Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 15:59:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1972 Sedan 4 deurs  (gelezen 92141 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #75 Gepost op: 13 December 2012, 19:00:22 »

ai :-( 178km dat is voor mij wel een beetje erg ver om mee te helpen.....

gr Paul
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #76 Gepost op: 14 December 2012, 10:29:10 »

Echt jammer, maar als je de ruimt hebt zou ik er nog een keer goed over na denken!
Ik ben zelf ook 9 jaar bezig en heb hem pas terug gekregen van de spuiter en dat is toch wel een heel gaaf moment.
Ik kon zelf ook niet lassen maar heb via via een co2 apparaat gekocht en ben gewoon begonnen!
Als je een klein beetje technies bent en je gezonde verstand gebruikt kom je een heel eind.
Ik heb wel thuis een garage waar hij in kan staan dus dat heeft geen geld gekost, en het plaatmatriaal wat je nodig hebt hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten.  Het voordeel van er lang over doen is dat de kosten ook wat uitgesprijd worden Knipoog.

Groeten Erik
pietjah
Gast
« Antwoord #77 Gepost op: 14 December 2012, 11:18:57 »

Mag ik de panhardstang enkel losmaken? Of moet ik eerst iets anders losmaken?

Ben idd van Gent. Ga straks de wagen opkrikken en kijken wat ik zie. Hou jullie wel op de hoogte.

pietjah
Gast
« Antwoord #78 Gepost op: 14 December 2012, 11:21:28 »

Is dit in orde? Voor de wagen terug te lassen?
http://www.2dehands.be/bouw/gereedschap-machines/lasapparaat/deca-domus-171-139205104.html?qq=Laspost&pcpl=&pc_id=&afd=
En hoe werkt dit dan juist?
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #79 Gepost op: 14 December 2012, 11:44:19 »

Volgens mij minder geschikt i.v.m. electroden; je werkt volgens mij beter met een MIG/MAG met beschermgas  .
http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Las_apparaten.htm  Op deze site staan ook veel voorbeeldfilmpjes.
Niet iets kopen zonder advies/hulp van een ervaren lasser. Bij nieuwkoop kun je natuurlijk de verkoper vertrouwen, maar bij tweedehands moet je zelf (of een hulpje) kunnen bepalen of het apparaat goed is en zal voldoen.

Vraag Erwin/kwadettilac hierover na; die heeft daarin ondertussen veel ervaring  http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9011.0.html

De Panhardstang en de langsgeleiders kun je rustig losnemen; dan valt er nog niets uit elkaar.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
pietjah
Gast
« Antwoord #80 Gepost op: 14 December 2012, 12:34:07 »

kan je mij mss op de foto van 2 pagina's terug tonen wat juist de langsgeleiders zijn? :/
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #81 Gepost op: 14 December 2012, 12:44:34 »

dat zijn de twee stangen (links en rechts) die tussen de achteras en de bodemplaat zitten (loopt ook de handremkabel overheen).

gr Paul
pietjah
Gast
« Antwoord #82 Gepost op: 14 December 2012, 13:46:37 »

ziezo, eentje losgekregen. Fuck wat zitten die moeren vast geroest...
Deze vandaag afschuren, primer en in kleur zetten. Twijfel nog over de volledige as... zou graag deel per deel teug in orde maken, maar vrees dat ik de kabels niet meer goed ga afgesteld krijgen... :/
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #83 Gepost op: 14 December 2012, 14:32:36 »

Ik ben zeer tevreden over mijn Cebora 155 lasapparaat, gekocht bij Rustbuster.
Een vriend heeft me in 2 dagen de kneepjes laten zien, en vervolgens zelf aan de gang.
Verder heb ik van Gert een duits autoblad met een zelf las special geleent en inderdaad de filmpjes bekeken.
Voordat ik het nieuwe apparaat heb gekocht ben ik ook opzoek gegaan naar een 2e handse, dat werd me aan alle kanten afgeraden.
Voor rond de €800,- heb je een nieuwe en geen ellende van de vorige eigenaar. Die kan je natuurlijk later proberen te verkopen!
De praktijk leert dat deze bijna niet 2e hands worden aangeboden omdat niemand hem meer wil missen!

