Augustus 2016, 11:24:09 » |
|
ik heb bij mn laatst rijdende dett  met de weerstandsdraad een relays aangestuurt en daarmee een 12volt rechtstreeks van de accu (met zekering) geschakeld voor de ontsteking. je hoeft er niets voor weg te halen en is zo weer terug te bouwen naar origineel. gr Paul
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #1098 Gepost op: 03 Augustus 2016, 21:18:19 » |
|
Heb vandaag een nieuwe vellemankit gekocht en in elkaar gezet, gelijk een paar nieuwe diodes en transistor gekocht om de oude vellemankit te repareren. Bij het losmaken van de doorgebrandere diodes en transistor gaven deze los wel ineens de goede waarde dus niet doorgebrand, blijkt niets met de vellemankit aan de hand te zijn. Ben gaan zoeken waarom de ontsteking geen vonk gaf, het bleek aan de contactpunten te liggen, als de kontactpuntjes dicht stonden maakten deze nog steeds geen contact, het leek net of er een soort oxide laagje op de puntjes zat, heb de puntjes een beetje opgeschuurd en nu werken ze wel ?? Is het normaal dat bij nieuwe contactpunten een beschermlaagje zit ??
|
|
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #1099 Gepost op: 04 Augustus 2016, 06:52:03 » |
|
contactpunten inderdaad altijd opschuren... ook raad velleman aan de kit te installeren nadat de motor goed is afgesteld en goed loopt op de oude situatie...
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
|
Olaf
|
 |
« Antwoord #1100 Gepost op: 04 Augustus 2016, 12:49:49 » |
|
Ben gaan zoeken waarom de ontsteking geen vonk gaf, het bleek aan de contactpunten te liggen, als de kontactpuntjes dicht stonden maakten deze nog steeds geen contact, het leek net of er een soort oxide laagje op de puntjes zat, heb de puntjes een beetje opgeschuurd en nu werken ze wel ?? Is het normaal dat bij nieuwe contactpunten een beschermlaagje zit ??
Hoi Martin, Dit herken ik wel. Ik heb een motorfiets (Condor A580 uit 1953) waar ik ook een Vellemankit in heb gebouwd (omgebouwd naar 6 Volt). Opeens liep ie ook niet meer en dit lag bij mij ook aan de contactpuntjes. Na ze even opgeschuurd te hebben startte mijn motorfiets weer als vanouds. Groeten Olaf
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie) Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1) Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #1101 Gepost op: 04 Augustus 2016, 13:45:33 » |
|
Heb jullie raad opgevolgd en een andere geschakelde voeding getrokken om de velleman ondsteking op aan te sluiten, deze zat nu op de bobine aangesloten en kreeg voeding van de doorzichtige weerstand draad, bij starten was dit 12v en ging over naar 9v. De velleman ontsteking krijgt nu 12v en is een wereld van verschil. Resultaat is: motor is rustiger en loopt gelijk 2000 toeren hoger, de vacuüm meter wijst ineens veel lager aan, veel krachtiger met optrekken, geen hikken en schokken meer.
Weer super bedankt voor de tip en het meedenken, weer een probleem opgelost.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #1102 Gepost op: 10 Augustus 2016, 22:52:28 » |
|
|
|
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
|
19Willem71
|
 |
« Antwoord #1103 Gepost op: 11 Augustus 2016, 16:37:27 » |
|
Nog veel fijne kilometers toegewenst. Je hebt er lang genoeg op gewacht.
Groet, Willem.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
De groene dame is de 43-95-XX
Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
|
|
|
|
kadett-b20
|
 |
« Antwoord #1104 Gepost op: 11 Augustus 2016, 22:09:09 » |
|
Weet je wat ik het leukste vind aan dit filmpje? Van begin tot het einde zie ik iemand achter het stuur zitten met een grijns van oor tot oor  Dat is het gevoel dat iedere kadett-b bezitter / bestuurder heeft.... Leuk! Ralph
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
|
|
|
|
kinuyakkii
|
 |
« Antwoord #1105 Gepost op: 12 Augustus 2016, 07:58:53 » |
|
ik vind het GEEN leuk filmpje....... (ik wil ook zo in mn Dettje zitten). grapje mooi om zo'n BIG smile achter het stuur te zien zitten genieten  gr Paul ps kom hem binnenkort eens bewonderen Martin
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #1106 Gepost op: 12 Augustus 2016, 09:25:00 » |
|
Er liggen elke keer een paar druppeltjes versnellingsbak olie onder mijn auto, de olie komt uit de schroef van de kilometerkabel ?? Weet iemand of er een afdichting (pakking of rubber O-ring) tussen de schroef en versnellingsbak moet zitten ??
Groeten Martin.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
|
wgortenmulder
|
 |
« Antwoord #1107 Gepost op: 12 Augustus 2016, 11:22:09 » |
|
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #1108 Gepost op: 12 Augustus 2016, 11:37:32 » |
|
Hoi martin.heb de kadett meegenomen met vakantie in zuid Limburg en dit is genieten net als jij.Veel plezier met je kadett. Groet Fred Uut Huuessen
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #1109 Gepost op: 12 Augustus 2016, 15:19:26 » |
|
Yep... als het langs de tellekabel lekt is het verstandig om het O-ringetje daar te vervangen.. scheelt enorm ;-)
Heb de km-kabel even losgeschroeft en het was even zoeken naar het afdichtrubbertje, deze zat veel te ver in het versnellingbakhuis geduwd, en ook nog eens verkeerd om. Heb het rubberen er uit gehaald en schoongemaakt, zag er nog goed uit, nu op de juiste manier terug geduld en een extra rubber O-ring tussen de schroef van km-kabel en versnellingsbak gezet. Nu afwachten of hij dicht zit 
|
|
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
|