Doe jezelf een (groot) plezier en bestel de scharnierpennen voor de Kadett-E of elke opvolgende Opel. Zelfs in mijn Combootje zitten volgens mij de zelfde pennen.
Deze pennen hebben een kop waardoor je 'm veel simpeler kan verwijderen. De originele scharnierpennen kunnen lelijk vastzitten en je hebt dan slaggereedschap nodig om de boel los te krijgen.
Een plaatje:
http://static.webshopapp.com/shops/001361/files/010614298/scharnierpen-opel-agila-astra-corsa-kadet-meriva-s.jpgDeze pennen moet je hebben. Als je ze wil verwijderen zet je er een tang op bij de kop, en daar kun je dan met een hamer op tikken waardoor de pen loskomt.
De bovenste pen gaat van onderuit het scharnier in, de onderste pen van bovenaf.
Ze kostten mij bij de opel-dealer volgens mij nog geen 2 euro en pasten perfect in mijn Kadettje.
Succes!
Ik ben naar een algemene automaterialenzaak geweest en daar keek de jonge verkoper me aan of hij het in Keulen hoorde donderen.
Nou lopen daar een paar mannen die je echt goed kunnen en willen helpen, maar het gros aan snotneuzen daar kan beter in een lingerie zaak gaan werken.
Het lacherige jochie verdween in het magazijn [zonder het op kenteken proberen te vinden in zijn computer] en kwam zowaar met een doos vol spanstiften in diverse maten terug. Dit was al heel wat meer dan ik had durven hopen van hem.
Hij gaf me een schufimaat en ik mocht zelf de 8mm pinnen uit de, door elkaar liggende pinnen, vissen.
Nou had ik de keuze uit twee lengtes met een diameter van 8mm, te lang en te kort, dan maar te lang er kan tenslotte gemakkelijk een stukje af.
Ondertussen vertelde het giegelbekje dat er al heel lang geen pinnen meer waren verkocht, wijzend naar het prijsplakkertje waarop FL 1,00 p/st op stond.
Nou had ik natuurlijk geen guldens bij me maar ik kon gelukkig in euro's betalen en hij vond dat ik aardig gematst was met een prijs van 6 euro voor 4 spanstiften. Snel heb ik betaald want wilde zo snel mogelijk bij dat lollige mannetje weg maar ergens voel ik me genaaid.
Wat kosten die spanstiften MET KRAAG [ik heb nu zonder] nou bij een Opel dealer ?