Succes met de strijd en don't give up!

Erwin

Volgens mij minder geschikt i.v.m. electroden; je werkt volgens mij beter met een MIG/MAG met beschermgas  .
http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Las_apparaten.htm  Op deze site staan ook veel voorbeeldfilmpjes.
Niet iets kopen zonder advies/hulp van een ervaren lasser. Bij nieuwkoop kun je natuurlijk de verkoper vertrouwen, maar bij tweedehands moet je zelf (of een hulpje) kunnen bepalen of het apparaat goed is en zal voldoen.

Vraag Erwin/kwadettilac hierover na; die heeft daarin ondertussen veel ervaring  http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9011.0.html

De Panhardstang en de langsgeleiders kun je rustig losnemen; dan valt er nog niets uit elkaar.

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #84 Gepost op: 14 December 2012, 14:51:55 »

Elektroden is in ieder geval een no-go, of je nou tweedehands gaat werken of niet. Spanning is te lomp waardoor je meer niet dan wel kunt lassen. Tenzij je de hele kadett uitvoert in 5mm dikke ijzerplaat. Anders brand je 't ijzer gewoon weg.
Je hoeft voor een CO2-lasapparaat geen 800 eu te spenderen. Ik las met een apparaatje van FERM en een oude hervulbare gascylinder. Geloof dat die zelfs nieuw onder de 400 euro kosten. Onderdelen ook goed te krijgen.
Als je 't goed kunt doen dan is die 800 eu zonder meer goed besteed. Anders kan dit ook een optie zijn. Lachebek
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #85 Gepost op: 14 December 2012, 16:14:47 »

Hallo,

Ik ben het eens met de mensen voor mij, koop een goed apparaat. Er is niets vervelender dan haperende draad, te weinig vermogen, enz enz. Laat je goed informeren en ga eens kijken bij andere mensen die wel een apparaat hebben en ook kunnen lassen. Vaak kun je bij professionele bedrijven wel een inruil apparaat kopen. Op marktplaats zwerft er veel rommel rond, mensen hebben het gekocht, het lukt niet en nu moet ie weer weg.

Zelf las ik met een Esab LAG 315, het is een super apparaat (wel een beetje groot in de schuur)! Ik las er 0,5 mm plaat mee maar ook I-balken van 15mm dik. Nu is dit wel een krachtstroom apparaat, maar het laat even zien hoe goed het apparaat is. Ik heb hem 2e hands gekocht.

Succes met de zoektocht.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
pietjah
Gast
« Antwoord #86 Gepost op: 14 December 2012, 17:32:49 »

Welke laspost ik koop weet ik nog niet. April start mijn lascursus, dus heb nog tijd genoeg om er over na te denken ;-)
Vandaag al 1 stang geschuurd en in de primer gezet. Ziet er terug netjes uit:

Heb ze nu in het carrosserie kleur gezet, komt helemaal goed!
Toch zou ik graag de boite enzo ook terug in kleur zetten. Maar durf het niet, blijft een enorm cruciaal deel van de wagen Lachen
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #87 Gepost op: 14 December 2012, 17:54:06 »

Wat is een boite ook al weer in het Nederlands Verbaasd Carrosserie?
Wacht met het kopen van het lasapparaat en overleg met de cursusleider; misschien heeft die een goede en betaalbare oplossing?

pietjah
Gast
« Antwoord #88 Gepost op: 14 December 2012, 18:53:30 »

Ik denk dat het nederlandse woord voor Boite 'versnellingsbak' is ?
ik bedoel gewoon alles wat roest is hier :

Wil ik in een kleurtje. Veren en dergelijke, kan je deze demonteren zonder de volledige as te demonteren?
Hoewel ik de draagarmen etc ook van roest wil ontdoen eigenlijk....
keuzes maken...
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #89 Gepost op: 14 December 2012, 19:30:04 »

De schokdempers kunnen er onderuit zonder de as weg te nemen. Voor de veren zelf zal de as moeten zakken.
De schotels waar de veren in staan zijn echter zeker het nakijken waard (bekende doorroestpunten).

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Omhoog
  Print  

Ga naar: