Holland Kadett B Club Forum
27 Oktober 2025, 01:24:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 918137 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1095 Gepost op: 31 Juli 2016, 21:07:07 »

weerstanddraad sloopt inderdaad vaker vellemankitjes. dit omdat er meer ampere's lopen dan bij een 12v bobine. ombouwen dus...
Goeiedag wat stom zeg, zit ik de aansluit beschrijving van de Velleman te lezen en staat er duidelijk geschreven dat als er een voorschakel weerstand op de bobine zit, moet de plus van de Velleman voor de voorschakel weerstand aangesloten worden op de geschakelde plus bij het contactslot, anders gaat de Velleman stuk door de extra puls van de voorschakel weerstand.
Voortaan eerst maar eens de beschrijvingen goed lezen voor ik iets aansluit  Grijns Grijns
 
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #1096 Gepost op: 01 Augustus 2016, 05:19:59 »

ja ja  martin  ... en dan denk je dat je soldeerbout  het stuk heeft gemaakt  wel opletten he
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #1097 Gepost op: 01 Augustus 2016, 11:24:09 »

ik heb bij mn laatst rijdende dett Cool met de weerstandsdraad een relays aangestuurt en daarmee een 12volt rechtstreeks van de accu (met zekering) geschakeld voor de ontsteking. je hoeft er niets voor weg te halen en is zo weer terug te bouwen naar origineel.

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1098 Gepost op: 03 Augustus 2016, 21:18:19 »

Heb vandaag een nieuwe vellemankit gekocht en in elkaar gezet, gelijk een paar nieuwe diodes en transistor gekocht om de oude vellemankit te repareren.
Bij het losmaken van de doorgebrandere diodes en transistor gaven deze los wel ineens de goede waarde dus niet doorgebrand, blijkt niets met de vellemankit aan de hand te zijn.
Ben gaan zoeken waarom de ontsteking geen vonk gaf, het bleek aan de contactpunten te liggen, als de kontactpuntjes dicht stonden maakten deze nog steeds geen contact, het leek net of er een soort oxide laagje op de puntjes zat, heb de puntjes een beetje opgeschuurd en nu werken ze wel ??
Is het normaal dat bij nieuwe contactpunten een beschermlaagje zit ??
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #1099 Gepost op: 04 Augustus 2016, 06:52:03 »

contactpunten inderdaad altijd opschuren... ook raad velleman aan de kit te installeren nadat de motor goed is afgesteld en goed loopt op de oude situatie...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #1100 Gepost op: 04 Augustus 2016, 12:49:49 »

Ben gaan zoeken waarom de ontsteking geen vonk gaf, het bleek aan de contactpunten te liggen, als de kontactpuntjes dicht stonden maakten deze nog steeds geen contact, het leek net of er een soort oxide laagje op de puntjes zat, heb de puntjes een beetje opgeschuurd en nu werken ze wel ??
Is het normaal dat bij nieuwe contactpunten een beschermlaagje zit ??

Hoi Martin,

Dit herken ik wel. Ik heb een motorfiets (Condor A580 uit 1953) waar ik ook een Vellemankit in heb gebouwd (omgebouwd naar 6 Volt). Opeens liep ie ook niet meer en dit lag bij mij ook aan de contactpuntjes. Na ze even opgeschuurd te hebben startte mijn motorfiets weer als vanouds.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1101 Gepost op: 04 Augustus 2016, 13:45:33 »

Heb jullie raad opgevolgd en een andere geschakelde voeding getrokken om de velleman ondsteking op aan te sluiten, deze zat nu op de bobine aangesloten en kreeg voeding van de doorzichtige weerstand draad, bij starten was dit 12v en ging over naar 9v.
De velleman ontsteking krijgt nu 12v en is een wereld van verschil.
Resultaat is: motor is rustiger en loopt gelijk 2000 toeren hoger, de vacuüm meter wijst ineens veel lager aan, veel krachtiger met optrekken, geen hikken en schokken meer.

Weer super bedankt voor de tip en het meedenken, weer een probleem opgelost.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1102 Gepost op: 10 Augustus 2016, 22:52:28 »

Even een stukje rijden rond de kerk  Grijns

https://www.youtube.com/watch?v=-TMBol21QvE&feature=youtu.be
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1103 Gepost op: 11 Augustus 2016, 16:37:27 »

Nog veel fijne kilometers toegewenst. Je hebt er lang genoeg op gewacht.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1104 Gepost op: 11 Augustus 2016, 22:09:09 »

Weet je wat ik het leukste vind aan dit filmpje?
Van begin tot het einde zie ik iemand achter het stuur zitten met een grijns van oor tot oor  Grijns
Dat is het gevoel dat iedere kadett-b bezitter / bestuurder heeft....

Leuk!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #1105 Gepost op: 12 Augustus 2016, 07:58:53 »

ik vind het GEEN leuk filmpje....... (ik wil ook zo in mn Dettje zitten).

grapje mooi om zo'n BIG smile achter het stuur te zien zitten genieten Grijns

gr Paul

ps kom hem binnenkort eens bewonderen Martin
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1106 Gepost op: 12 Augustus 2016, 09:25:00 »

Er liggen elke keer een paar druppeltjes versnellingsbak olie onder mijn auto, de olie komt uit de schroef van de kilometerkabel ??
Weet iemand of er een afdichting (pakking of rubber O-ring) tussen de schroef en versnellingsbak moet zitten ??

Groeten Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1107 Gepost op: 12 Augustus 2016, 11:22:09 »

Yep...
als het langs de tellekabel lekt is het verstandig om het O-ringetje daar te vervangen.. scheelt enorm ;-)

http://www.opel-classic-parts.com/nl/S007_Hoofdgroep_7_Versnelling/102_Oliekering_Kilometertellerkabel/A608_Oliekering_KM-Teller_aandrijfing_Rek_C_D_Com_A_B_Kap_Adm_Dipl_B_GT_Kad_A_B_C_Oly_A_MaAsc_A_B_1963-79_1012679258l.html
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #1108 Gepost op: 12 Augustus 2016, 11:37:32 »

Hoi martin.heb de kadett meegenomen met vakantie in zuid Limburg en dit is genieten net als jij.Veel plezier met je kadett. Groet Fred Uut Huuessen
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1109 Gepost op: 12 Augustus 2016, 15:19:26 »

Yep...
als het langs de tellekabel lekt is het verstandig om het O-ringetje daar te vervangen.. scheelt enorm ;-)
Heb de km-kabel even losgeschroeft en het was even zoeken naar het afdichtrubbertje, deze zat veel te ver in het versnellingbakhuis geduwd, en ook nog eens verkeerd om.
Heb het rubberen er uit gehaald en schoongemaakt, zag er nog goed uit, nu op de juiste manier terug geduld en een extra rubber O-ring tussen de schroef van km-kabel en versnellingsbak gezet.
Nu afwachten of hij dicht zit  Lachen
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines